[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی اعلام شد، روزنامه شیراز نوین

آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌ تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه، کارگاه نمایش و کافه‌تریای چارسو و قشقایی مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ اعلام شد. 
به گزارش ایسنا به‌نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی؛ در مجموعه تئاتر شهر، نمایش «سیاه خال» به کارگردانی محسن اردشیر که از ۲۵ بهمن در تالار اصلی با ظرفیت۵۷۹ مخاطب و قیمت بلیت۲۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۳ اجرا و میزبانی از ۷۷۲ مخاطب (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) توانست به فروشی معادل ۱۱۲ میلیون و ۸۹۶ هزار تومان دست پیدا کند. 
نمایش «روزی روزگاری سمنگان» به کارگردانی محمودرضا رحیمی که اجرای خود را از ۲۵ بهمن‌ماه در تالار چهارسو ساعت ۱۸ با ظرفیت ۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۶۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۳ اجرا و میزبانی از ۱۳۶ مخاطب توانست به فروشی معادل ۱۳ میلیون و ۲۱۶ هزار تومان دست پیدا کند. 
نمایش «نوزده، نود و نه» به کارگردانی ایوب آقاخانی که اجرای خود را از ۱۹ بهمن ماه در تالار چهارسو ساعت ۲۰ با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۶۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۸ اجرا و میزبانی از ۸۵۰ مخاطب توانست به فروشی معادل  ۸۷ میلیون ۵۸۴ هزار تومان دست پیدا کند. 
نمایش «دویست و هشتادمین شب سال» به کارگردانی مرجان  پورغلامحسین که از ۱۹ بهمن‌ماه در تالار سایه با ظرفیت۷۲ نفر و قیمت بلیت۱۲۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است،‌ با مجموع ۸ اجرا و میزبانی از ۲۵۸ مخاطب به فروشی معادل ۱۸ میلیون ۹۶۰هزار تومان توانست دست پیدا کند. 
نمایش «شکافتن کام ماهی» به کارگردانی سمن قناد که از ۱۸ بهمن‌ماه در کارگاه نمایش با ظرفیت صندلی۲۶ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزارتومان روی صحنه رفته است، تا روز جمعه ۲۷ بهمن‌ماه با ۹ اجرا میزبان  ۲۲۹ مخاطب توانست به فروشی معادل ۱۷ میلیون ۹۴۰ هزار تومان دست پیدا کند. 
نمایش «عددهای نشده» به کارگردانی حسین کشفی اصل نیز که اجرای خود را از ۱۷ بهمن در تالار قشقایی ساعت ۱۸ با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۵۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۱۰ اجرا و میزبانی ۴۴۷ مخاطب توانست به فروشی معادل ۴۸ میلیون ۴۵۰ هزارتومان دست پیدا کند. 
نمایش «مَثلث» به کارگردانی قیس یساقی نیز که اجرای خود را از ۲۲ بهمن در تالار قشقایی ساعت ۲۰ با ظرفیت۹۶ نفر و قیمت بلیت۱۳۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۶  اجرا و میزبانی ۳۸۷ مخاطب توانست به فروشی معادل ۳۷ میلیون ۲۳۲ هزار تومان دست پیدا کند. 
نمایش محیطی «خبرنگار بی خبر» به کارگردانی محمدهادی عطایی نیز که از ۱۹ بهمن‌ماه با قیمت ۶۰ هزار تومان در کافه تریای تالار چهارسو کار خود را آغاز کرده است تا روز جمعه ۲۷ بهمن‌ماه با ۷۸ مخاطب به فروشی معادل ۴ میلیون ۶۸۰ هزار تومان توانست دست پیدا کند.  
همچنین نمایش محیطی «من نوید نیستم» به کارگردانی سید علی خوشرو در دور جدید اجراهای خود که از ۱۹ بهمن‌ماه با قیمت ۵۰ هزار تومان در کافه تریای سالن قشقایی کار خود را آغاز کرده است با ۸ اجرا و میزبانی از ۱۰۲ مخاطب به فروشی معادل ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان توانست دست پیدا کند. 
در تماشاخانه سنگلج، نمایش «تخت و خنجر» به کارگردانی محمدعلی نجف پور که روز جمعه چهارمین اجرای خود را پشت سر گذاشت در مجموع میزبان ۳۸۰ تماشاگر بوده است؛ این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام‌بها، نیم‌بها، میهمان و تخفیف‌دار مبلغ ۱۱ میلیون و ۳۳۴ هزار تومان طی ۴ روز فروخته است. 
نمایش «اپرت نیرنگ اورنگ» به کارگردانی مرتضی برزگرزادگان نیز روز جمعه ۲۷ بهمن‌ماه به کار خود در تماشاخانه سنگلج پایان داد؛ این نمایش طی ۲۵ اجرایی که روی صحنه داشت، میزبان ۱۹۶۶ تماشاگر بود و با احتساب بلیت‌های تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و میهمان رقم فروش به مبلغ ۷۶ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان را ثبت کرد.  
در تالار هنر، نمایش «کتابخورها» به کارگردانی اسماعیل رحیمی سروش روز ۲۷ بهمن‌ماه، سومین اجرای خود را انجام داد؛ این نمایش با ۳ اجرا میزبان ۲۶۸ تماشاگر بود و فروش آن با احتساب بلیت‌های تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف داد و میهمان مبلغ ۲۰ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۳۷۰ تومان ثبت شد. 
نمایش «ماهی کوچولو» به کارگردانی حجت هاشمی نیز که آخرین اجرای خود در تالار هنر را روز جمعه ۲۷ بهمن به صحنه برد، طی ۲۵ اجرا میزبان ۲۵۵۸ تماشاگر بود و با فروش ۲۰۲ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۵۵ تومان به اجرای خود خاتمه داد.
نمایش، «تخت و خنجر» به نویسندگی داوود فتحعلی‌بیگی و کارگردانی محمدعلی نجف‌پور از یکشنبه ۲۹ بهمن با تغییر ساعت به صحنه می‌رود.  
نمایش، «تخت و خنجر» به کارگردانی محمدعلی نجف‌پور در تماشاخانه سنگلج از روز ۲۹ بهمن‌ماه ساعت ۱۹ به صحنه می‌رود.  
این نمایش که پیش از این ساعت ۱۷ به صحنه می‌رفت، با پایان اجرای نمایش «نیرنگ اورنگ» به ۱۹ تغییر ساعت داد.  در نمایش «تخت و خنجر» فرشاد فرهادپور، رضا حسینی، عرفان موسوی، مهدی خدابخشی، کسری هدایت نیا، امید آزادخانی، سوگند صادقی، احمد احمدی، علی ایزدی، کوروش قدرتی، ناصر پارسا مهر، آرش سبحانی، حسام شیزری، ابوالفضل طباخی، احسان مرادی، بهداد قوی قلب، زهره شریفی، مهسا میدانکی، فاطمه مهدوی، آیدا زینالی، آنیتا شریعتی، علیرضا ابراهیم خانی و عطیه فخارزاده به‌عنوان بازیگر محمدعلی نجف‌پور را در این نمایش همراهی خواهند کرد. نمایش «تخت و خنجر» در مورد دو سیاه است که برای کار و کسب روزی وارد شهری می‌شوند بی آنکه بدانند در شهر مراسم انتخاب حاکم برپا است، در شهر، چنین رسم است که اگر کبوتری بر شانه شخصی بنشیند، او حاکم شهر می‌شود؛ از اتفاق این کبوتر روی شانه یکی از سیاه‌ها می‌نشیند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی