[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

رأی‌اولی‌ها با حضور پای صندوق‌های رأی در ساختن آینده میهن اسلامی سهیم شوند، روزنامه شیراز نوین

رئیس یازدهمین دوره مجلس شورای دانش‌آموزی کشور معتقد است: همه نوجوانان و جوانان با حضور در پای صندوق‌های رأی، می‌توانند رقم‌زننده حجم زیادی از اتفاقات خوب باشند و در ساختن آینده‌ای درخشان برای کشور سهیم شوند.
به گزارش ایرنا، انتخابات و مشارکت سیاسی از اصول اساسی در نظام‌های دموکراتیک شناخته شده و اساس دموکراسی یا همان مردم‌سالاری را تشکیل می‌دهد، به همین دلیل هم در نظام‌های مردم‌سالار، نقش جامعه در انتخابات و مشارکت سیاسی بیشتر محسوس بوده و مردم به‌ویژه جوانان و قشر دانش‌آموز و دانشجو خود را مکلف به تعیین سرنوشت خود و جامعه می‌دانند.
جوانان همواره از مهم‌ترین عناصر در برگزاری انتخابات پرشور و همچنین عامل اصلی در تعیین سرنوشت کشور هستند؛ به‌طوری‌که در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر فرزانه انقلاب در بهمن ۹۷ تأکید شد جوانان به‌عنوان هسته اصلی مورد خطاب هستند که باید در ۴۰ سال دوم انقلاب به‌عنوان سکان‌دار اصلی در جامعه نقش‌آفرینی کنند. در همین راستا انتخابات یازدهم اسفند ۱۴۰۲ عرصه مناسبی برای ورود جدی جوانان و نقش‌آفرینی آنان در سرنوشت کشور و نظام است و جوانان علاوه بر ایجاد شورونشاط در فضای انتخاباتی و ترغیب مردم به حضور حداکثری در این عرصه، می‌توانند با مطالعه و تبیین شاخصه‌های انتخاب اصلح، مردم را در جهت بهترین انتخاب یاریگر باشند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی