[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

نتیجه انتخابات برد ملت ایران در دنیا بود، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز ضمن قدردانی از حضور مردم در ۲ صحنه انتخابات و ۲۲ بهمن‌ماه، گفت: نتیجه این انتخابات برد ملت ایران بود که مردم‌سالاری دینی خود را با این حضور خوب به نمایش گذاشتند.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه شیراز اظهار کرد: مردم‌سالاری را مردم ایجاد می‌کنند و مردم از آن محافظت می‌کنند. باید فرهنگ مشارکت در انتخابات در جامعه نهادینه شود تا نیاز نباشد در هر انتخابات از مردم دعوت شود تا در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند. عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی جوانان تلخی دیکتاتوری پهلوی را حس نکرده‌اند، افزود: هنوز این فرهنگ پیش از انقلاب چنانکه باید در جامعه پوست نینداخته است؛ باید این مسئله تحلیل شود و به این مسئله دقت کنیم که چنانکه در وصیت‌نامه امام راحل(ره) نیز بیان شده، حضور در همه انتخابات تبدیل به فرهنگ جامعه ایرانی شود. نماینده ولی‌فقیه در فارس از همه مردم رأی‌اولی تا سالمندان که بر اساس احساس تکلیف در خانه ننشستند، مسئولان امنیتی که در شرایطی که دشمن به دنبال ناامنی بود تا با ایحاد ترس مردم را از مشارکت منصرف کند، با تلاش فراوان انتخابات امنی را برگزار کردند و از همه مجموعه اجرایی انتخابات قدردانی کرد.
آیت‌الله دژکام ضمن ابلاغ سلام محبت‌آمیز مقام معظم رهبری به مردم فارس، ادامه داد: به فرموده رهبر معظم، انقلاب اسلامی ماهیتی ضدظلم دارد و با ظلم و استکبار و فساد مبارزه می‌کند. وی افزود: به فرموده ایشان این شاخصه انقلاب اسلامی باید همیشه در خاطر نمایندگان مجلس خبرگان باشد؛ چراکه رهبر امت باید این جهت‌گیری ضدظلم و ضدفساد را داشته باشد. آیت‌الله دژکام گفت: چنانکه شاهدیم، در حوادث فلسطین، هنوز نیز رزمندگان حماس می‌آیند تا نگاه پرمحبت رهبری به آنها بیفتد و این پیام را دریافت می‌کنند که در برابر ظلم صهیونیسم، نظامی با رهبری از سلاله پیامبر(ص) است که از مظلومان فلسطین دفاع می‌کند. 
وی تأکید کرد: این حرکات استکبارستیزانه در نسل‌های بعد ایران اسلامی نیز باید تداوم یابد. نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به سند خانواده و جوانی جمعیت، گفت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه خانواده هشت شاخص در این سند بیان شده که مدیر امور اجتماعی استانداری باید بررسی‌کند که فارس در این شاخص‌ها چه میزان با وضعیت مطلوب فاصله دارد. دژکام افزود: پس از این بررسی نقاط ضعف اعلام شود و مسئولان دولتی، سازمان‎‌های مردمی و دیگر گروه‌های مردمی کمک کنند تا حل شود.
وی عنوان کرد: کاهش میانگین سن ازدواج نخستین هدف است که اکنون ۱۴میلیون جوان ما در سن ازدواج هستند، افزایش ازدواج، تقویت بعد تربیتی فرزندان، کاهش مواردی چون‌ ناباروری، سقط جنین، خشونت در خانواده، طلاق و توجه به تقسیم ‌کار مناسب در خانواده از دیگر اهداف است که دولت برای آن برنامه‌ریزی کرده، اما همه باید به صورت جهادی کمک کنند. آیت‌الله دژکام با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان در هفته پیش رو، گفت: ماه شعبان مقدمه‌ای برای آمادگی ماه رمضان است و باید برای این ماه آماده بود و جهت برپایی محافل مختلف قرآن و عبادت برنامه‌ریزی کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی