[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

جمشید جهانزاده: بازیگری سخت نیست، مهم ماندگاری است، روزنامه شیراز نوین

موزه سینما در ادامه انتشار سلسله برنامه‌های تاریخ شفاهی خود، اکنون به مناسبت زادروز «جمشید جهانزاده»(بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون) بخش‌هایی از گفت‌وگوی این هنرمند را منتشر کرده است.
به گزارش ایسنا به‌نقل روابط عمومی موزه سینما، جمشید جهانزاده با بیان اینکه ورود به بازیگری زیاد سخت نیست و مهم ماندگاری است، گفت: شاید هر فردی که به بازیگری علاقه‌مند است بتواند به هر طریقی وارد این‌کار شود، اما ماندگاری در این حرفه بسیار مهم است.
وی با اشاره به آشنایی خود از دوران کودکی با سینما افزود: یادم می‌آید شرکت نفت علاوه بر خدماتی که به همه می‌داد، سینما هم داشت و ما در آنجا آخرین فیلم‌های جهان را می‌دیدیم. دیدن فیلم‌ها اثرات مثبتی بر روی من داشت تا آنجا که جادوی صدا و تصویر من را به سمت خود(سینما) کشاند.
جهانزاده در ادامه درباره همکاری با محمد بزرگ‌نیا گفت: من معتقدم محمد بزرگ‌نیا از کارگردان‌هایی است که باید دوباره دعوت به کار شود و بودجه مناسبی برای فیلم‌سازی در اختیار او قرار داده شود، زیرا او سینما را خوب می‌شناسد و دقیق می‌داند کجا کلوزآپ و یا لانگ‌شات بگیرد.
وی با بیان اینکه داشتن هدف در کار مهم است، گفت: یک هنرمند وقتی وارد مسیری می‌شود باید هدف داشته باشد، زیرا بدون هدف راه به جایی نمی‌توان برد. در زندگی هنری و عادی اگر هدف نداشته باشید به پوچی می‌رسید. من معتقدم راز ماندگاری هر هنرمندی داشتن هدف است؛ هرچه این هدف بالاتر و قوی‌تر باشد نتیجه بهتری خواهید داشت، زیرا هدف به ما انرژی و حرکت می‌دهد.
جهانزاده با اشاره به فیلم «جنگ نفتکش‌ها» خاطر نشان کرد: یادم می‌آید زمانی‌که این فیلم را کار می‌کردیم رئیس نفتکش‌ها فردی بود که خودش به فیلم و سینما بسیار علاقه‌مند بود و به همین دلیل کشتی در اختیار ما قرار داد که در آن زمان روزی ده‌ها هزار دلار هزینه آن بود.
او درباره فیلم کشتی آنجلیکا نیز بیان کرد: یادم می‌آید فیلم را شروع کرده بودند و من از وسط‌های فیلم رسیده بودم، رفتم روی لبه کشتی و پریدم روی عرشه و صاف ایستادم؛ بزرگ‌نیا بسیار خوشش آمد و همین موجب شد در کل فیلم حواسش به من باشد.
جهانزاده درباره مردم و حضورش در بین مردم عنوان کرد: وقتی مردم به ما می‌رسند و احساساتشان را بروز می‌دهند من واقعاً نمی‌دانم چگونه باید پاسخ بدهم؛ مردم ما را زنده می‌کنند و به ما انرژی می‌دهند.
او تصریح کرد: خیلی مهم است که مردم ما را دوست داشته باشند؛ دوست داشتن مردم سرمایه تمام‌نشدنی است. وقتی مردم من را دوست داشته باشند برای من سرمایه بزرگی است که هر چقدر آن را خرج کنم تمام نمی‌شود. این سرمایه برای ما هنرمندان دست نیافتنی و بسیار ارزشمند است و من دلم می‌خواهد این سرمایه را همیشه داشته باشم.
جمشید جهانزاده در فیلم‌هایی همچون کشتی آنجلیکا، جنگ نفت‌کش‌ها، ارابه مرگ، فریاد، جایی برای زندگی، خاک و آتش، تابو، تمساخ خونی و ... نقش‌آفرینی داشته است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی