[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۷
  • دوره جدید

هنر در عرصه روشنگری تأثیرگذار است ، روزنامه شیراز نوین

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس در امور اقشار بسیج با تأکید بر نقش هنرمندان در عرصه‌های روشنگری سیاسی و اجتماعی، گفت:‌ باید در زمینه پررنگ‌تر کردن نقش هنر در عرصه‌های روشنگری فعالیت‌های بیشتری انجام شود.
مراسم تجلیل از خانواده شهدا و تقدیر از «شکوفه همایونی» بانوی برجسته عرصه خوش‌نویسی، روز ۲۰ فروردین‌ماه به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی در سالن سبز تالار حافظ شیراز برگزار شد.
جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس در امور اقشار بسیج در این مراسم و در صحبت کوتاهی درباره نقش مؤثر هنرمندان در عرصه‌های مختلف سیاسی اجتماعی اظهار کرد: ماجرای اخیر غزه و جنایات رژیم صهیونیستی نشان داد که هنر چگونه می‌تواند در عرصه روشنگری تأثیرگذار باشد.
امیر جاهد افزود: شاید اگر هنرمندان دنیا در این زمینه فعالیت نکرده بودند، صدای غزه به همه جهان نمی‌رسید و رژیم غاصب آنچنان که باید و شاید، رسوا نمی‌شد.
وی با تأکید بر اینکه باید در زمینه پررنگ‌تر کردن نقش هنر در عرصه‌های روشنگری فعالیت‌های بیشتری انجام شود، گفت: باید در این زمینه بسیار جدی‌تر از قبل کار کنیم. باید از تحولی که شهید آوینی در زندگی‌ خود ایجاد کرد، الگو بگیریم و هنر را به نقطه مطلوب خود نزدیک کنیم.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس نیز در این مراسم گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی هرساله مصادف با سالروز تأسیس بسیج هنرمندان و به مناسبت شهادت شهید آوینی، سید شهیدان اهل قلم، آغاز می‌شود.
سیدمصطفی موسوی با بیان اینکه شهید شاخص امسال هنرمندان فارس شهید عباس ملک‌مکان بواناتی است، افزود: از آنجا که در راستای معرفی شهید شاخص، باید تولیداتی هم باشد، فیلم مستند زندگی این شهید عزیز در دستور کار است.
وی پرورش استعدادها، تربیت نیرو و کادرسازی را یکی از اهداف سازمان بسیج هنرمندان فارس عنوان کرد و گفت: در این راستا برنامه‌های خوبی در دستور کار قرار گرفته است.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس، از رونمایی نماهنگ شهر شکوه، دو تله فیلم، تجلیل از هنرمندان استان، اجرای ۲۰ مورد تئاتر خیابانی در شهرستان‌ها، کارگاه‌های آموزشی، برگزاری مسابقات مختلف از جمله ققنوس قلم با موضوع غزه و فلسطین، راه‌اندازی تور حافظ و سعدی‌شناسی، طرح دولت قرآن، ویژه‌برنامه هنر فتح قله‌ها، جشنواره آثار هنری در لارستان، رونمایی از طرح دیوارنگاره حرم مطهر شاهچراغ(ع) به عنوان برخی از برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان فارس نام برد.
به گفته موسوی، در راستای برگزاری اجلاسه امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید در استان فارس، تولید فیلم سینمایی با موضوع ترور در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، حمایت از ساخت ۲۰ فیلم کوتاه و کتابت قرآن به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی انجام می‌شود.
به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم ابتدا یاد و خاطره شهید عباس ملک‌مکان گرامی‌ داشته و از خانواده وی تجلیل شد.
پایان بخش مراسم نیز تقدیر از مریم همایونی، یکی از اساتید برجسته هنر خوش‌نویسی استان فارس و کاتب قرآن بود. وی مسئول امور بانوان، روابط عمومی و دبیرخانه سازمان بسیج هنرمندان فارس، بازرس انجمن خوش‌نویسان شیراز و دارای درجه فوق ممتاز خوش‌نویسی است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی