[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

به‌کارگیری جنگ ترکیبی علیه ایران ، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز گفت: در رابطه با مسئله اسرائیل و عملیات ارزشمند «وعده صادق»، بحثمان این بود که ما نیز حق دفاع مشروع داریم؛ بیش از ان هم هدف‌گذاری نکرده بودیم. به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه دیروز شیراز اظهار کرد: چهارشنبه گذشته بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی بود و شنبه هم اول اردیبهشت و روز بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی است.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ادامه داد: سعدی در طول هشت قرن همچنان ایستاده و از زمان خودش مشهور بود و تا امروز هم در چشم جهانیان بزرگ و مایه افتخار ما ایرانیان است. صرفاً به خاطر زیبا سخن گفتن نیست؛ بلکه به خاطر سخن زیبا و ارزشمند گفتن هم است.
وی اضافه کرد: وقتی مجموعه آثار سعدی را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم این شاعر برای زندگی سعادتمندانه بشر حرف‌های بسیاری دارد و عمده این نکاتی را که سعدی فرموده، از قرآن و حکمت اصیل اسلامی سرچشمه گرفته است.
آیت‌الله دژکام گفت: اینکه بعضی‌ها این ذهنیت را ایجاد می‌کنند که نه سعدی خودش این نکات را خلق کرده، اشتباه می‌کنند و اصلاً آنها بررسی نکرده‌اند که قبل از سعدی حکیمان، بزرگان و دانشمندان خیلی تلاش کرده‌ بودند، اما سعدی در قالب زیبا آن را ارائه کرده است‌.
وی یادآور شد: بهره‌مندی سعدی از قرآن و حدیث نبوی آن‌قدر زیاد است که اگر کسی بخواهد انکار بکند، انگار می‌خواهد بگوید آفتاب در میانه روز نیست.
دژکام اضافه کرد: سعدی آنقدر تحت‌تأثیر قرآن است که در مجموعه دیوان او از ۱۲۰۰ آیه قرآن استفاده کرده و در سخنش آورده است.
وی بیان کرد: در باب ارتش، جنگ و صلح هم سعدی حرف دارد. در آغاز بوستان بیش از ۱۰۰ بیت در رابطه با جنگ و صلح و چگونگی حمایت و نگه داشتن ارتش آمده است و در گلستان و سایر دیوان شریف این شاعر هم به این موضوع اشاره کرده است.
دژکام با اشاره به این دو بیت سعدی «تو هم جنگ را باش چون کینه خاست/ که با کینه ور مهربانی خطاست، چو با سفله‌گویی به لطف و خوشی/ فزون گرددش کبر و گردن‌کشی» گفت: اگر دعوا شروع نشود، شروع‌کننده بودن کار خوبی نیست. وی اضافه کرد: در روز عاشورا هم امام حسین(ع) فرمود شروع‌کننده نیستیم. امیرالمؤمنین(ع) و پیامبر(ص) هم در جنگ‌ها همین رویکرد را داشتند. آنها کینه‌ورزی و جنگ را شروع نمی‌کردند. این نشانه انسان‌دوستی اسلام و پیروان اسلام است.
امام‌جمعه شیراز اضافه کرد: اما یک موقعی جنگ را علیه ما شروع می‌کنند. مگر ما سفارت آنها را زدیم؟ آنها سفارت ما را زدند. در چنین شرایطی باید چه کار کنیم؟ سعدی می‌گوید تو هم جنگ را باش.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند دوره بزن در رو گذشته، یکی بزنی ده تا می‌خوری. این منطقی است که از قرن هفتم تا امروز در کشور ما حاکم است.
دژکام افزود: برخی گمان می‌کنند با ابزار رسانه‌ای می‌توانند فرهنگ ما را تغییر دهند؛ این خیال خامی است‌.
وی با اشاره به ابیات سعدی ادامه داد: وقتی کینه و دشمنی از طرف آنها شروع می‌شود، باید پای جنگ باشیم. اگر جواب ندادی گمان می‌کنند هر کاری کنند مهم نیست. این دو بیت سعدی باید پاسخ و منطق تمام ایرانیان مسلمان باشد. منطق قرآن کریم هم همین است و سعدی از قران و روش اهل بیت(ع) استفاده کرده و منطق ما هم به عنوان ادامه‌دهنده این مسیر همین است.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: در رابطه با مسئله اسرائیل و عملیات ارزشمند «وعده صادق» بحثمان این بود که حق دفاع مشروع داریم (تو زدی باید بخوری). بیش ‌از این در مورد «وعده صادق» ادعا و هدف‌گذاری نکردیم.
وی اضافه کرد: ۶ ماه قبل از این عملیات جنگ بود و گفتیم بگذار خودشان با هم تسویه‌حساب کنند. ما در آن زمان اعلام کردیم که حامی مظلوم هستیم، اما بنا بر جنگ نداشتیم. آنها جنگ را شروع کردند و باید بدانند در مقابل می‌خورند. غیر از این رفتار کنیم، چیزی از عزت کشورمان باقی نمی‌ماند.
امام‌جمعه شیراز اعلام کرد: من می‌خواهم به آمریکا، به قدرت‌های حامی اسرائیل در اروپا و به خود رژیم صهیونیستی اعلام کنم که شما تجربه جنگیدن با این ملت را در هشت سال دفاع مقدس دیده‌اید. اگر بخواهید دست از پا خطا کنید و به میدان بیایید، این ملت همان ملت است و شما را سر جای خود خواهند نشاند.
دژکام افزود: در پاسخ بعضی از کسانی که دلشان زود می‌لرزد و می‌گویند آنها امکانات دارند و ما نداریم، می‌گویم که در هشت سال دفاع مقدس هم آنها امکانات داشتند و ما نداشتیم. وی خطاب به مردم گفت: شما لشکر خدا هستید؛ شما تجاوز و ظلم را آغاز نکردید، آنها آغاز کردند. شما می‌خواهید از حق مسلم خود دفاع کنید و خدا حامی شماست؛ خدا از شما حمایت می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه استان فارس افزود: آنها همه لشکر خود را جمع کنند، ما هم با اتکا به لطف الهی و توکل بر قدرت الهی وارد می‌شویم و پیروز و آماده برای اینکه پرچم را به دست امام زمان(عج) بدهیم، از این صحنه نبرد باز خواهیم گشت.
امام‌جمعه شیراز در خطبه اول نماز هم با اشاره به مقوله «جنگ ترکیبی و تقسیم کار اجتماعی» گفت: جنگ ترکیبی و تقسیم کار اجتماعی مقوله‌های ناآشنایی نیستند، اما ارتباط آنها با هم باید مورد دقت قرار بگیرد.
وی ادامه داد: جنگ ترکیبی را گفتند جنگی است که در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی به ملتی تحمیل می‌شود.
او اضافه کرد: نظریه‌پردازان اروپایی و آمریکایی پس از فروپاشی شوروی فکر می‌کردند قدرتی در مقابل آنها نمی‌تواند بایستد؛ لذا در آنها حالت فرعونیت و ادعای خود را از همه بالاتر دیدن به وجود آمد. وی تحریم‌ها علیه ایران را رویکردی مانند رویکردهای فرعون دانست و گفت: فرعون‌ می‌گفت اگر حرف مرا گوش ندهید نمی‌گذارم نان بخورید؛ مگر آمریکا و اروپا هم همین حرف را به ما نزدند؟ گفتند تحریم فلج‌کننده می‌کنیم. این همان حرف فرعون است. در روزگار ما کلمات به‌روز شده، اما چیزی تغییر نکرده است. امام‌جمعه شیراز ادامه داد: نظریه‌پردازان آنها در عرصه جنگ گفتند جنگ نظامی کافی نیست. آنها برای اینکه ملت‌ها را تحت فرمان آمریکا و ابرقدرت‌های دنیا دربیاورند و کدخدایی کنند، گفتند در عرصه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هم لازم است فشار بر ملت‌های مختلف بیاورند.
او با بیان اینکه قوی‌ترین و سازمان‌یافته‌ترین جنگ ترکیبی در طول ۱۰ یا ۱۵ سال گذشته علیه ملت ایران اتفاق افتاد، گفت: آنها تحریم را به جایی رساندند که فکر می‌کردند ایران 10 تا ۱۲ ماه بیشتر نمی‌تواند دوام بیاورد؛ اما رهبر معظم انقلاب فرمود ترامپ خواهد مرد و در گور خواهد پوسید و ملت ایران قوی و استوار بر پا خواهد ایستاد و بینی هر مستکبری را به خاک می‌کشد.
امام‌جمعه شیراز اضافه کرد: مقارن با همین جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی را هم علیه ملت ایران شروع کردند. سالیان دراز کار کرده بودند و جلوه‌های آن را در کوچه و خیابان به رخ کشیدند. خیال می‌کردند صبوری و تحمل مجموعه مردم و مدیران کشور از روی ناتوانی است، اما فقط یکی از حکمت‌های این صبوری این بود که عموم بانوان و ملت ایران پایبند به ارزش‌های دینی هستند.
وی ادامه داد: قیافه گرفتن تمدن غربی در مقابل آیین پاک محمدی(ص) دوره‌اش به پایان رسیده است و آنها باید بدانند ملت عزیز و سربلند ایران، آگاهانه و از روی اختیار دین و دیانت را انتخاب کردند. با این شبیخون فرهنگی، با این تهاجم سنگین فرهنگی و فشارهای عجیب و با این پول‌دادن‌ها و آدم‌ خریدن‌های آمریکا و اروپا، باز هم مردم ما محکم پای ارزش‌های خود ایستادند و از این ارزش‌ها دفاع می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس عنوان کرد: این عرصه جنگ فرهنگی هم علیه ما باز کردند و هنوز هم دارند کار می‌کنند. این عرصه جنگ باز است و میدان، میدانی است که باید در آن کار انجام شود.
وی افزود: در عرصه نبرد سیاسی هنوز هم که هنوز است، ابزار کهنه و فرسوده خود که به آن سازمان امنیت می‌گویند را به کار می‌گیرند. این سازمان را پس از جنگ جهانی دوم راه انداختند تا هر وقت بخواهند کاری کنند توجیهی داشته باشند، اما این سازمان هیچ‌گاه به داد ملت‌های محروم و مظلوم نرسید. فلسطین در همین سال‌ها تکه‌پاره شد، ایران در همین سال‌ها مظلوم شد.
دژکام گفت: این ناتوانی ابزار مدیریتی است که تمدن اروپایی و آمریکایی به نظرش می‌رسد هنوز می‌تواند از آن استفاده کند.
وی بیان کرد: در عرصه سیاسی گرچه ما نخواسته‌ایم که به طور کلی اگر حرف منطقی زده می‌شود آن را رد کنیم، اما توانش را ندارند، عرضه این کارها را ندارند و قدرت و عظمت آنها تمام شده است. قدرت آنها اثری ندارد، نشستند و برخاستند گفتند اسرائیل نسبت به غزه این ظلم را نکند، اما کی حرفشان را گوش داد. این ناتوانی شورای امنیت و سازمان ملل است که بارها مشخص شده است.
امام‌جمعه شیراز گفت: در عرصه سیاسی شکست تمدن اروپایی و آمریکایی آشکار است، اما آنها فشار می‌آورند که همین را بر همه جهان مستولی کنند.
وی اضافه کرد: شکست آنها در عرصه دیپلماسی و سیاست شکست آشکاری است. ناتوانی آنها آشکار شده و همه ملت‌ها در جای‌جای دنیا نیز متوجه این ناتوانی شده‌اند، اما آنها باز هم مدعی هستند که می‌خواهند خیلی کار کنند. عرصه نبرد سیاسی را هم به عهده گرفته‌اند.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بر ضرورت نبرد رسانه‌ای تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند نبرد رسانه‌ای نباید فراموش شود، در عرصه رسانه‌ نباید آنها برگردند و هرچه می‌خواهند تحویل ملت‌ها بدهند و ما هیچ‌کاری نکرده باشیم. پیروزی از آن ما خواهد بود، به شرط اینکه ما هم پای کار دین بایستیم.
وی با اشاره به آیه‌ ۱۱۸ سوره آل عمران گفت: در قرآن آمده، ای کسانی که ایمان آوردید، از غیر مؤمن برای خود رفیق نگیرید. برخی کشورهای پیرامون ایران رفتند با اسرائیل رفاقت کردند و سفارتخانه برای آنها باز کردند و در عملیات وعده صادق نیز برای رهگیری موشک‌های ما اقدام کردند. با وجود کمک سه کشور به اسرائیل و به‌کارگیری تمام دستگاه‌ها برای رهگیری، اما موشک رد شد.
دژکام گفت: بدون شک آن‌ دشمن برای کشورهای همسایه هم خیر نمی‌خواهد، اما این کشورها ساده شدند که با او طرح دوستی ریختند.
وی افزود: آنها دوست دارند ملت ایران در سختی و رنج و مشکلات مختلف باشند و همه ابعاد جنگ ترکیبی را علیه این ملت به کار گرفتند، اما ملت ایران باید محکم باشند. اگر این کار را انجام دهیم، پیروزی هم همراه ما خواهد بود.
دژکام با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ گفت: اولویت امسال هم «جهش تولید با مشارکت مردم» است که برای تحقق آن مجموعه کسانی که کارشان این است، باید به میدان بیایند. برخی مجموعه‌های دینی، فرهنگی و تبلیغی کارشان تولید نیست؛ بلکه کار اصلی‌شان کار فرهنگی است.
امام‌جمعه شیراز گفت: باید تقسیم کار را بپذیریم. تقسیم کار اجتماعی یعنی آن مجموعه که کار فرهنگی می‌کند، کار فرهنگی خود را درست انجام دهد. مجموعه‌های فرهنگی نباید به بهانه اقتصادی بودن شعار سال کار خود را تعطیل کنند.
وی عنوان کرد: مدیران چند وزارتخانه مسئول بحث تولید هستند که باید این کار را در اولویت خود قرار دهند؛ ما نیز باید حمایت کنیم. هرکسی کار خودش را انجام دهد و در تقسیم کاری که شده باید هرکس در قسمت خود پای کار بیاید.
امام‌جمعه شیراز اظهار کرد: برای همه ابعاد جنگ ترکیبی مسئول و ساختاری تعریف شده و هرکس باید در حوزه مسئولیت خود پای کار بیاید تا جلوی عرصه جنگ رسانه‌ای، تبلیغی و فرهنگی به واسطه مسئولان مخصوص خودش گرفته شود. لذا هرکس مسئولیت خود را درست انجام دهد و تقسیم کاری که شکل گرفته را به نحو احسن پیش ببرد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی