[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

از حضور در لیگ ‌برتر ذوق‌زده نشوید، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی- گروه ورزش
با حضور یک تیم با نام شیراز در لیگ‌برتر کشور، سال خوبی برای بسکتبال این شهر رقم خورد اما سرمربی نامدار لیگ‌برتری،‌ چنین چیزی را آن‌قدرها هم موجب خوشحالی نمی‌داند.
سرمربی سابق تیم‌ملی بسکتبال ایران در پاسخ به سؤال خبرنگار شیرازنوین مبنی بر اینکه حضور نماینده شیراز در لیگ‌برتر را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: پاسخ به این سؤال برای من چندان راحت نیست. من سعی کرده‌ام طی این سال‌ها همواره احترام همه را نگه دارم،‌ خطوط قرمز را رعایت کنم و نمی‌خواهم حرفی بزنم که بسکتبال از آن متضرر شود.
مصطفی‌هاشمی افزود: با همه این اوصاف اگر بخواهم مطلبی در خصوص نماینده شیراز عرض کنم،‌ باید بگویم آن‌طور که من رقابت‌ها را دنبال کردم، تیم لیموندیس تیمی بود که هم چند بازیکن باتجربه و بالای 30 سال داشت و هم از بازیکنانی جوان استفاده می‌کرد و نتایج خوبی هم گرفت، اما امیدوارم حضور این تیم برای استان فارس منفعت داشته باشد.
وی در این خصوص توضیح داد: اگر این تیم در لیگ‌برتر حضور دارد،‌ باید ببینیم خروجی این حضور برای استان چیست؟ امیدوارم این حضور باعث احیای بسکتبال فارس شود. یعنی در کنار اینکه این تیم می‌خواهد بازیکن خوب ایرانی و خارجی جذب کند،‌ باید روی جوانان شیراز و فارس هم سرمایه‌گذاری کند.
هاشمی با بیان اینکه حضور تیم لیموندیس به ‌هرحال اتفاق خوشایندی بوده است، ‌گفت: اگر دید کلانی به بسکتبال داشته باشیم، ‌نباید فقط به همین حضور بسنده کنیم. اگر آکادمی‌های بسکتبال خوب کار کنند،‌ مطمئن باشید 5 سال بعد هم خود استان فارس از این کار سود می‌برند و هم تیم‌ملی ما چند بازیکن استان فارسی خواهد داشت. البته چیزی که می‌گویم فقط به استان فارس مربوط نیست و استان‌های دیگری را هم شامل می‌شود، ‌اما فارس استانی صاحب بسکتبال بوده است و باید احیا شود. 
سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان ادامه داد: اینکه مهرام آمده در شیراز سرمایه گذاری کرده و تیم دومش را به این شهر آورده، نباید باعث ذوق‌زدگی بیش از حد شود. شیراز شهر پول‌داری محسوب می‌شود. حیف است که با وجود این‌همه شرکت بزرگ و نهادهای دولتی،‌ تیمی مدعی قهرمانی نداشته باشد. علاوه بر این، شیراز هم جوانان مستعدی دارد و هم اسطوره‌های بزرگی که می‌توانند بر ای جوان‌ها الگو باشند. باید روی این قضیه سرمایه‌گذاری شود.
هاشمی با تأکید بر اینکه فضا برای رشد بسکتبال در شیراز فراهم است،‌ خواستار حمایت مسئولان از این رشته ورزشی شد و گفت: اگر هدف ما سرگرم کردن جوانان با یک تفریح سالم و همچنین دور کردن آن‌ها از انواع خلاف‌ها و خطرات است،‌ چه جایی بهتر از اماکن ورزشی برای آن‌ها سراغ داریم؟ پس تصمیم گیرندگان باید وارد عمل شوند.
بازیکن سابق تیم‌ملی بسکتبال در پایان گفت: شیراز باید چند تیم در لیگ‌برتر و لیگ یک کشور داشته باشد تا جوان‌ها به این رشته ورزشی جذاب جذب شوند. مقامات مسئول شهر و استان هم باید دور هم جمع شوند و سرمایه‌گذاری کلان در حد 100 میلیارد تومان انجام دهند تا یک تیم مدعی قهرمانی به مسابقات بفرستند. این مسئله البته برای فوتبال و والیبال هم صدق می‌کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی