[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۱۰۴
  • دوره جدید

رانت‌ستیزی با اجرای طرح شفافیت، روزنامه شیراز نوین

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از اجرای طرح شفافیت حمایت قاطع کرد.
دکتر علیرضا پاک‌فطرت با بیان اینکه اجرای طرح شفافیت در مجلس و دولت زمینه‌ساز از میان رفتن رانت خواهد شد، اظهار داشت: دانستن حق مردم است و باید بسترهای اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف را تقویت کرد. او اجرای طرح شفافیت را زمینه‌ساز تحکیم پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: مجلس شورای اسلامی خواستار شفافیت تمامی قوای سه‌گانه است و اصل شفافیت را از بهارستان آغاز کرده است. وی با بیان اینکه شورای نگهبان بر اساس درخواست مجلس شورای اسلامی بر شفافیت قوه مجریه نیز صحه گذاشته، عنوان کرد: تمامی جلسات و مصوبات هیئت دولت از رسانه‌های رسمی و فضای مجازی باید به اطلاع عموم برسد.
دکتر پاک‌فطرت با بیان برخی از دستاوردهای مهم طرح شفافیت گفت: ایجاد شفافیت در مباحثی نظیر تعیین بهای سوخت، اختصاص ارز، بخش‌نامه‌های واردات و صادرات کالا و مواردی از این دست، منجر به از میان رفتن رانت خواهد شد.
شهردار اسبق شیراز با بیان اینکه تعداد اندکی از نمایندگان مجلس یازدهم به طرح شفافیت رأی مثبت ندادند، اظهار داشت: تعداد 225 نماینده مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای کامل طرح شفافیت هستند.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد که به طرح افزایش سن بازنشستگی رأی ممتنع داده است.
دکتر پاک‌فطرت با تأکید بر این موضوع که در اجرای طرح افزایش سن بازنشستگی نباید از کشورهای پیشرفته الگوبرداری کرد، اظهار داشت: در راستای تصویب هر قانونی باید به پیامدهای آن در جامعه توجه کرد. وی اظهار داشت: طرح افزایش سن بازنشستگی در برخی از کشورها به این دلیل اجرایی می‌شود که از نیروی کار جوان و توانمند بی‌بهره هستند. به همین دلیل به افزایش سن بازنشستگی و واردات نیروی کار جوان روی می‌آورند.
شهردار اسبق شیراز خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های مهم کشور ما برخورداری از نیروی کار جوان، تحصیل‌کرده و توانمند است که باید جایگزین افراد سالمند در بازار کار شوند. او خواستار حمایت بیشتر از طبقه سالمند شد و اظهار داشت: امروزه بازنشستگان و سالمندان با مشکلات عدیده اقتصادی روبه‌رو هستند و به جای افزایش سن بازنشستگی، باید در حوزه حمایت از آنها در راستای ارتقای کیفیت زندگی گام برداشت.
دکتر پاک‌فطرت گفت: متأسفانه فرسودگی و افسردگی در میان سالمندان کشور ما شایع شده است و با افزایش سن بازنشستگی شاهد کاهش بهره‌وری خواهیم بود. وی اظهار داشت: افزایش سن بازنشستگی در کشور ما به دلیل ضعیف شدن صندوق‌های بیمه‌گر است که در صورت تصویب این قانون پیامدهای ناخوشایند بسیاری را به دنبال دارد.
به گفته نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، این قانون هنوز به تصویب نهایی نرسیده و در مجلس دوازدهم می‌توان زمینه بازنگری آن را فراهم آورد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی