[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۴۳۷
  • دوره جدید

داده‌های مرکز ۱۳۷ باید مورد استفاده بهینه قرار گیرد، روزنامه شیراز نوین

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در بازدید از مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ گفت: داده‌های این مرکز ۱۳۷ شهرداری شیراز بسیار حائز اهمیت است و باید مورداستفاده بهینه قرار گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی و معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز در بازدید از مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ از نزدیک با کارکنان این مرکز دیدار داشته و از آن‌ها به‌پاس فعالیت‌های شبانه‌روزی آن‌ها قدردانی شد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: داده‌های مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری شیراز بسیار حائز اهمیت است و باید مورداستفاده بهینه قرار گیرد.
مسعود زارعی بیان کرد: دغدغه ما رفع مشکلات شهروندان است و با نظارت دقیق بر داده‌ها و اطلاعات به‌دست‌آمده از این مرکز و استفاده از پهنه جی‌آی‌اس به نظر می‌رسد که امکان رصد مسائل و رفع آن‌ها بیشتر شود.
وی اضافه کرد: حاصل تمام این برنامه‌ریزی‌ها و کنترل و رصد وضعیت محلات ممکن است دلیل تغییر یک ضابطه یا اصلاح حتی یک مصوبه شود و نتیجه آن موجبات رفاه شهروندان را فراهم کند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اهمیت این داده‌ها گفت: کارهای بزرگی را می‌توان با پالایش آن‌ها برای شهر انجام داد. به گفته این عضو شورای ششم، باید علاوه بر نظرسنجی و افکارسنجی از مردم، نظرخواهی انجام دهیم و درخواست‌ها و پیشنهاد‌های آن‌ها را بشنویم و هر شهروند را در جایگاه یک کارشناس ببینیم و این رمز موفقیت ما در اداره شهر است. معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز بیان کرد: اگر موارد مطرح‌شده در سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ مورد توجه ویژه قرار گیرد و رفع شود، موجبات رضایتمندی زیادی را ایجاد می‌کند.
روح‌الله خوشبخت گفت: رضایتمندی شهروندان از اهداف مهم مدیریت شهری است و بیشتر مسائل مطرح‌شده در سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ با حوزه خدمات شهری ارتباط مستقیم دارد. وی بیان کرد: اطلاعات جمع‌آوری‌شده باید دسته‌بندی شود و حاصل آن داده‌هایی برای استفاده مدیران در رفع آن‌هاست.
معاون شهردار شیراز گفت: بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده از مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، می‌توان دریافت که بیشتر شکایات دریافتی از مردم مناطق شامل مواردی نظیر انواع سد معبر، ترمیم آسفالت یا جمع‌آوری نخاله ساختمانی و... است که در صورت رفع آن‌ها باعث رضایتمندی شهروندان می‌شویم.
خوشبخت گفت: بیش از ۸۰ درصد تماس‌های شهروندان به سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ مربوط به حوزه خدمات شهری است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز نیز در خصوص سامانه مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ بیان کرد: آن سامانه دو مرحله «دریافت و ارسال پیام شهروند» و اقدام است.
رضا جاویدی افزود: اداره اطلاع‌یابی و مرکز ارتباط مردمی ۱۳۷ پاسخ‌گوی همیشه‌بیدار شهرداری شیراز است و در سال ۱۴۰۲، ۱۸۴هزار و ۵۲۲ تماس را ثبت کرده که از این تعداد ۵۷هزار و ۷۹۷ تماس دریافت راهنمایی و ۱۲۶هزار و ۴۰۱ تماس شامل درخواست بود.
وی در ادامه گفت: ۲۳۵ برنامه «روی خط شهر» با حضور کلیه مدیران و معاونین و شهرداران مناطق در سال برگزار و ۵هزار و ۳۳۲ گزارش مردمی پاسخ ‌داده شده است. سخنگوی شهرداری شیراز بیان کرد: شهر آگاه با هدف ارائه مشاوره به شهروندان در زمینه‌های پرداخت عوارض، شهرسازی و... با ۴۶۶ برنامه و ۳هزار و ۲۰۰ پیگیری ویژه و ۳۰هزار صحت‌سنجی و ۲ عنوان افکارسنجی انجام‌ شده است.
جاویدی همچنین عنوان کرد: در پایان هرماه طی گزارش‌گیری، کارنامه‌ای برای دوایر مختلف شهرداری صادر و نحوه عملکرد و پاسخ‌گویی به درخواست‌ها در ارزشیابی هر حوزه تأثیر مستقیم دارد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی