[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سرمایه‌گذار در پیچ توافق و توقف ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده عنوان کرد: برگزاری جلسات پنجره واحد حوزه گردشگری در ماه‌های اخیر با هدف بررسی تخصصی مشکلات پروژه‌های این حوزه برگزار می‌شود.
فرخ‌زاده بیان کرد: جلسه پنجره واحد تخصصی حوزه گردشگری با حضور مشاور استاندار و دبیر قرارگاه جهادی اشتغال، نماینده دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استانداری فارس، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، آب منطقه ای، امور اراضی استان فارس، شهرداری منطقه ۱۰ شیراز و شهردار هماشهر برگزار شد.
 وی با اشاره به اینکه طرح پارک طبیعت گردشگری عشایر در روستای شش پیر شهرستان سپیدان یکی از موارد بررسی شده در این جلسه بود، عنوان کرد: این طرح که با مشکل عدم پاسخ استعلام مواجه بود، با حضور دستگاه‌های متولی اداره کل میراث فرهنگی، علوم پزشکی و سازمان آب منطقه ای بررسی و با توجه به پاسخ مثبت استعلام سازمان آب منطقه ای مقرر شد این استعلام در مدت یک هفته با نظر مساعد به صورت کتبی به دستگاه‌های مربوطه اعلام شود.
 در این جلسه همچنین مشکلات سهم خدمات و تفکیک زمین یک مجموعه گردشگری در شهر هماشهر شهرستان سپیدان با حضور شهردار این شهر بررسی و مقرر گردید شهرداری هماشهر از سرمایه‌گذار تعهدی کتبی مبنی بر عدم تفکیک زمین اخذ نماید. سرمایه‌گذار نیز متعهد شد اقدام اجرایی در فاز اول این مجموعه را که مصوب شورای برنامه ریزی استان است، آغاز کند و از هرگونه ساخت و ساز و اقدام عمرانی در فاز دوم و مابقی زمین تا تعیین تکلیف از مراجع ذی صلاح خودداری نماید. صدور پروانه نیز پس از اجرای دو شرط مذکور انجام خواهد شد. به گفته معاون استاندار فارس، مشکلات مربوط به هزینه تفکیک اراضی در طرح گردشگری هتل پنج ستاره دارنگ در شهرستان شیراز نیز طی رایزنی با اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری منطقه ۱۰ شیراز به عنوان دستگاه‌های متولی بررسی و مقرر گردید مشکلات موجود از سوی دستگاه‌های متولی بررسی و رفع شود. وی افزود: با توجه به اینکه سرمایه‌گذار همه موارد مربوط به تغییر کاربری، کمیسیون ماده ۵ و شورای برنامه ریزی استان را اخذ کرده، شهرداری منطقه ۱۰ باید طی مدت ۲ هفته پس از تکمیل مدارک سرمایه‌گذار نسبت به صدور پروانه ساختمانی مطابق قوانین و ضوابط مربوط به ماده ۱۲ قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی برابر معافیت‌های قانونی اقدام و نتیجه را به معاونت گردشگری استانداری اعلام کند.
وی همچنین به رفع مشکل عدم صدور پاسخ استعلام مجتمع خدمات رفاهی تیرپارک در شهرستان شیراز خبر داد و افزود: با توجه به اینکه قانون فاصله بین دو مجتمع خدمات رفاهی حذف شده است، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به طراحی هندسی و ایمنی راه مورد نظر اقدام و نتیجه را طی مدت ۲ هفته به معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اعلام نماید.
فرخ‌زاده با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به عدم تغییر کاربری مانع اجرای پروژه مجتمع گردشگری دیگری در روستای سربست شهرستان سپیدان شده بود، عنوان کرد: در هفتمین جلسه پنجره واحد پروژه‌های گردشگری مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی طی نامه ای نسبت به ارسال مجدد پرونده با تغییر ضوابط یکی دیگر از کاربری‌های گردشگری متناسب با متراژ و کاربری زمین به کمیسیون مساعدت لازم با سرمایه‌گذار داشته باشد.
معاون گردشگری استانداری فارس رفع مشکلات مربوط به عدم استعلام یک مجتمع گردشگری در شهرستان رستم را از دیگر موارد بررسی شده در این جلسه برشمرد و خاطرنشان کرد: مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی استان ظرف مدت یک هفته موضوع را پیگیری و پاسخ استعلام را به اداره کل ثبت اسناد و املاک ارسال کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی