[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۳۹۷
  • دوره جدید

اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در ماه مبارک رمضان، روزنامه شیراز نوین

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از آغاز مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در استان خبر داد و گفت: این مرحله توزیع کالابرگ ویژه ماه مبارک رمضان از ۱۰ اسفندماه جاری در فارس اجرایی خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، سعید بیاری چهارشنبه در جلسه ستاد کالابرگ الکترونیکی فارس که با حضور مدیران ارشد اقتصادی استان به‌صورت حضوری و فرمانداران و مسئولان شهرستانی نیز به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی ویژه ماه مبارک رمضان در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای یارانه‌بگیر و دهک‌های اول تا هفتم از دهم اسفندماه ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد. بیاری با بیان اینکه یازده قلم کالای اساسی موردتأیید دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در قالب اجرای این طرح بین دهک‌های مشمول توزیع خواهد شد، اظهار کرد: در این مرحله کالابرگ الکترونیکی میزان اعتبار تخصیص‌یافته به ازای هر فرد یارانه‌بگیر در دهک‌های درآمدی اول تا سوم ۵۰۰هزار تومان و به ازای هر فرد یارانه‌بگیر در دهک‌های درآمدی چهارم تا هفتم ۳۵۰هزار تومان تعیین شده است.وی با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند با در نظر گرفتن سقف اعتبار تخصیص به خانوار از فروشگاه‌های عضو طرح اقدام به خرید کنند، گفت: به منظور حفظ حق اختیار در انتخاب و احترام به سلایق متفاوت در سبد مصرفی خانوار، امکان خرید از میان کالاهای متفاوت با برندهای مختلف در این دوره طرح امکان‌پذیر شده است؛ به نحوی که مابه‌التفاوت احتمالی میان قیمت کالاهای انتخابی با قیمت کالاهای مرجع توسط مردم پرداخت می‌شود. وی با اشاره به جدول یازده قلم کالای اساسی در این دوره طرح ملی کالابرگ الکترونیکی افزود: ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات است.بیاری ادامه داد: متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملی اعتبار (فروشگاه خُرد عضو طرح و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق ‌کوروش، جانبو، هفت، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی‌کالا) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند. وی با بیان اینکه متقاضیان برای شناسایی این فروشگاه‌ها می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده کنند، افزود: شهروندان برای دریافت این نرم افزار می‌توانند به سکوهای بازار، مایکت یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه کنند؛ همچنین از طریق اجرای کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* می‌توانند لینک نصب این نرم‌افزار را دریافت کنند.
وی افزود: برای انجام هر تراکنش حداقل 5000 تومان از سوی خریدار باید پرداخت شود تا حداقل مبلغ تراکنش رعایت شده و احراز هویت صورت پذیرد که این مبلغ از سرجمع فاکتور خرید کسر خواهد شد. بیاری مدت اجرای طرح را در ۲ دوره ۶۰روزه اعلام و اظهار کرد: در پایان دوره اول، اعتبارات مصرف‌نشده خانوارها ذخیره می‌شود، اما در صورت مصرف نشدن اعتبار خانوار تا ۶۰ روز، پس از شروع دوره دوم طرح، این اعتبار حذف خواهد شد. وی افزود: مبنای اجرای این طرح دهک بندی فعلی و بر اساس یارانه پرداختی مرحله بهمن‌ماه امسال است و دهک‌های ۸، ۹ و ۱۰ که مشمول این مرحله از دریافت کالابرگ نشده‌اند نیز در صورت اعتراض می‌توانند اعتراض خود را در سامانه حمایت معیشتی به نشانی 
hemayat.mcls.gov.ir  ثبت کرده یا با شماره 0216369 تماس حاصل کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی