[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۴۳۲
  • دوره جدید

شأن نظام تعلیم و تربیت ارتقای هم‌زمان آموزش و دانایی‌ است، روزنامه شیراز نوین


استاندار فارس گفت: برنامه‌ریزی برای نظام تعلیم و تربیت بایستی با لحاظ اقتضائات استانی و منطقه‌ای و به شکل خلاقانه و ابتکاری صورت گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور استاندار فارس، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش و دیگر مدیران و مسئولان حوزه تعلیم و تربیت استان برگزار شد، حسینعلی امیری از یک سو فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش و از سوی دیگر خلاقیت و توجه به توسعه عدالت آموزشی را دو رکن مهم تعلیم و تربیت در استان دانست. استاندار فارس در ابتدای جلسه با تسلیت حادثه دلخراش اسکله شهید رجایی در بندرعباس، از پشتیبانی و حمایت استان فارس نسبت به استان هرمزگان و تماس‌ها و پیگیری‌ها برای کمک به هم‌وطنان آسیب‌دیده از سوی مدیریت ارشد استان خبر داد. امیری در ادامه با تبریک هفته معلم و تجلیل از شاغلان فداکار نظام تعلیم و تربیت، ارتقای سطح علمی و افزایش مهارت‌های جانبی را از وظایف مهم آموزش و پرورش عنوان کرد. استاندار فارس گفت: یکی از ابعاد نظام تعلیم و تربیت که در جلسه شورای آموزش و پرورش استان به آن پرداخته می‌شود، همکاری سایر بخش‌های استان با اداره‌کل آموزش و پرورش در جهت تأمین زیرساخت‌های آموزش و فراهم آوردن امکانات برای تعلیم و تربیت است. وی ادامه داد: بُعد دیگر نظام تعلیم و تربیت، ارتقای سطح آموزش و افزایش دانایی است. رئیس شورای آموزش و پرورش استان تصریح کرد: وظیفه نظام تعلیم و تربیت این است که با بهره‌گیری از روش‌های خلاقانه و ابتکاری و توجه به عدالت آموزشی، افزون بر دانش، دانایی افراد را نیز افزایش دهد. وی اضافه کرد: آموزش‌ مهارت‌های متفاوت و تربیت انسان‌های چندبعدی بایستی از اهم اهداف و برنامه‌های مدیران آموزش و پرورش استان باشد. امیری با تأکید بر حضور فعال و مشارکت‌جویانه همه اعضای شورای آموزش و پرورش استان، ضرورت برنامه‌ریزی کمیت‌پذیر و ارائه پیشنهادات خلاقانه را در جهت بالابردن سطح دانش و عمق دانایی دانش‌آموزان یادآور شد.
ضرورت برنامه‌ریزی با توجه به اقتضائات استانی و منطقه‌ای
نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: نباید برای برنامه‌ریزی و تدوین نقشه راهبردی به انتظار تعیین تکلیف از سوی مرکز نشست. وی تصریح کرد: اختیاراتی که شورای آموزش و پرورش استان دارد، سابق بر این مختص هیئت‌وزیران بود که با توجه به اهمیت اقتضائات منطقه‌ای و استانی در تصمیم‌گیری‌ها، این اختیارات به شورای استانی تفویض شده است.
بهره‌گیری از ظرفیت بنیادهای خیریه برای توسعه عدالت آموزشی
استاندار فارس به نهضت توسعه عدالت آموزشی برای ساخت و بهسازی مدارس اشاره و تصریح کرد: عدم توزیع یکسان امکانات در سراسر استان و وجود مدارس کانکسی و سنگی از جمله مسائلی‌ است که در نهضت توسعه عدالت آموزشی مدنظر قرار می‌گیرد. 
وی ادامه داد: در شرایطی که اعتبارات دولتی برای به ثمر رسیدن این طرح کافی نیست، بایستی با همکاری‌ سایر دستگاه‌ها و نهادهایی که در زمینه کارهای خیرخواهانه فعالیت‌ می‌کنند، نسبت به تأمین بودجه اقدام شود. امیری همچنین به چالش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اشاره و با شرح نتایج زیان‌بار ترک تحصیل دانش‌آموزان، بر ضرورت برنامه‌ریزی برای حمایت از بازماندگان از تحصیل و بازگرداندن آنان به نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد. وی اظهار داشت: در این زمینه می‌توان از کمک بنیادهای خیریه نیز استفاده کرد.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی