[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نمایشگاه ۲۰۲۳ CES ربات «باریستا» یا مهندس سازه؟، روزنامه شیراز نوین

نمایشگاه ۲۰۲۳ CES
ربات «باریستا» یا مهندس سازه؟
یک بازوی رباتیک مجهز به هوش مصنوعی همه کاره، از تهیه قهوه گرفته تا چاپ سه‌بعدی، با قابلیت چرخش ۲۲۰ درجه می‌تواند طیف گسترده‌ای از کارها را انجام دهد.
به گزارش ایسنا، یک استارت آپ کره‌ای موسوم به سوپرنوا(Supernova)، یک بازوی رباتیک هوشمند به نام هیونیت(HUENIT) را طراحی کرده است که رباتی برای کمک به افراد در انجام کارهای مختلف خانه و همچنین انجام کارهای خلاقانه است.
این استارت آپ در نمایشگاه CES امسال از بازوی رباتیک خود مجهز به یک دوربین هوشمند رونمایی کرد. هدف این شرکت، توسعه ربات‌های خلاقانه برای کمک به افراد در انجام کارهای روزمره است.
اگرچه بسیاری از فناوری‌های نوآورانه در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ به نمایش گذاشته شدند، اما بازوی رباتیک HUENIT توجه بازدیدکنندگان را به شکل ویژه به خود جلب کرد.
HUENIT یک بازوی رباتیک چند منظوره مبتنی بر هوش مصنوعی با کاربری آسان است که فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی را با بازوی ماژولار ترکیب می‌کند تا کارهای پیچیده را با دقت بالا انجام دهد. این ربات می‌تواند همه کارها را از تولید قهوه گرفته تا چاپ سه‌بعدی یک نمونه اولیه انجام دهد.
دوربین هوشمند
این ربات دارای یک دوربین بهره‌مند از هوش مصنوعی روی خود است که می‌تواند تصاویر را تا ۳۰ فریم در ثانیه ثبت کند. این دوربین مجهز به پردازنده‌های مبتنی بر RISK-V و شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی است تا از ویژگی‌هایی مانند تشخیص چهره، تشخیص صدا و تشخیص اشیاء پشتیبانی کند.
از دیگر ویژگی‌های این دوربین هوشمند می‌توان به طبقه‌بندی تصاویر، تشخیص رنگ، ردیابی خط، تقسیم‌بندی بدن انسان و موارد دیگر اشاره کرد.
صفحه نمایش و اتصال
این بازوی رباتیک با وای- فای کار می‌کند و ویژگی بلوتوث آن به کاربران اجازه می‌دهد تا گوشی‌های هوشمند خود را با آن جفت کنند.
HUENIT دارای یک صفحه نمایش لمسی ۲.۴ اینچی و میکروفن با قابلیت تشخیص صدا است. علاوه بر این، یک بلندگو برای کمک به کاربران برای گفت‌وگو با دستگاه دارد و با استفاده از بلوتوث می‌توان عملکردهای اینترنت اشیاء(IoT) را از طریق وب فعال یا آن را به صورت بی‌سیم کنترل کرد.
بازوی رباتیک
ربات HUENIT می‌تواند ۲۲۰ درجه بچرخد و تا ۲۶.۵ اونس(۷۵۰ گرم) وزن را بلند کند. همچنین می‌تواند تا ۴۰ سانتی‌متر کشیده شود و با دقت ۰.۰۰۵ سانتی‌متر هدف‌گیری کند.
کاربران می‌توانند ابزارهای مختلفی مانند چاپگر سه‌بعدی یا لیزر پرقدرت را برای برش یا حکاکی مواد مختلف به این بازوی رباتیک اضافه کنند. این لیزر پرقدرت دارای سیستم خنک‌کننده خودکار برای کنترل دما است و کاربران می‌توانند از ماژول لیزر برای ایجاد آثار هنری روی موادی مانند کاغذ، چوب، بالسا، تخته سه لا، کاغذ فوم، آلومینیوم آنودایز شده و غیره استفاده کنند.
چاپگر سه‌بعدی
از دیگر ویژگی‌های HUENIT می‌توان به چاپگر سه‌بعدی آن با سیستم تراز خودکار، گرماساز ۴۰ واتی و سامانه خنک کننده دو فن آن اشاره کرد.
این چاپگر سه‌بعدی یک ماژول قلم دارد که می‌توان از آن برای نوشتن یا طرح کشیدن استفاده کرد. بازوی رباتیک با استفاده از ماژول نگه‌دارنده قلم می‌تواند با خودکارهای رنگارنگ کار کند و همچنین می‌توان از آن برای کشیدن طرح‌های مختلف یا حتی خوشنویسی استفاده کرد.
بازوی رباتیک HUENIT دارای یک پمپ خلاء داخلی است که کاربران می‌توانند بدون نیاز به اتصال اضافی از آن استفاده کنند. چرخش بازو با «سِروو موتور» داخلی امکان‌پذیر می‌شود.
ربات HUENIT یک ابزار ایجاد کننده قابل تنظیم دارد که کاربران را قادر می‌سازد تا ماژول‌های خود را برای کارهای مختلف طراحی کنند.
پیوست‌ها
بازوی رباتیک هوشمند HUENIT به شما این امکان را می‌دهد که برای انجام کارهای خانه پیوست‌های خاصی را به آن اضافه کنید. شما می‌توانید یک پیوست یا ضمیمه مخصوص که می‌تواند قاشق یا فنجان را در خود جای دهد به آن وصل کنید. ماژول پیوست دارای درگاه‌ها و خروجی‌های برق داخلی است تا چیزهایی را که می‌خواهید به HUENIT وصل کنید.
تغییر خودکار ابزار
HUENIT قادر است ماژول‌ها را به تنهایی با استفاده از آهن‌ربای الکتریکی جایگزین کند. ویژگی تغییر خودکار ابزار، آن را قادر می‌سازد تا حجم کاری معادل دو تا سه بازوی رباتیک استاندارد را تحمل کند. ضمن اینکه ویژگی کاهش نویز آن علاوه بر سرعت، دقت و عملکرد، عملکرد بی‌صدایی را نیز برای آن ممکن می‌کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی