[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

جهاد دانشگاهی در منظومه حکمرانی ایران جایگاهی ویژه دارد، روزنامه شیراز نوین

رئیس جهاد دانشگاهی فارس ضمن یادآوری اینکه جهاد دانشگاهی در منظومه حکمرانی ایران، جایگاه ویژه و منحصر به فردی را به خود اختصاص داده است، این نهاد را یکی از رویش‌های مهم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد تک‌بعدی نیست.
به گزارش ایسنا، امیرحسین استقلال در یک کنفرانس خبری بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران طی بیش از چهار دهه، دستاوردهای ارزشمند و رویش‌های بلند و اثرگذاری داشته است و جهاد دانشگاهی که با تدبیر حضرت امام(ره) تشکیل و تأسیس شد، یکی از همین رویش‌ها به شمار می‌رود.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس در عین حال، پیشبرد کامل اهداف این نهاد را منوط به همراهی و همکاری سایر مسئولان و دستگاه‌های سیاست‌گذار و اجرایی دانست و گفت: جهاد دانشگاهی این ظرفیت را دارد که در حوزه‌های مختلف نظیر پژوهش‌های کاربردی و بهبود حکمرانی، نقشی اثرگذار داشته باشد، اما به نظر می‌رسد که تاکنون جایگاه تأثیرگذار این نهاد در فارس به اندازه کافی موردتوجه قرار نگرفته و فضا برای حضور و فعالیت بهتر و بیشتر باز نشده است.
استقلال همچنین به ویژه‌برنامه‌های پیش‌بینی‌شده جهاد دانشگاهی فارس در گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها برای سه گروه از مخاطبان شامل مردم، دانشجویان و کارکنان جهاد دانشگاهی تعریف شده است که اجرایی خواهد شد.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس، پیش‌بینی برگزاری مسابقات و رویدادهای فرهنگی، ورزشی و هنری و گردشگری ویژه کارکنان این نهاد را یادآور شد و گفت: در بخش عمومی، ارائه خدمات رایگان مراقبتی سلامت و اعمال تخفیف ۲۲درصدی ویژه دوره‌های آموزشی کوتاه مدت طی ایام دهه فجر، مدنظر قرار گرفته است و اجرایی 
خواهد شد.
استقلال همچنین از تولید پادکست، محتواهای دیجیتال و فرهنگی و هنری با موضوع جهاد تبیین در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و اضافه کرد که در بخش دانشجویی نیز برگزاری نمایشگاه و مسابقات مجازی و برنامه‌های ورزشی و فرهنگی مدنظر قرار دارد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس یکی از اقدامات مدنظر برای ایام‌الله دهه فجر امسال از سوی این نهاد را فعال کردن بخش «مادر و کودک» در مرکز مشاوره تخصصی، اعلام و اضافه کرد: این بخش امکان ارائه مشاوره توسط متخصصان به متقاضیان را فراهم خواهد کرد. او در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص چگونگی حمایت جهاد دانشگاهی از شرکت‌های دانش بنیان، گفت: جهاد دانشگاهی فارس دارای ٥ ساختار در حوزه اشتغال و کارآفرینی، شامل شعبه تجاری‌سازی فناوری و اشتغال، شعبه پارک صنایع نرم و خلاق فرهنگی، مرکز نوآوری و شکوفایی تحت عنوان «منش» و مرکز مشاوره است که هر یک از آنها متناسب با وظایف خود، افراد و شرکت‌های علاقه‌مند را از طراحی ایده تا تبدیل ایده به محصول و جذب سرمایه‌گذار و... راهنمایی و همراهی می‌کنند.
استقلال در خصوص درمانگاه تخصصی سرطان هم گفت: اکنون با یک سرمایه گذار و مجموعه‌ای که دانش فنی ما را تقویت کند، هماهنگ شده‌ایم و به زودی شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود؛ البته در سطح جهاد دانشگاهی کشور شبکه تشخیص و درمان سرطان تعریف و اعضای آن هم مشخص شده است و تلاش ما استفاده از ظرفیت موجود برای تحقق این مهم در شیراز خواهد بود.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس همچنین در پاسخ به اینکه علی‌رغم تلاش‌ها و برنامه‌ها، تاکنون ارتباط بین صنعت و دانشگاه ارتقا نیافته است، گفت: در کشور دیدگاهی وجود دارد و آن این است که وقتی صنعتی ایجاد شده به ثبات می‌رسد، دیگر علاقه‌ای به تغییر در ساختار نیست؛ یعنی تا یک صنعت با مشکلی مواجه نشود، به دنبال راهکار نیست؛ از دیگر سو، بازار مدام دستخوش تغییر بوده و برای داشتن ارتباط با جهان نمی‌توان از این تغییرات پرهیز داشت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی