[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۱۰۰
  • دوره جدید

بازگشت طلایی پوشان به نقطه آرامش، روزنامه شیراز نوین

محمدرضا جوکار - عصر دوشنبه از هفته بیست‌ودوم‌ لیگ دسته اول کشور تیم ‌فجر شهید سپاسی شیراز در دیداری حساس  در ورزشگاه حافظیه میزبان ‌تیم‌ دوم‌ جدول سایپا تهران بود که توانست همانند بازی رفت با یک گل مقابل حریف قدرتمند و سرشناس خود به پیروزی برسد.
فجری‌ها که در چند هفته گذشته نتایج  چندان خوبی کسب نکرده بودند و تا حدودی از کورس بالای جدول جا مانده بودند، در‌ این‌ مسابقه حساس مصمم به کسب امتیاز کامل  بودند و توانستند به ‌این‌ مهم دست پیدا کنند.
مهدی رجب‌زاده در ‌این ‌مسابقه  نفرات خود را با چند تغییر روانه زمین مسابقه کرده بود. جلال عبدی باتجربه در کنار محمد آژیر در قلب خط دفاعی قرار گرفته بود و محمدرضا خدری هم به سمت چپ خط دفاعی رفته بود. حامد بحرایی ‌هافبک طراح و بازی‌ساز فجری‌ها هم بعد از گذراندن دوران مصدومیت خود مجدد به ترکیب اصلی فجر بازگشته بود و در کنار احمد زنده روح در میانه زمین قرار گرفت. همچنین سایر مهره‌های هجومی ‌فجر  یعنی مهربان و بابایی  هم در خط‌ هافبک و پشت سر دو مهاجم‌ این تیم، محسن سیفی و علی آل‌کثیر  به مانند سایر بازی‌ها در قالب سیستم ۴/۴/۲  تیم ‌فجر قرار گرفته بودند.
در مقابل تیم ‌سایپا هم که جزو تیم‌های پرمهره و متمول لیگ یک به‌حساب می‌آمد با ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان تحت هدایت مربی باتجربه خود محمود فکری، پای به میدان ‌این ‌مسابقه حساس  گذاشته بودند.
بازی با شروع طوفانی فجر‌ی‌ها آغاز شد، به طوری که در پانزده دقیقه ابتدایی بازی، فجری‌ها سه شوت خطرناک راهی دروازه سایپا کردند.
بعد از حدود بیست دقیقه برتری فجر در شروع بازی، سایپا توانست خود را از زیر فشار فجر خارج کند و بازی را به میانه میدان و رفته رفته به زمین فجر ببرد. 
تا پایان نیمه اول هم شاهد خلق موقعیت جدی از سوی هیچ کدام از تیم‌ها نبودیم. البته تیم سایپا  که حساب ویژه‌ای روی ضربات ‌ایستگاهی کرده بودند، صاحب چند ضربه‌ ایستگاهی در زمین فجری‌ها شدند که نتوانستند از آن بهره‌ای ببرند.
در شروع نیمه دوم باز ‌این تیم فجر بود که ریتم خوب شروع نیمه اول را مجدد در پیش گرفت و صاحب توپ و میدان بود، دو شوت خطرناک حسین مهربان هم با واکنش گلر باتجربه سایپایی‌ها همراه شد. البته تیم سایپا هم که برای استفاده از ضد حملات برنامه  داشت، چند بار خطرناک ظاهر شد که با هوشیاری  و دفع  مدافعان فجر همراه شد.
از دقیقه ۷۰ به بعد تعویض‌های رجب‌زاده در میانه زمین و ورود دو‌ هافبک سرعتی‌تر و تازه نفس، تحرک فجری‌ها در فاز هجومی‌ را بیشتر کرد، به‌طوری که در اکثر دقایق نیمه دوم سایپایی‌ها را در زمین خود محبوس کرده بودند تا‌ این که حملات فجر در دقیقه ۸۳ به ثمر رسید و پس از چندین پاس از خط دفاعی و سانتر دقیق و زیبای احمد زنده‌روح با پرواز بلند آل‌کثیر به گل اول فجری‌ها تبدیل شد.
 علی آل‌کثیر که قبل از ‌این‌گل یکی دو موقعیت بسیار خوب را از دست داده بود، با ‌این‌گل زیبا نتیجه بازی خوب و برتر فجری‌ها در‌ این بازی را به ثمر رساند.
بعد از ‌این‌گل، فجر باز عقب نکشید و با یک بازی منطقی توانست فشار تیم ‌سایپا را تا پایان بازی کنترل نماید و البته در یک صحنه سیو عالی طیبی‌پور دروازه‌بان جوان فجر مانع از گلزنی سایپایی‌ها شد.
‌فجری‌ها با کسب سه امتیاز حساس‌ این بازی با ۳۳ امتیاز  مجدد به جمع مدعیان رسیدند تا با اختلاف یک ‌امتیازی با تیم دوم جدول یعنی سایپای ۳۴ امتیازی، امیدوار به ادامه فصل و بازی‌های حساس پیش رو باشند.
حال اشاره به چند نکته مهم از ‌این بازی خواهیم داشت:
۱. بی‌شک ‌این ‌مسابقه یکی از بهترین بازی‌های فجر در نیم‌فصل دوم بود. فجری‌ها در ‌این بازی علاوه بر مالکیت بیشتر توپ و میدان، در خلق موقعیت و سرعت دادن به بازی نسبت به حریف سرشناس خود برتر  بودند و نسبت به چند بازی اخیر خود به‌خصوص  در مسابقات نیم فصل دوم باطراوت‌تر و بهتر عمل کردند. 
۲. یکی از ویژگی‌های مثبت تیم ‌فجر در‌ این فصل استفاده از بازیکنان «چند پُسته» در ترکیب ‌این تیم ‌می‌باشد که در طول بازی با جابه‌جایی نفرات در پست‌های دیگر عملکرد تیم را بهبود می‌بخشد و دست کادر فنی را برای استفاده بهتر از نفرات تیم باز گذاشته است.
۳. استقبال کم تماشاگران در‌این بازی کمی ‌به چشم‌ آمد. اطلاع‌رسانی ضعیف باشگاه که فقط محدود به صفحه و کانال باشگاه است را می‌توان  یکی از دلایل استقبال کم تماشاگران دانست.  تعامل  بهتر و قوی‌تر باشگاه با صداوسیما و شهرداری، می‌تواند تأثیر مثبتی بر حضور بیشتر تماشاگران به ورزشگاه داشته باشد.
۴. آمار شوت زنی فجری‌ها در ‌این‌ مسابقه بالا و قابل قبول بود، به طوری که بیش از پنج شوت خطرناک به سمت دروازه سایپا شلیک شد که در دو نوبت واکنش زیبای گلر سایپا مانع از گلزنی فجری‌ها شد .
۵. علی آل‌کثیر مهاجم اول تیم ‌فجر شهیدسپاسی بعد از چند مسابقه که موفق به گلزنی نشده بود، توانست بالاخره ‌این طلسم را بشکند. آمادگی  و فرصت طلبی ‌این ‌مهاجم بر کیفیت فنی و نتایج خوب فجر می‌تواند تأثیر مثبتی بگذارد.
۶. بعضی از بازیکنان جوان تیم فجر همچنان بعد از زدن گل برتری به‌خصوص در دقایق پایانی دچار استرس ناخواسته می‌شوند و در بعضی صحنه‌های حساس، با  تردید و عجله عمل می‌کنند که کادر فنی باید بیشتر روی ‌این مسئله تمرکز و تمرین کند. البته در ‌این مسابقه استراتژی مناسب کادر فنی بعد از گل برتری فجر تا حدود زیادی از فشار تیم سایپا در دقایق پایانی کم کرد.
۷. استفاده از یک داور با تجربه به‌نام محمدحسین زاهدی‌فر و قضاوت خوب ‌این داور سرشناس کشور  در‌ این‌ مسابقه حساس، از نکات مثبت ‌این مسابقه بود که شاهد هیچ‌ اعتراض خاصی از سوی نیمکت دو تیم به قضاوت داور مسابقه نبودیم.
 فجری‌ها در دیگر مسابقه حساس فصل خود در هفته آینده در قزوین میهمان تیم صدر نشین شمس آذر قزوین خواهند بود که البته با حفظ ریتم خوب خود که در ‌این مسابقه به نمایش گذاشتند قادر به کسب امتیاز از قزوین خواهند بود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی