[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

مذاکره با «سانچس»، توافق با «قلعه‌نویی» سردرگم مانند تاج، روزنامه شیراز نوین

نحوه انتخاب سرمربی تیم ملی با انتقادهای قابل توجهی روبه‌رو شده است. به گزارش فوتبال 360، تیم ملی پس از حدود 100 روز با سرمربی جدید خود آشنا شد؛ امیر قلعه‌نویی. نامی کاملاً آشنا برای فوتبال ایران که پس از 16 سال یک بار دیگر هدایت تیم ملی را برعهده می‌گیرد. مرور اتفاقات این 100 روز نشان می‌دهد که فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی استراتژی مشخصی نداشت و پس از هفته‌ها فردی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد که همان نهم آذرماه، فردای بازی ایران و آمریکا، می‌توانست برگزیند. فدراسیون فوتبال در این سه ماه و نیم در مسیرهای مختلف و حتی متناقضی گام برداشت؛
تأکید بر حفظ کارلوس کی‌روش تا پایان جام ملت‌های آسیا، جدایی کی‌روش و احتمال انتخاب سرمربی خارجی جدید، مطرح شدن نام‌هایی مانند برانکو ایوانکوویچ، آندره‌آ استراماچونی، گابریل کالدرون و... برای تیم ملی، قوت گرفتن حضور سرمربی ایرانی و عنوان شدن نام امیر قلعه‌نویی، علی دایی، فرهاد مجیدی و جواد نکونام، مذاکرات فدراسیون فوتبال با مربیان خارجی مانند وینچنزو مونتلا و فلیکس سانچس، نزدیک شدن سرمربی ایرانی به تیم ملی، اعلام فهرست 7 نفره گزینه‎‌های ایرانی و انصراف امیر قلعه‌نویی، مطرح شدن نام سرمربیان سپاهان و تراکتور برای تیم ملی، نزدیک شدن فدراسیون فوتبال و سانچس به توافق نهایی و بالاخره اعلام امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی جدید.
مرور این موارد نشان‌دهنده بی‌برنامگی فدراسیون فوتبال است. خیلی‌ها این سؤال را مطرح می‌کنند اگر مهدی تاج به امیر قلعه‌نویی و سرمربی ایرانی اعتقاد داشت چرا 100 روز وقت را هدر داد و با انواع و اقسام مربیان خارجی مذاکره کرد.
هدف از مذاکره با مربیان خارجی چه بود؟ چطور پس از عدم توافق با سانچس یک دفعه نام قلعه‌نویی اعلام می‌شود؟ آیا واقعاً از نظر فدراسیون فوتبال افرادی مانند حمید مطهری، مهدی تارتار و... در حد سرمربیگری تیم ملی بودند؟ 
نداشتن برنامه و استراتژی و پیش بردن کارها با روش‌های دورهمی و روزمره در نحوه انتخاب تیم ملی خود را نشان داد. انتخاب امیر قلعه‌نویی هم در نهایت انتخابی نیست که همه با نگاه مثبت از آن استقبال کنند. گروهی با توجه به جام نبردن سرمربی سابق گل‌گهر در سال‌های اخیر او را بهترین گزینه داخلی نمی‌دانند.
مهدی تاج در این چندماهی که به فدراسیون برگشته تصمیمات متعددی برای نیمکت تیم ملی گرفته است؛ اخراج دراگان اسکوچیچ، برگرداندن کارلوس کی‌روش، رفتن کی‌روش، 100 روز بلاتکلیفی و در نهایت انتخاب امیر قلعه‌نویی. از نگاه برخی منتقدان بازگشت به دهه هشتاد در همه جوانب دیده می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی