[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مسکن ملی به فونداسیون رسید، روزنامه شیراز نوین

همزمان با دستور رئیس‌جمهور برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تلاش برای خانه‌دار شدن تمامی مردم، مدیران ارشد استان فارس نیز گام‌های بلندی در این حوزه برداشته‌اند و مقدمات ساخت ۱۵۰هزار واحد مسکن در نقاط مختلف استان فراهم شده است که این طرح جهش قابل‌ملاحظه‌ای در استان فارس داشته است.
به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی فارس، تاکنون در این استان افزون بر ۴۳۹هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۱۴۷هزار و ۲۵۵ نفر از شرایط لازم برای دریافت مسکن برخوردار هستند.
استاندار فارس نیز اخیراً با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: با توجه به تأکیدات رئیس‌جمهور و تلاش‌ها و پیگیری‌های دستگاه‌های مسئول در فارس، این استان توانسته با جهش قابل‌توجهی، جایگاه نخست را در بحث اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بین استان‌های بزرگ کشور به خود اختصاص دهد.
محمدهادی ایمانیه افزود: طی این مدت پیگیری‌های جدی و مستمری نیز از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی فارس و فرمانداران شهرستان‌های استان برای اجرای هرچه بهتر طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است.
وی ادامه داد: تحقق وعده‌های دولت و ایجاد مسکن و سرپناه برای مردم از اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی فارس است و جلسات کارگروه مسکن استان به‌منظور رفع موانع این طرح و تقویت آن به شکل هفتگی برگزار می‌شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس، ارتقای ۱۳رتبه‌ای جایگاه این استان در بین استان‌های کشور را مرهون زحمات و پیگیری‌های همه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان دانست و اظهار کرد: لازم است که این پیگیری‌ها تا حصول نتیجه مطلوب و تحقق اهداف دولت پرشتاب‌تر استمرار یابد.
تأمین 4هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در فارس
مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه تاکنون افزون بر 4هزار هکتار زمین در فارس برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن آماده شده است، بیان کرد: اجرای این طرح تاکنون پیشرفت فیزیکی قابل‌توجهی داشته است.
محمودرضا طالبان افزود: میزان مسکنی که در استان فارس باید ساخته شود، ۱۵۰هزار واحد است که عدد قابل‌توجهی است.
وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تا پایان خردادماه امسال عملیات اجرایی و ساخت حداقل ۵۰ درصد واحدهای باید آغاز شده باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به رتبه نخست این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بین استان‌های بزرگ کشور، گفت: سال گذشته در این مقطع استان رتبه ۲۷ کشور را داشت، اما در جلسه بهمن‌ماه سال گذشته که با حضور وزیران راه و شهرسازی و کشور برگزار شد، اعلام شد که فارس به رتبه ۱۵ صعود کرده است. طالبان، ضمن قدردانی از اهتمام ویژه استاندار و همراهی و کمک معاونت عمرانی استانداری، فرمانداران و قرارگاه مسکن در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان، بیان کرد: بر اساس آخرین رتبه‌بندی که اعلام شده، فارس هم‌اینک در بحث اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بین تمام استان‌های کشور در رتبه ۱۴ و در بین استان‌های بزرگ کشور و کلان‌شهرها جایگاه نخست را دارد.
وی افزود: تاکنون در مجموع ۱۴۷هزار نفر در فارس حائز دریافت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن شناخته شده‌اند که از این تعداد ۵۷هزار متقاضی مبلغ ۴۰میلیون تومان اولیه را واریز کرده‌اند.
طالبان ادامه داد: همچنین تاکنون برای ۳۳هزار واحد پروانه ساختمانی اخذ شده و در ۱۸هزار واحد نیز فونداسیون اجرا شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: با برنامه‌ریزی و تأکید استاندار فارس، تا پایان خردادماه امسال باید عملیات اجرایی حداقل نیمی از واحدهای مسکونی در استان آغاز شود. وی افزود: این مسئله به فرمانداران ابلاغ شده و فرمانداران مکلف‌اند که نسبت به تشکیل جلسات شورای مسکن شهرستان با هماهنگی مدیران راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و نمایندگی‌های سازمان نظام مهندسی شهرستان‌ها 
اقدام کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی