[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شهرک دارویی وارد فاز اجرا می‌شود ، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس:
شهرک دارویی وارد فاز اجرا می‌شود 

هاشمی: آغاز واگذاري زمين در شهرك صنعتي دارويي بيضا در هفته دولت امسال

به گزارش دریافتی شیرازنوین، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از برنامه اين شركت برای آغاز واگذاری زمين در شهرک صنعتی دارويی بيضا در هفته دولت در شهریورماه  امسال خبر داد و گفت: مراحل ايجاد زيرساخت‌ها در اين شهرک صنعتی شتاب گرفته است. سيد مصطفی هاشمی در بازديد از عمليات اجرايی طرح‌های زيرساختی اين شهرک صنعتی گفت: هم‌اكنون عمليات اجرايی طرح‌های زيرسازی و خط انتقال برق با اعتبار 520 ميليارد ريال در حال انجام است و طرح شبكه داخلی فاضلاب فاز اول نيز  با اعتبار 150ميليارد به پايان رسيده است. وی با اشاره به آغاز عمليات اجرايی طرح خط انتقال برق شهرک صنعتي دارويی بيضا عنوان کرد: اين خط دومداره با اعتبار 170ميليارد ريال با ظرفيت حدود 12مگاوات برق به طول 11كيلومتر از پست برق بيضا تا شهرک صنعتی در مرحله اجرا قرار دارد كه با بهره‌برداری از آن برق اين شهرک صنعتی تأمين می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: در زمينه تأمين آب نيز انشعاب آب به میزان 10ليتر برثانيه با اعتبار 150ميليارد ريال خريداری شده است و اجرای خط انتقال آب از محل انشعاب تا شهرک صنعتی نيز  در برنامه كاری قرار گرفته است. وی تصریح کرد: با احتساب اعتبارات فعلی طرح‌های در دست اجرا تاکنون افزون بر ۸۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت‌های این شهرک صنعتی اختصاص یافته است.
هاشمی بر تسريع در عمليات اجرايی طرح‌های زيرساختی با هدف آماده‌سازی شهرک صنعتی برای واگذاری به متقاضیان تأكيد كرد و گفت: این شهرک صنعتی در فاز اول در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار ایجاد شده که در فازهای توسعه مساحت آن افزايش می‌يابد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: شهرک صنعتی دارویی از مصوبات هیئت دولت است كه در آن بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر خواهند شد که پیش‌بینی می‌شود در این واحدها برای افزون بر 5 هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود. وی با بیان اینکه رویکرد اصلی ایجاد این شهرک صنعتی، استقرار صنایع مرتبط با دارويی و تجهیزات پزشکی و نيز فرآوری گیاهان دارویی است هم اظهار کرد: در برخی از زون‌های این شهرک نیز سایر واحدها براساس ضوابط استقرار واحدهای صنعتی، مستقر خواهند شد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه با توجه به تکمیل شهرک‌های صنعتی شیراز و فاصله نزدیک شهرک صنعتی دارویی بیضا به مرکز استان، این شهرک صنعتی از گزینه‌های سرریز جذب سرمایه‌گذاری شیراز است، گفت: نزدیکی به آزادراه شیراز-اصفهان، امکان استقرار صنایع بزرگ،کوچک و متوسط و نیز امکان اجرای طرح‌های توسعه‌ای از مزایای شهرک صنعتی دارویی بیضا است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی