[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۷
  • دوره جدید

رسانه ابزار توسعه فرهنگی است، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه فرهنگ و هنر
به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، آیین تجلیل از استاد محبت‌اله زارع، پیشکسوت رسانه‌ای دیار تخت‌جمشید در قالب طرح صحبت یار برگزار شد. این مراسم با حضور غلامرضا خوش‌اقبال، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، محمدتقی قلعه‌نویی معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی فارس، مهدی رنجبر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، میثم حیدری عضو شورای اسلامی مرودشت با همراهی جمعی از اصحاب رسانه، پیشکسوتان، هنرمندان، اهالی روستای ولی‌عصر و شمس‌آباد و مردم دیار غیور و شهیدپرور مرودشت برگزار شد.
در این مراسم، مهدی رنجبر ضمن خیر مقدم به حاضران، از محبت‌اله زارع به‌عنوان شخصیت فرهنگی نام برد و گفت: این شخصیت ماندگار رسانه‌ای یکی از شخصیت‌های بزرگ عرصه اطلاع‌رسانی است که توانسته در این راه بدرخشد و خدمات ارزنده‌ای به فرهنگ شهرستان و کشور عرضه نماید. وی افزود: رسانه یکی از ابزار‌های مهم توسعه فرهنگی جوامع و از سخت‌ترین و پرکارترین حوزه‌هاست. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت افزود: کسانی که در این عرصه فعالیت دارند، انسان‌های بزرگ و فرهنگ‌دوستی هستند که با وجود مشکلات زیاد، عقب ننشسته و در این راه تلاش می‌کنند تا رسالت خود را که همانا آگاهی‌بخشی جامعه است، به شکل مطلوب انجام دهند. 
غلامرضا خوش‌اقبال از دیگر سخنرانان این مراسم، مرودشت را مهد تمدن بشری دانست و گفت: مرودشت با داشتن بیشترین رسانه مکتوب و مجازی، سال‌هاست پرچم‌دار خبر و اطلاع‌رسانی استان و کشور می‌باشد.معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، برگزاری چنین برنامه‌های را ارزشمند دانست و گفت: بایستی اصحاب فرهنگ و رسانه بیش از پیش موردتوجه قرار گیرند و با برگزاری این‌گونه مراسم بخشی از زحمات آنان را ارج نهیم و سعی کنیم مشکلات آنان را برطرف کرده و گام‌های مثبتی برای آنان برداریم. جلال معینی، چراغی، عباس زارع و محبت‌اله زارع نیز در ادامه برنامه در خصوص نقش، اهمیت و فعالیت رسانه‌ها در مرودشت سخنرانی کردند. جلال معینی خبرنگار پیشکسوت مرودشت و فارس، عباس زارع مدیر مسئول هفته‌نامه تخت‌جمشید و تعدادی از فعالان فرهنگی و اجتماعی مرودشت، با ایراد سخنانی در خصوص جایگاه و اهمیت فعالیت رسانه‌ها، از خدمات محبت‌اله زارع در عرصه مطبوعات تقدیر نمودند. در این برنامه از مجموعه آرشیو هفته‌نامه مرودشت که توسط محبت‌اله زارع تهیه گردیده، رونمایی و به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت اهدا شد تا در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد. در این مراسم که اجرای آن را سجاد عباسی مجری توانمند صدا و سیمای فارس برعهده داشت، سیدمنصور میری، مهدی برومند و امین زارع به اجرای موسیقی سنتی پرداختند. در پایان برنامه با اهدای لوح سپاس، تندیس و هدیه از محبت‌اله زارع تقدیر شد.
بر اساس این گزارش، گفتنی است محبت‌اله زارع متولد روستای شمس‌آباد تخت، کارشناس علوم‌سیاسی، کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی، دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی و کارمند رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد که می‌توان به بخشی از فعالیت‌های کاری و مطبوعاتی این پیشکسوت رسانه‌ای به شرح ذیل اشاره نمود؛ فعالیت‌های شغلی: کارشناس مسئول نظارت و بررسی مطبوعات استان‌ها، کارشناس مسئول هیئت نظارت بر مطبوعات، کارشناس مسئول ماده ۱۶ قانون مطبوعات، عضو و دبیر کمیته ناظر بر آموزشگاه‌های روزنامه‌نگاری، مسئول امور آموزشگاه‌های روزنامه‌نگاری، معاون اجرایی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، مسئول نشریات داخلی سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و اشخاص حقوقی غیردولتی، مدیر نظارت و بازرسی تخلفات آگهی‌های دستگاه‌های دولتی،‌ مسئول امور رسانه‌های استانها.پست سازمانی: کارشناس عالی رتبه ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اداره سامان‌دهی پایگاه‌های خبری اینترنتی.
فعالیت‌های رسانه‌ای: عضو هیئت تحریریه روزنامه عصر شیراز، عضو هیئت تحریریه تعدادی مجلات عمومی سراسری، مدیر اجرایی مجله علمی چشم‌پزشکی نگاه، مدیر اجرایی مجله تحقیقات دندان‌پزشکی دانشکده دندان‌پزشکی اصفهان، صاحب‌امتیاز و مدیر مسئول هفته‌نامه مرودشت، صاحب‌امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه جویا، مؤسس و مدیر انتشارات کلک دیرین، مدیر مؤسسه فرهنگی هنری کلک ۸۰، مؤلف کتاب مطبوعات و اجرای قانون مطبوعات، طراحی و اجرای چندین طرح پژوهشی در حوزه رسانه در سطح ملی، بررسی و گزارش جامع تحلیلی توصیفی مطبوعات استان‌ها، گزارش جامع تحلیلی جشنواره ملی مطبوعات طی بیست دوره، طرح و اجرای توان‌سنجی ایجاد آموزشگاه‌های روزنامه‌نگاری در کشور، ویراستاری چندین مجله و کتاب از جمله گونه‌شناسی روشن‌فکران ایران تألیف دکتر بهرامی کمیل.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی