[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

صیفی‌جات آلوده پای سفره مردم ، روزنامه شیراز نوین


رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: وجود فلزات سنگین در سبزی و صیفی‌جات یک خطر جدی است که گاهی بیش از ۴۰ درصد در سبزیجات شاهد وجود فلرات سنگین هستیم.
به گزارش تسنیم، محمدجواد عسکری بعد از ظهر دیروز در همایش روز جهانی ایمنی غذا، به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بخش کشاورزی ایران و حوزه پیرامونی اشاره و بیان کرد: بخش کشاورزی، محور توسعه است.
وی با بیان اینکه امنیت غذایی از مباحث مهم جوامع بشری به‌ویژه در بخش تولید باکیفیت در دنیا تلقی می‌شود، تصریح کرد: اگر سلامت هر جامعه‌ای در قالب یک نقشه راه طراحی نشود، حتماً آسیب تحمیل خواهد شد.
نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان مثال مناقشه کشورهای اوکراین و روسیه در ماه‌های گذشته موجب تحت‌تأثیر قرار گرفتن امنیت غذایی شد.
عسکری به اقلیم متنوع ایران و ظرفیت منحصر به فردی که در بخش کشاورزی وجود دارد هم اشاره و اعلام کرد که این حوزه سه برابر بخش صنعت بازدهی دارد؛ همچنان که 25 درصد سهم اشتغال کشور با 4.5میلیون بهره‌بردار را نیز به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: اما در عین حال با چالش‌های جدی از جمله عدم استقاده صحیح از ظرفیت‌های بالقوه این بخش مواجه هستیم و واقعیت این است که از ظرفیت‌های بالقوه حوزه کشاورزی به خوبی استفاده نکرده‌ایم.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 500میلیون نفر جمعیت پیرامونی ایران به محصولات کشاورزی ما علاقه‌مند هستند، تأکید کرد: باید توجه ویژه‌ای به امنیت غذایی، حذف بوروکراسی‌های اداری و... در راستای استفاده بخش خصوصی از ظرفیت‌های حوزه کشاورزی داشته باشیم.
عسکری به نام‌گذاری شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب مبنی بر «رشد تولید، مهار تورم» و اقدامات مجلس شورای اسلامی در بخش کشاورزی در راستای تحقق شعار سال اشاره و بیان کرد: به کمک نمایندگان مجلس آنچه لازم بوده را در دستور کار قرار دادیم. از جمله این اقدامات حذف قوانین قدیمی و مندرس و هموار کردن مسیر انجام شده است؛ اگرچه با کاستی و گاهی سوءمدیریت در کشور در این حوزه هم مواجه هستیم. وی که معتقد است اگر در حوزه کشاورزی، بستر و فضای تولید باکیفیت فراهم شود، هم اشتغال حل خواهد شد و هم ارزآوری خوبی خواهیم داشت و بازار منطقه را تصاحب خواهیم کرد، گفت: بر این باوریم که استان فارس به دلیل نیرو‌های انسانی توانمند و سرمایه‌گذاران، ظرفیت‌های خوبی در این بخش دارد. به عنوان مثال، 25هزار نفر فارغ‌التحصیل در بخش کشاورزی داریم که یک فرصت در استان محسوب می‌شوند.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه ویژه به سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی شد و گفت: برای حضور در بازار‌های بین‌المللی باید گروه‌های کارشناسی به دنیا برای صادرات محصولات اعزام کنیم؛ چراکه اگرچه صادرات انجام می‌شود، اما توجه لازم به همه جوانب آن نداشته‌ایم که نمونه آن برگشت محصولات جالیزی از روسیه بود.
عسکری با تأکید بر اینکه امروز باید نگاه آینده‌نگری به صادرات محصولات داشته باشیم، به نظارت بر حوزه تولید محصولات کشاورزی تأکید کرد و افزود: وجود فلزات سنگین در سبزی و صیفی‌جات یک خطر جدی است که گاهی بیش از 40 درصد در سبزیجات شاهد وجود فلزات سنگین هستیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی