[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

موکب‌داری در پیاده‌راه اربعین، روزنامه شیراز نوین

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس: هر شب ۲۱۰هزار نفر در موکب‌ها اسکان داده می‌شوند
موکب‌داری در پیاده‌راه اربعین 

قاسمی: استان فارس در موکب‌داری اربعین از استان‌های پرظرفیت کشور است

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس گفت: با وجود اینکه نام‌نویسی برای موکب‌داری در پیاده‌روی بزرگ اربعین تا نیمه مردادماه ادامه دارد، اما تاکنون ۱۲۰ موکب‌دار استان ثبت‌نام کرده‌اند. به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، اسکندر قاسمی بیان کرد: واجد شرایط بودن و شایستگی این افراد برای موکب‌داری در پیاده‌روی اربعین حسینی در کمیسیون کمیته مشارکت مردمی بررسی می‌شود و بر اساس صلاحیت‌سنجی و بازرسی‌های میدانی گذشته، ممکن است برخی از داوطلبان مجوز لازم را دریافت نکنند. وی افزود: پیش‌بینی می‌شود حرکت موکب‌ها برای استقرار در مسیر پیاده‌روی اربعین از ۲۵ تیرماه آغاز شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس اظهار کرد: این استان در موکب‌داری اربعین از استان‌های پرظرفیت کشور است؛ به‌گونه‌ای که سال گذشته به‌طور میانگین هر شب ۲۱۰هزار نفر در موکب‌های استان اسکان داده و پذیرایی شدند.
قاسمی یادآور شد: فارس سال گذشته ۱۰۲ موکب در پیاده‌روی اربعین داشت که از این شمار ۵۲ موکب در کربلای معلی، هفت موکب در نجف اشرف، ۲۶ موکب در مسیر نجف به کربلا، هشت موکب در مرز شلمچه، یک موکب در شهر بلد سامرا، یک موکب در چهارمحال و بختیاری و ۶ موکب در استان در مسیر زائران مستقر بودند. وی گفت: هم‌اکنون ۲ پروژه ساخت صحن در دستور کار ستاد بازسازی ستاد عتبات عالیات استان فارس قرار دارد. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس بیان کرد: یکی از این پروژه‌ها ساخت صحن حضرت زینب(س) در حرم مطهر امام حسین(ع) است که در این پروژه همه استان‌های کشور همکاری دارند. قاسمی افزود: به دلیل قرابت استان فارس با حضرت احمد بن موسی(ع)، ساخت صحن امام محمد باقر(ع) در کاظمین به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان‌های فارس، قم و سه خراسان سپرده شده است. وی با بیان اینکه استان فارس در همه مراحل اجرای این صحن مقدس نقش دارد، گفت: هم‌اکنون نیز افرادی از این استان در عملیات اجرایی این صحن فعال هستند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی