[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

۳۹ فیلم و سریال مستقل مجوز ساخت گرفتند، روزنامه شیراز نوین

اتحادیه بازیگران آمریکا مجوز حضور بازیگران در ۳۹ فیلم مستقل بدون وابستگی به استودیوها را در طول اعتصاب صادر کرده است. به گزارش ایسنا به‌نقل ورایتی، این فهرست شامل دو پروژه از کمپانی «A۲۴» شامل «مادر مری» با بازی «آن هاتاوی» و «مایکلا کوئل» و «مرگ تک شاخ» با بازی «پل راد» و «جنا اورتگا» می‌شود که قرار است به زودی فیلم‌برداری آن در مجارستان آغاز شود. «رقبای امزیا کینگ» با بازی «متیو مک کانهی»، «خطر پرواز» با بازی «مارک والبرگ» و کارگردانی «مل گیبسون»، «گرد و خاک» با بازی «مدز میکلسن» و «سیگورنی ویور»، «عروس سخت» با «ربل ویلسون» و سریال تلویزیونی «برگزیدگان» درباره زندگی عیسی مسیح از جمله دیگر آثاری مستقلی هستند که در دوران اعتصاب بازیگران می توانند مقابل دوربین بروند.
این اتحادیه اعلام کرده بود که موافقت‌نامه‌های موقت موسوم به «معافیت‌ها» را برای فیلم‌های مستقل و تولیدات تلویزیونی تصویب خواهد کرد و بر این اساس فهرستی از ۳۹ پروژه مصوب تا کنون را منتشر کرد؛ برخی از پروژه‌ها در حال حاضر تکمیل شده‌اند، اما برای اینکه بازیگران بتوانند تبلیغات را انجام دهند، باید معافیت دریافت کنند.
«دانکن کرابتری-ایرلند»، مدیر اجرایی اتحادیه بازیگران آمریکا روز سه‌شنبه در یک کنفرانس تلفنی گفت که بازیگران تشویق می‌شوند در چنین پروژه‌هایی(مستقل) شرکت کنند. او تأکید کرد اگر تولیدات مستقل بتوانند براساس شرایط اتحادیه پیش بروند، این ادعای استودیوها که خواسته‌های ما «غیر واقعی» است را تضعیف می‌کند.
اتحادیه بازیگران آمریکا، اولین اعتصاب خود را علیه کمپانی‌های فیلم و تلویزیون در ۴۳ سال گذشته از هفته گذشته آغاز کرده و مسائل اصلی آنها عبارت از هوش مصنوعی، سهم از درآمد سامانه‌های نمایش آنلاین و افزایش اساسی حداقل دستمزدها با توجه به تورم است.
پیش‌تر، انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) نیز با اعلام اختلافات گسترده با استودیوهای فیلم‌سازی از ماه می اعتصاب سراسری خود را آغاز کرده است؛ این انجمن در یک سند طولانی پیشنهادهایی را برای افزایش حقوق و مزایای خود در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی ارائه داده بود، اما این پیشنهادها از سوی استودیوها پذیرفته نشد و آنها حتی پیشنهاد جایگزینی مطرح نکردند.
 این نخستین اعتصاب دوگانه(نویسندگان و بازیگران) در بیش از ۶۰ سال اخیر است و به نظر می‌رسد تا حد زیادی فعالیت‌های عرصه فیلم و تلویزیون را تعطیل کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی