[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

با این ترفندها حالتان در عرض ۵ ثانیه خوب می‌شود!، روزنامه شیراز نوین

گاهی اوقات حرکات چند ثانیه‌ای هم کافی است تا بتوانید حالتان را خوب کنید.
به گزارش بهداشت نیوز، اگر می‌خواهید به سلامت خود کمک کنید، مجبور نیستید که کار‌های خیلی سخت و سنگین انجام دهید. گاهی اوقات حرکات چند ثانیه‌ای هم کافی است تا بتوانید حال تان را خوب کنید.
بخندید
شوخ‌طبعی باعث می‌شود که عمر طولانی‌تری داشته باشید. تحقیقات نشان می‌دهد که خندیدن باعث کاهش استرس و افزایش قدرت سیستم ایمنی، کاهش التهابات و کاهش فشارخون بالا می‌شود. مطالعات نیز نشان می‌‌دهد که داشتن حس شوخ‌ طبعی و خندیدن، هشت سال به عمرتان اضافه می‌‌کند؛ حتی اگر بیماری قلبی یا عفونت‌‌های مزمن داشته باشید.
نفس عمیق بکشید
در یک محیط تمیز قرار بگیرید؛ نفس عمیق شکمی بکشید و به صورت تدریجی به مدت 5 ثانیه این کار را انجام دهید تا متوجه شوید که چه احساس خوبی پیدا کرده‌‌اید؛ فواید این تنفس نه تنها در ذهنتان ایجاد می‌شود، بلکه اثرات بلندمدتی هم دارد. تنفس عمیق و شکمی باعث می‌‌شود که اکسیژن کافی را به بدن برسانید و کربن دی اکسید را بیرون دهید. انجام این کار باعث آرام کردن ضربان قلب و کاهش فشارخون بالا می‌شود، استرس را کم می‌کند و طول عمر را نیز بالا می‌برد. 
بعد از اینکه در انجام 5 ثانیه تنفس عمیق شکمی مهارت پیدا کردید، آن را به 10 دقیقه در روز برسانید.
واکسن بزنید
واکسن زدن سریع‌ترین، آسان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه برای افزایش طول عمر است. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که واکسن کرونا نزده‌‌اند، 9 برابر خطر بیشتری برای بستری و 14 برابر خطر بیشتری برای مرگ بر اثر این ویروس را دارند و احتمال مردن به هر دلیل دیگری در آنها بیشتر از افراد واکسینه شده است و همین یعنی حرکت به سمت حال بد.
به هدف خوبتان فکر کنید
به این فکر کنید که چرا اینجا هستید؛ مطالعه‌ای در سال 2019 رابطه بین داشتن هدف و کاهش خطر مرگ و میر را در سن 50 سالگی در بین افراد بررسی کرده است؛ محققان هفت هزار نفر بالای 50 سال را به مدت پنج سال زیر نظر قرار دادند و به این نتیجه رسیدند افرادی که کمترین میزان هدف را در زندگی دارند، دو برابر بیشتر در معرض مشکلات مختلف و مرگ و میر نسبت به افراد هدفمند قرار می‌گیرند.
آب بنوشید
مطالعه‌ای در این‌باره بین مردم کالیفرنیا انجام شده است و به این نتیجه رسیده‌اند، افرادی که عمر طولانی‌تر و بدن سالم‌تری دارند، حدوداً 5 لیوان بیش از دیگران در طول روز آب می‌نوشند که همین موضوع خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا 50 درصد کاهش می‌دهد. 
معمولاً نوشیدن آب با ورزش و ترک دخانیات هم رابطه مستقیمی دارد‌.
شاید این راهکارهابه ظاهر ساده باشند، اما در واقع بسیار مؤثر و تأیید شده‌اند؛ به طوری که شمار زیادی از افراد بزرگ و موفق دنیا از این تکنیک‌ها استفاده می‌کنند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی