[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

ثبت‌نام قطعی ۳۵۳ داوطلب نمایندگی مجلس در فارس، روزنامه شیراز نوین

رئیس ستاد انتخابات استان فارس، با اشاره به آغاز فرایند ثبت‌نام قطعی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان از ۲۷ مهرماه گفت: تا پایان روز چهارم (سی‌ام مهرماه) ۳۵۳ نفر از داوطلبان در این استان موفق به نهایی کردن ثبت‌نام خود شدند.
به گزارش ایرنا، اسماعیل قزل‌سفلی، سه‌شنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی فارس در شیراز، سوم آبان‌ماه جاری را آخرین فرصت برای نهایی کردن ثبت‌نام از سوی داوطلبان نمایندگی مجلس دانست و افزود: انتظار است که داوطلبان در فرصت باقی‌مانده نسبت به نهایی کردن ثبت‌نام اولیه خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: امکان ویرایش اطلاعات در زمان ثبت‌نام نهایی فقط تا زمانی که داوطلبان ثبت نهایی را نزده‌اند وجود دارد و پس از آن امکان بازگشت دوباره و ویرایش اطلاعات وجود ندارد و بنابراین لازم است که داوطلبان اطلاعات خواسته شده را با دقت وارد کنند.
او اظهار کرد: همچنین در اجرای قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، ضروری است که داوطلبان در زمان ثبت‌نام قطعی یک شماره حساب غیرتجاری در سامانه وارد کنند.
قزل‌سفلی گفت: همچنین برابر قانون جدید انتخابات، داوطلبان باید پنج سال سابقه اجرایی، قضایی، آموزشی و پژوهشی داشته باشند و گواهی معتبر آن نیز به تأیید بالاترین مقام نهاد یا مؤسسه رسیده باشد.
نقش محوری رسانه‌ها در انتخابات ۱۱ اسفند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، با بیان اینکه در انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال رسانه‌ها نقش محوری دارند، افزود: رسانه‌ها می‌توانند در افزایش مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات نقش کلیدی ایفا کنند.
قزل‌سفلی ادامه داد: با توجه به اهمیت انتخابات امسال، باید همه تلاش‌ها در جهت مشارکت پرشور مردم در انتخابات و حضور حداکثری آنها در پای صندوق‌های رأی باشد.
وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد انتخابات امسال بیشترین تأثیرپذیری را از شبکه‌های اجتماعی داشته باشد و دشمن می‌کوشد که به هر شکل ممکن در فرایند برگزاری انتخابات اختلال ایجاد کند و مانع از برگزاری مطلوب انتخابات شود و از طرفی می‌کوشد که این انتخابات را بی‌‌اثر جلوه دهد.
او گفت: معتقدیم که انتخابات آتی صحنه هماوردی بین جریان انقلابی و جریان ضد انقلاب است و بنابراین باید بیش از گذشته توان و انرژی بگذاریم و در صحنه حضور داشته باشیم.
در این جلسه، بر لزوم کوشش دستگاه‌های اجرایی در جهت امیدآفرینی در جامعه به منظور افزایش مشارکت مردم در انتخابات اسفندماه امسال تأکید شد.
همچنین اعضای شورای اطلاع‌رسانی استان نیز در این جلسه نظرات و پیشنهادات خود در جهت هرچه پرشورتر برگزار شدن انتخابات امسال را بیان کردند.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور هم‌زمان ۱۱ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی