[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه شیراز و دانشگاه نانجینگ چین، روزنامه شیراز نوین

تفاهم‌نامه همکاری‌ دانشگاه شیراز و دانشگاه نانجینگ چین منعقد شد. به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، طی سفر هیئت ‌‌عالی‌رتبه دانشگاه نانجینگ چین به شیراز، تفاهم‌نامه همکاری‌ و توافق‌نامه اجرایی همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه شیراز و دانشگاه نانجینگ چین به امضای نمایندگان دو طرف (دکتر محمد مؤذنی به نمایندگی از دانشگاه شیراز و دکتر تان تنیو، رئیس هیئت امنای دانشگاه نانجینگ) رسید.
بر اساس این توافق‌نامه، دو دانشگاه در پنج حوزه‌ آموزشی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، اجتماعی و بین‌‌المللی همکاری خواهند داشت.
بر مبنای این تفاهم‌نامه، راه‌اندازی رشته‌های مشترک تحصیلات تکمیلی در رشته‌های پیشرفته و جدید؛ راه‌اندازی بخش مشترک در زمینه موضوعات منطقه‌ای، محلی؛ تبادل دانشجو و فرصت‌های پژوهشی دانشجویان دکتری؛ راه‌اندازی مرکز مشترک دوره‌های کوتاه‌مدت موضوعات پیشرفته و کرسی‌های زبان فارسی- چینی؛ راه‌اندازی مدرسه‌های تابستانی مشترک و راه‌اندازی کارگاه‌ها، دروس انتخابی و دوره‌های آموزشی آنلاین از جمله محورهای همکاری در حوزه آموزشی عنوان شده است.
تشکیل خوشه‌های مشترک پژوهشگران بر موضوعات پژوهشی لبه دانش؛ راه‌اندازی مراکز پژوهشی میان‌دانشکده‌ای؛ تسهیل ارتباط شبکه آزمایشگاهی و ارائه خدمات فنی؛ تبادل استاد و فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت‌علمی؛ راه‌اندازی مرکز مشترک دوره‌های مهارت پژوهشی پیشرفته و ابزار آزمایشگاهی؛ اقدام مشترک برای برخوداری از منابع مالی و حمایت پژوهشی گرنت بین‌المللی؛ اقدام مشترک برای شرکت در مناقصه و مزایده‌های پژوهشی بین‌المللی و منابع مالی، گرنت، بورس، حمایت، پشتیبانی محلی از پژوهشگران در زمینه‌های همکاری‌های راهبردی دو دانشگاه نیز از جمله برنامه‌های راهبردی حوزه‌ پژوهشی این تفاهم‌نامه است.
در حوزه‌ فناوری، راه‌اندازی مرکز و خوشه‌های مشترک فناوری‌های پیشرفته و نمایشگاه‌ها، هاب‌های فناوری؛ پیش‌بینی فرایند ثبت مالکیت فکری یافته‌های مشترک فناوری؛ برگزاری رویدادهای کارآفرینی، نمایشگاه و سخنرانی‌های انگیزشی فناوری و نیز در زمینه‌ همکاری‌های بین‌المللی، معرفی دانشگاه همکار به مؤسسات همکار بین‌المللی و مخاطبان محلی؛ حمایت برای ورود به کنسرسیوم‌های بین‌المللی و کمک به ارتقای جایگاه در ابتکارات بین‌المللی و جوامع علم و فناوری و حمایت مادی و معنوی از رویدادهای مشترک آموزشی، علم و فناوری بین‌المللی جزء توافقات صورت‌گرفته دو طرف است.
همچنین دو دانشگاه توافق کرده‌اند که در زمینه‌ بازدیدهای مشترک فرهنگی برای دانشجویان، اساتید و کارکنان، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش آزاد آنلاین/حضوری زبان، برپایی نمایشگاه‌های مشترک فرهنگی در زمینه کتاب، آثار هنری و آداب و رسوم؛ راه‌اندازی هفته‌های فرهنگی دانشگاه شیراز/ نانجینگ؛ راه‌اندازی مرکز فرهنگی مشترک و راه‌اندازی دفاتر نمایندگی دانشگاه‌ها با یکدیگر همکاری نمایند.
گفتنی‌ است، هیئت ‌‌عالی‌رتبه دانشگاه نانجینگ چین در روز دوم سفر خود به شیراز (یکشنبه ۳۰ مهرماه) نیز با اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان دانشگاه شیراز طی دو نشست، به معرفی ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه نانجینگ در حوزه‌های هوش مصنوعی، تاریخ و جغرافیا پرداخته و با آنها درخصوص همکاری‌های مشترک بحث و تبادل‌نظر کردند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی