[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

سامان‌دهی صنوف قطعی است ، روزنامه شیراز نوین

شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه مدیریت شهری بر سامان‌دهی صنوف دروازه کازرون مصمم است، گفت: فرمانداری، دادستانی، اتاق اصناف و تمام مسئولان ذی‌ربط همراهی و کمک کنند تا این جابه‌جایی انجام شود.
به گزارش شیرازنوین به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، جلسه مشترک مدیریت شهری با نمایندگانی از فرمانداری، دادستانی، اتاق اصناف و صنوف دروازه کازرون به ‌منظور ساماندهی و انتقال صنوف و مشاغل این بازار به بازار بزرگ پروتئین برگزار شد.
شهردار کلان‌شهر شیراز در این جلسه به مالکان و کسبه اطمینان داد که نگرانی‌ها و دغدغه‌های شما در سامان‌دهی و انتقال به بازار بزرگ پروتئین مد نظر قرارگرفته است.
دکتر محمدحسن اسدی با بیان اینکه مدیریت شهری همه موارد را در نظر گرفته و در این خصوص نظم شهری، بهداشت و ترافیک از اهمیت بسزایی برخوردار است، خواستار همراهی مالکان و کسبه دروازه کازرون در سامان‌دهی صنوف آنجا با مدیریت شهری شد.
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز براساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مبنی بر سامان‌دهی مشاغل مزاحم و آلاینده، گفت: سامان‌دهی صنوف دروازه کازرون از مطالبات اصلی مردم است و مشاغل پروتئینی، صیفی و لبنی این بازار باعث به ‌هم ‌ریختگی، ایجاد ترافیک و نبود مسائل بهداشتی شده و باید هرچه سریع‌تر این سامان‌دهی انجام شود.
اسدی با تأکید بر این موضوع که مدیریت شهری در جابه‌جایی و سامان‌دهی صنوف دروازه‌ کازرون و  انتقال به بازار بزرگ پروتئین اهتمام داشته و مصمم است، گفت: قطعاً رضایتمندی و حق ‌و حقوق کامل افرادی که سالیان سال مشغول کسب‌ و کار در دروازه کازرون هستند، این محیط منبع معیشت آنها بوده و خدمت‌رسانی کرده‌اند، مد نظر قرار دارد و این جابه‌جایی با تفاهم، توافق و رضایتمندی انجام می‌شود.
شهردار کلان‌شهر شیراز تصریح کرد: با اجرای این سامان‌دهی، چهره این بخش از شهر زیباتر می‌شود و دروازه کازرون وضعیت بسیار مناسبی پیدا خواهد کرد، همچنین مردم می‌توانند برای تأمین منابع پروتئینی به یک فضای مناسب و استاندارد مراجعه کنند و اقلام مدنظر خود را تأمین کنند.
او با بیان اینکه فرمانداری، دادستانی، اتاق اصناف و تمام مسئولان ذی‌ربط همراهی و کمک کنند تا این جابه‌جایی انجام شود، بیان کرد: هدف ما این است که قبل از استفاده از ظرفیت‌های قانونی و قهری، با توافق و رضایتمندی افراد، جابه‌جایی را انجام دهیم.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری نیز اظهار کرد: طرح سامان‌دهی دروازه کازرون از جمله درخواست‌های عموم مردم است که با تعامل به این سمت پیش می‌رویم.
مسعود زارعی تصریح کرد: تمام جزئیات در ساخت بازار بزرگ پروتئین در نظر گرفته شده و خواسته‌های شهروندان در سامان‌دهی ترافیک، بهداشت و نظم شهری مد نظر قرار گرفته است. او خاطر نشان کرد: شأن کسبه برای مدیریت شهری اولویت دارد. 
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس نیز با تقدیر از اقدام شهرداری شیراز در احداث بازار بزرگ پروتئین و سامان‌دهی صنوف دروازه کازرون اظهار کرد: تمامی مسائل و مباحث در جلسات متعدد با حضور واحدهای صنفی بررسی شده است.
ابراهیم ابراهیمی با بیان اینکه هر کدام از کسبه مسائل خاص خود را دارند، تصریح کرد: همه باید همکاری کنند تا این جابه‌جایی که رضایت مردم شهر شیراز در پی دارد، اتفاق بیفتد.
او بیان کرد: مسائلی نظیر ترافیک، بهداشت، برخی تخلفات صنفی و بی‌نظمی در بازار دروازه کازرون باعث بی‌انگیزگی و عدم استقبال مردم برای خرید در این منطقه شده که با سامان‌دهی صنوف در بازار بزرگ پروتئینی شیراز و ایجاد نظم و انگیزه می‌توانیم الگویی خوب باشیم. 
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با بیان اینکه به‌عنوان نماینده دادستان در تمام جلسات حضور داشته و وظیفه ما صیانت از حقوق عامه است، گفت: باید هم حقوق مردم و هم کسبه را در نظر بگیریم. 
ابراهیمی تصریح کرد: قطعاً در کنار همه هستیم تا هم حق ‌و حقوق کسبه و شهروندان و هم شهرداری حفظ شود، قیمت‌گذاری جهت واحدهای دروازه کازرون منصفانه بوده و حلاوت این اقدام رضایت برای همه باشد. 
این مقام قضایی از کسبه خواست تا با همکاری و همیاری در خصوص جابه‌جایی صنوف باعث شوند تا هم  اشتغال کسبه، هم سلامت و حقوق مردم و نظم شهری حفظ بشود و هم شهرداری بتواند به وظایف خود عمل کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی