[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

وزیر فرهنگ: توان ایجاد تحولات مهم فرهنگی را در کشور داریم، روزنامه شیراز نوین

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ان‌شاءالله توان ایجاد تحولات مهم فرهنگی هنری و رسانه‌ای در کشور را داریم و این راه را با قوت ادامه می‌دهیم.
به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی  در آیین پایانی سومین دوره جایزه ادبی شهید سید علی اندرزگو در تالار وحدت اظهار داشت: اندرزگو بسیجی پیشگام نهضت امام است؛ او پیشکسوت جهاد و شهادت بوده و نقش بزرگی را ایفا کرده است.
وی ادامه داد: اندرزگو مجاهد فی ‌سبیل‌الله بود که جز برای خدا کار نمی‌کرد و این ویژگی کسی است که خداوند نصرت را عاید او می‌کند. اسماعیلی افزود: از هیئت داوری سومین جایزه ادبی شهید اندرزگو هم تشکر می‌کنم که دوره امسال را به خوبی برگزار کردند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه در حوزه کودک و نوجوان کارها و آثار خوبی ارائه شده است، گفت: کار تولید محتوا و تبدیل این آثار به آثار محتوایی دیگر مهم‌ترین کار است. وی تأکید کرد: صنعت پویانمایی در کشور تقویت شده و باید در راه ترویج آرمان های انقلاب قرار بگیرد و داستان ها باید جنبه نمایشی پیدا کند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: امروز نهادهای فرهنگی کنار هم هستند و هیچ فاصله‌ای با هم نداریم.
اسماعیلی افزود: ان‌شاءالله توان ایجاد تحولات مهم فرهنگی هنری و رسانه‌ای در کشور را داریم و این راه را با قوت ادامه می‌دهیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: این روزها، روزهای خاصی را در جهان اسلام در حال تجربه هستیم؛ پیروزی متفاوتی در جبهه مقاومت به دست آمد که در طول تاریخ ۱۰۰ سال حضور صهیونیست‌ها که شروع به اشغال اراضی فلسطین کردند(یعنی دهه ۳۰ میلادی) از آن زمان در داخل فلسطین عملیات این چنینی را جبهه مقاومت تجربه نکرده است. وی تصریح کرد: ددمنشی صهیونیستی ناشی از کینه آنهاست و به نوعی عقده‌گشایی می‌کنند و هیچ چیزی جای این پیروزی را نمی‌تواند بگیرد. اسماعیلی به شهادت ۱۸۰۰ کودک در جریان اتفاقات اخیر در غزه اشاره کرد و گفت: این نسل‌کشی است و جا دارد اهالی فرهنگ و هنر که در اجتماعات عظیم این روزها خوب ظاهر شدند این اقدام را تداوم بخشند و ما نباید کوتاهی کنیم. وی گفت: روزانه ده‌ها مورد به من و صدها مورد به همکاران من پیام داده می‌شود که می‌خواهند به همراه کشتی امدادی به غزه بروند و امکان آن به دلیل محدودیت وجود ندارد و ما تعداد اندکی را می‌توانیم همراه این کشتی بفرستیم.
روح اندرزگو آزاد است
در ادامه این مراسم، کبری سیلسپور، همسر شهید اندرزگو هم گفت: این شهید با شهدای دیگر فرق دارد؛ چراکه در زمان پهلوی او را شهید و با لباس دفن کردند و اجازه ختم به ما و حضور مردم را ندادند؛ خیلی غریب بود و روحش خیلی آزاد است و می‌دانم در اینجا حضور دارد.
وی افزود: ۹ سال با شهید زندگی کردم که ماحصل این زندگی چهار فرزند است. پهلوی و ساواک در زمانی که فرزندانم سن کمی داشتند، شهید اندرزگو را به شهادت رساندند. همسر شهید اندرزگو همچنین گفت: در این ۹ سال ، ۷ سال به همراه شهید در حال فرار بودیم؛ من هم اگر بچه بزرگ می‌کردم فقط به خاطر خدا بود و از مادرشان حضرت زهرا(س) می‌ترسیدم که نکند ناراحت شوند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی