[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

مربی فوتسال شیراز: فوتسال شیراز بدترین دوران خود را سپری می‌کند، روزنامه شیراز نوین

 محمدرضا جوکار - گروه ورزش
بازیکن سابق و مربی فعلی فوتسال، نسبت به آینده این رشته پرطرفدار در شیراز هشدار می‌دهد.
سجاد اکبری‌زاده درباره چگونگی ورودش به عرصه ورزش می‌گوید: من در خانواده‌ای فوتبالی به دنیا آمدم؛ دو برادرم علی‌اصغر و مسلم از بهترین دروازه‌بانان فوتبال و فوتسال فارس و کشور بودند و من خیلی از آنها کمک گرفته‌ام. فعالیت‌های ورزشی‌ام را از تیم‌های فوتبال وصال، فجر شهید سپاسی، صدرا و دایتی آغاز کردم و در ادامه هم به خارج از استان و در تیم‌های مقاومت شهر کرد و کیان اصفهان بازی کردم؛ در سال‌های آخر بازی نیز در تیم صدرای شیراز بودم. در سال‌های اخیر هم شروع به گذراندن دوره‌های مربیگری فوتسال کردم و رسماً وارد جرگه مربیان شدم.
او در خصوص دوران مربیگری خود نیز گفت: در تیم‌های مقاومت و تخت جمشید مرودشت و صدرای شیراز و چند تیم کارمندی مربیگری کردم و امسال درخدمت تیم خوب فولاد هرمزگان هستم که با توجه به پتانسیل‌های موجود در بخش اقتصادی این شهر امیدواری زیادی داریم بتوانیم به لیگ برتر فوتسال صعود کنیم.
اکبری‌زاده درباره شرایط حال حاضر فوتسال فارس اظهار داشت: متأسفانه اصلاً شرایط تیم‌های پایه و بزرگسالان فوتسال شیراز خوب نیست؛ می‌شود گفت فوتسال فارس بدترین دوران خود را می‌گذراند. زمانی شیراز دو تیم لیگ برتری داشت؛ ارژن و صدرا در لیگ برتر بودند و سه تیم دایتی و بنیاد و شاهد را هم در لیگ یک داشتیم. چند تیم در لیگ دو و تعداد زیادی تیم نیز در رده‌های پایه داشتیم، ولی متأسفانه حالا شنیده‌ام که تیم صدرای شیراز که الحق و الانصاف در این چند سال آقای ناظم‌الشریعه با تلاش زیادی تیم‌های پایه و بزرگسالان لیگ‌یک آن را خوب اداره می کرد، امسال به دلیل عدم پشتیبانی و حمایت شرکت عمران صدرا و مسئولان کشوری و استانی در فارس دچار رکود گذاشته است و شیراز تمامی تیم‌ها را به اجبار برای فروش گذاشته که مرگ فوتسال فارس را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: برای نجات این کشتی به گل نشسته فوتسال، باید تمامی مسئولان بلندپایه و نمایندگان مجلس، شهردار، استاندار و فرماندار مستقیم وارد این عرصه شوند تا با تزریق بودجه و مدیریت مناسب دوباره بتوانیم به دورانی برسیم که در فوتسال ایران آقایی می‌کردیم. این امر دور از دسترس نیست؛ ما سال‌های پیش در تمامی رده‌های پایه و بزرگسالان فوتسال بازیکنان بزرگی مثل آقایان صادق مرادی، مسعود دانشور، محمد وزیرزاده، وحید قاسمی، امید ابراری نیا، مهران عالیقدر، میثم برمشوری، سجاد بندی سعدی، سینا صریحی و مربیان بزرگی مثل استاد ناظم‌الشریعه، جلیل دوران، محمد هاشم‌زاده، مهدی راستگو، علی‌رضا مکارمانی و ... داشتیم که همگی این بزرگان  در فوتسال ایران مقبولیت زیادی دارند؛ باید آنها را برگردانیم و همین الآن هم تعداد زیادی از بازیکنان و مربیان این شهر که در بهترین تیم‌های لیگ برتر و تیم‌های ملی مختلف قاره آسیا بازی و مربیگری می‌کنند را بتوانیم در شهر خودمان استفاده کنیم تا پیشرفت جوانان این شهر را دوباره ببینیم.
این مربی فوتسال ادامه داد: در طول این ده سال اخیر، فوتسال و فوتبال شیراز و فارس همیشه از نبود امکانات مالی و زیرساختی رنجیده، اما مگر ما از ورزش بندرعباس چه چیز کمتری داریم که تمامی مسئولان بلندپایه و کارخانجات بزرگ صنعتی، مستقیماً در کنار تیم‌های متمول بندری هستند؛ به طور مثال تیم فولاد هرمزگان که من امسال درخدمتشان هستم، 37 تیم آقایان و بانوان را در رشته‌های مختلف حمایت می‌کنند.
اکبری‌زاده گفت: اگر حمایت نکردن مسئولان بلندپایه و کارخانجات بزرگ صنعتی فارس از فوتسال و فوتبال شیراز ادامه پیدا کند به زودی چیزی از فوتسال شیراز در سطح کشور باقی نخواهد ماند. 
همچنین امیدوارم زودتر فکری به حال این رشته پرطرفدار و هیجان‌انگیز شود تا بتونیم جوانان این شهر که پر از استعدادهای ناب هستند را حمایت کنیم.
وی در پایان گفت: باید از مربیان و اساتید بزرگوارم؛ آقایان ناظم‌الشریعه و جلیل دوران و مهدی راستگو تشکر کنم و امیدوارم با وجود دروزاه‌بان خوب شهرم؛ مجتبی بذرافشان در لیگ یک فوتسال بزرگسالان کشور بدرخشیم و به لیگ برتر صعود کنیم. از شما و تمامی دوستان مطبوعاتی نیز بابت حمایت‌های همیشگی از رشته فوتسال تشکر می‌کنم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی