[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

از برنز ظریف تا طلای ناب غریب‌شاهی، روزنامه شیراز نوین

شیراز نوین - گروه ورزش
در پنجمین روز بازی‌های پارا آسیایی هانگژو، ورزشکاران استان فارس به دو مدال ارزشمند دیگر دست یافتند.
ملی‌پوش استان پارا وزنه‌برداری ایران توانست مدال طلای رقابت‌های پارا آسیایی هانگژو را کسب کند. به گزارش شیراز نوین، در روز پنجم از چهارمین دوره بازی‌های پارا آسیایی هانگژو و در رقابت‌های پارا وزنه‌برداری، در وزن ۱۰۷ کیلوگرم علی‌اکبر غریب‌شاهی و سامان رضی به روی تخته رفتند که سهم این ۲ وزنه‌بردار کشورمان یک مدال طلا برای غریب‌شاهی همراه با رکوردشکنی و یک مدال برنز برای رضی بود.
غریب‌شاهی، وزنه‌بردار استان فارسی موفق شد در اولین حرکت وزنه ۲۴۳ کیلوگرم را مهار کند؛ در حرکت دوم، وی وزنه ۲۴۷ کیلوگرم را نتوانست مهار کند در حرکت سوم غریب‌شاهی وزنه ۲۵۱ کیلوگرم را درخواست داد و موفق به مهار آن شد تا به مدال طلا برسد و رکورد بازی‌های پارا آسیایی را بشکند.
علی‌اکبر غریب‌شاهی پس از قهرمانی در دسته منفی 107 کیلوگرم پارا وزنه‌برداری اظهار داشت: در این چند روز جو سنگینی در پارا وزنه‌برداری وجود داشت و نتوانسته بودیم طلا کسب کنیم؛ استرس کسب مدال طلا را داشتم و به دنبال گرفتن آن بودم.
وی افزود: بدنم خیلی آماده نبود؛ 2 هفته پیش مریض شدم و به لحاظ بدنی آماده نبودم، اما خدا کمک کرد و توانستم به مدال طلا برسم.
پارا وزنه‌بردار طلایی ایران در پاسخ به این سؤال که وقتی در زدن وزنه در حرکت دوم ناکام شد، نگران نشد؟ هم گفت: نزدن وزنه دوم من را نگران کرد؛ در این یک ماه اصلاً وزنه 255 کیلوگرم را نزده بودم و به عشق مردم می‌خواستم رکورد جهان که در اختیار خودم بود را بزنم، اما نشد. قول می‌دهم در پارا المپیک پاریس جبران کنم و رکورد جهان را بزنم.
حسین رضازاده، سرپرست کاروان پارا وزنه‌برداری ایران پس از کسب مدال طلا و برنز پارا وزنه‌برداران ایران در دسته منفی ۱۰۷ کیلوگرم اظهار داشت: غریب‌شاهی با حریف مغولی رقابت نزدیک و میلی‌متری داشت و خوشبختانه مدال طلا را کسب کرد. سامان رضی هم به مدال ارزشمند برنز دست یافت.
رضازاده با اشاره به اینکه غریب‌شاهی برای شکستن رکورد جهان که در اختیارش بود اقدام کرد، افزود: او به رکورد خودش حمله کرد که متأسفانه نتوانست این وزنه را مهار کند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا حرکت دوم غریب‌شاهی، نگران‌کننده نبود؟ گفت: رقابت نزدیکی با رقیب مغولی داشت و هنگامی که وزنه را زد یک مقدار کم مکث کرد و به همین خاطر داوران خطا اعلام کردند.
همچنین دونده کم‌بینای استان فارسی نیز به مدال برنز بازی‌های آسیایی دست یافت. به گزارش شیراز نوین، امید ظریف صنایعی، دونده شیرازی در دوی ۴۰۰ متر ماده T۱۳ به مدال برنز رسید؛ ظریف نیز با زمان ۵۰/۷۹ سوم شد.
علی نجیمی، دیگر دونده کشورمان با زمان ۵۰/۰۳ ثانیه به‌عنوان نفر دوم از خط پایان گذشت. جاکارین دامونی از تایلند با زمان ۴۹/۵۱ به مدال طلا رسید. در این ماده ۶ ورزشکار به رقابت با یکدیگر پرداختند. رقابت‌های دو و میدانی در ورزشگاه هوانگلونگ در حال برگزاری است. 
دارنده مدال برنز ماده ۴۰۰ متر کلاس T۱۳ گفت: از کسب این مدال بسیار خوشحالم چون دوی ۴۰۰ متر از سخت‌ترین دوها محسوب می‌شود و مدال کمی نیست.
امید ظریف صنایعی پس از کسب مدال برنز دوی ۴۰۰ متر کلاس T۱۳ بیان کرد: دوی ۴۰۰ متر از سخت‌ترین دوها محسوب می‌شود و مدال کمی نگرفتم؛ از این بابت خوشحالم. وی افزود: تا لحظات پایانی ۲ دونده ایران پیشتاز بودند، اما دونده تایلندی خودش را رساند؛ به هر حال رقابت همین است. من دچار مصدومیت شده بودم، اما ظرف یک ماه‌ونیم توانستم به این مسابقات برسم و با ۳۳ سال سن یک مدال برنز به ارمغان آوردم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی