[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

گواهی‌نامه دوزبانه صادر می‌کنیم، روزنامه شیراز نوین

به گزارش  تسنیم، سردار سید کمال‌هادیانفر؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال گذشته در شهرها 35 هزار تردد و در جاده‌ها 6.8 میلیارد تردد ثبت شده است. وی با بیان اینکه ایران با 72 کشور تبادل گواهی‌نامه دارد، گفت: به‌زودی گواهی‌نامه دو زبانه عرضه می‌شود تا رانندگانی ایرانی که در خارج از کشور ساکن هستند بتوانند از این گواهی‌نامه برای رانندگی در کشورهای خارجی استفاده کنند.
هادیانفر در ارتباط با رنگ‌بندی گواهی‌نامه‌های رانندگی گفت: گواهی‌نامه سفید رنگ برای تمام رانندگان صادر می‌شود و به این معنی است که رانندگی این راننده خوب است؛ راننده با رانندگی خوب می‌تواند ارتقا بگیرد و رنگ گواهی‌نامه خود را به نقره‌ای و یا طلایی تبدیل کند.
به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، گواهی‌نامه طلایی تنها برای افرادی صادر می‌شود که رانندگی آن‌ها عالی است.
هادیانفر بیان کرد: کتابچه گواهی‌نامه رانندگی از نظر تعداد صفحات و حجم، کاهش داشته و فقط موارد ضروری در آن آورده شده است.
وی از اجرای طرح آزمایشی خدمات پلاک خودرو از درب منزل در تهران خبر داد و گفت: این طرح  به‌صورت آزمایشی در تهران آغاز می‌شود و افراد برای دریافت نوبت باید به سایت «سخا» مراجعه کنند.
رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح صفر تا صد نقل و انتقال در محل انجام می‌شود و نیازی نیست به مراکز شماره‌گذاری خودرو مراجعه شود.
هادیانفر با اشاره با اجرای طرح یک روزه گواهی‌نامه موتورسیکلت در 15 استان و 58 شهر گفت: یک میلیون و 700 هزار تومان هزینه دریافت گواهی‌نامه موتورسیکلت است اما با اجرای طرح گواهی‌نامه یک روزه موتورسیکلت این رقم 70 درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشک قانونی گفت: 8.3 درصد افزایش جانباختگان تصادفات را در 6 ماهه سال 1402 نسبت به سال 1401 داشته‌ایم‌.
هادیانفر به عملکرد مثبت طرح‌های ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی و خالی شدن پارکینگ‌ها اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر تنها 270 هزار موتورسیکلت که قابلیت ترخیص ندارند (فرسوده هستند) همچنان در پارکینگ‌های کشور وجود دارد که این موتورسیکلت‌ها باید اسقاط شود؛ چرا که دیگر مالکان هم تمایلی برای ترخیص این وسایل نقلیه ندارند.
تا سه سال آینده ترافیک کلان‌شهرها و جاده‌ها قفل خواهد شد
رئیس پلیس راهور فراجا با انتقاد از اجرا نشدن طرح اسقاط خودروهای فرسوده هشدار داد: با روند کنونی تا سه سال آینده، ترافیک در کلان‌شهرها و جاده‌ها قفل خواهد شد!
هادیانفر با اشاره به اینکه به ازای هر ایرانی 2 وسیله نقلیه شخصی داریم، گفت: اکنون بیش از ظرفیت کشور خودرو داریم.
وی با اشاره به طرح جدید واردات خودرو و فقدان سرانه برای تولید خودرو داخلی تأکید کرد: متأسفانه هیچ خروجی برای خودروهای فرسوده و اسقاطی وجود ندارد و با این روند شرایط ترافیکی بحرانی را خواهیم داشت.
تا 3 سال آینده ترافیک کلان‌شهرها و جاده‌ها قفل خواهد شد
رئیس پلیس راهور فراجا با انتقاد از اجرا نشدن طرح اسقاط خودروهای فرسوده، هشدار داد: با روند کنونی تا سه سال آینده ترافیک در کلان‌شهرها و جاده‌ها قفل خواهد شد. سردار‌هادیانفر با اشاره به اینکه به ازای هر ایرانی 2 وسیله نقلیه شخصی داریم، گفت: اکنون بیش از ظرفیت کشور خودرو داریم. وی با اشاره به طرح جدید واردات خودرو و فقدان سرانه برای تولید خودرو داخلی تأکید کرد: متأسفانه هیچ خروجی برای خودروهای فرسوده و اسقاطی وجود ندارد و با این روند شرایط ترافیکی بحرانی را خواهیم داشت.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی