[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

فصل جدید «سینمای کوتاه» در آی‌فیلم، روزنامه شیراز نوین

فصل هشتم برنامه «سینمای کوتاه» با حضور شماری از فیلم‌سازان با تغییراتی نسبت به فصل‌های قبلی روی آنتن شبکه آی‌فیلم می‌رود.
به گزارش ایسنا، علی صدیقی، مدیر هنری شبکه آی‌فیلم با اشاره به استقبال مخاطبان شبکه از پخش برنامه «سینمای کوتاه» اعلام کرد: باعث خوشحالی است که برنامه سینمای کوتاه توانسته رسالتی را که در این سال‌ها داشته است در مسیر درستی قرار بدهد و آن را به پیش ببرد.
وی درباره تولید فصل جدید برنامه «سینمای کوتاه» توضیح داد: فصل هشتم برنامه‌ی سینمای کوتاه که اکنون در حال پیش‌تولید آن با حضور خیل گسترده‌ فیلم‌سازان این عرصه هستیم، ان‌شاءالله به ‌زودی برای پخش آماده می‌شود. در فصل جدید شاهد تغییراتی خواهیم بود و سعی کردیم تعامل با مخاطب که پیش‌تر نیز وجود داشت، گسترده‌تر شود. نظرها و پیشنهادها و انتقادهای مخاطبان عزیز در برنامه انعکاس بیشتری خواهد داشت و سعی می‌کنیم تا حد امکان به سؤالات و نظرات مخاطبان در برنامه پاسخ داده شود. از سوی دیگر بخش کارشناسی به برنامه اضافه شده که پس از تماشای هر فیلم، مبحث نقد و بررسی آن فیلم را به صورت خلاصه و مفید توسط یک کارشناس خواهیم داشت.
صدیقی گفت: تغییر دیگری که در مبحث محتوایی داده شده، توجه به بحث کتاب و کتابخوانی است به این صورت که از کارگردان‌هایی که در هر برنامه حضور پیدا می‌کنند می‌خواهیم که یک کتاب خوب در زمینه‌ی هنر هفتم به مخاطب معرفی کنند تا از این طریق، تبادل اندیشه‌ صحیح‌تری صورت بگیرد. همچنین طبق روال قبلی با دعوت از سازنده‌ هر اثر، ضمن نمایش فیلم‌هایشان گفت‌وگویی صمیمانه درباره فیلم و نقطه‌نظرات فیلم‌ساز پیرامون مباحث کلی سینمای کوتاه انجام خواهیم داد.
مدیر هنری شبکه آی‌فیلم با اشاره به حمایت‌های این شبکه از سازندگان فیلم کوتاه هم اظهار کرد: هنرمندان این عرصه، شایسته‌ توجه بیشتری هستند و به همین دلیل شبکه‌ آی‌فیلم در نظر دارد که در این زمینه، گام‌های مؤثری بردارد؛ لذا چندی قبل فراخوانی از سوی شبکه مبنی بر حمایت از فیلم‌سازانی که می‌خواهند در این زمینه، فعالیت کنند منتشر شد. طبق این فراخوان، هنرمندانی که می‌خواهند فیلم بسازند، می‌توانند فیلم‌نامه‌شان را برای ما ارسال کنند. فیلم‌نامه‌ها توسط کارشناسان مجرب خوانده می‌شود و منتخبان مورد حمایت قرار می‌گیرند و می‌توانند از این طریق، اثرشان را جلوی دوربین ببرند و پس از آن برای پخش آثارشان در جشنواره‌های مختلف توسط شبکه‌ آی‌فیلم اقدام می‌شود. لازم به ذکر است که در زمینه‌ پس‌تولید این آثار نیز در صورتی که فیلم‌سازان بخواهند به آنها کمک خواهد شد.
صدیقی در پایان درباره روند انتخاب آثار برای پخش از برنامه «سینمای کوتاه» هم توضیح داد: کارگردانانی که تاکنون آثاری ساخته‌اند می‌توانند از طریق یک کانال مستقیم ارتباطی، آثارشان را برای ما ارسال کنند. اعضای گروه ما به سرعت به تماشای این آثار می‌نشینند و فیلم‌های واجد شرایط را انتخاب و از کارگردان‌ها دعوت می‌کنند که به‌عنوان مهمان در برنامه حضور پیدا کنند تا ضمن نمایش فیلمشان، به صورت مستقیم با آنان گفت‌وگو شود و آنها نیز اندیشه و نظراتشان را با مخاطبان در میان بگذارند. هنرمندان می‌توانند از این طریق فیلمشان را برای مخاطب داخل و خارج از کشور نمایش دهند. به نظرم این اتفاق خوبی خواهد بود و گام مؤثری است در زمینه‌ حمایت از فیلم‌سازان این عرصه که قصد خدمت به فرهنگ و هنر این مرز و بوم را دارند.
نخستین قسمت فصل جدید برنامه «سینمای کوتاه» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی اسعد بدوی‌پور شنبه، ۱۳ آبان ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه از شبکه آی‌‌فیلم فارسی پخش خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی