[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

پایان ظرفیت دارالرحمه شیراز ، روزنامه شیراز نوین

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: از ۱۴ آبان‌ماه جاری هیچ‌گونه کفن‌ودفن و خدماتی در دارالرحمه شیراز نخواهیم داشت و تمام مراحل کفن‌ودفن در بهشت احمدی صورت می‌گیرد. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، غلامرضا غلامی در خصوص اقدامات شهرداری این کلان‌شهر در جابه‌جایی فرایند دفن اموات از دارالرحمه به بهشت احمدی اظهار کرد: یک آرامستان با عنوان «دارالرحمه» در شیراز داریم که تمام اموات در آنجا دفن می‌شوند و ۴۶ آرامستان محلی که کارکرد محلی دارند. 
او با بیان اینکه دارالرحمه تقریباً جایی برای دفن اموات ندارد و ظرفیت آن تکمیل شده است، تصریح کرد: شهرداری شیراز طی سالیان گذشته آرامستانی با فضای ۴۶۰ هکتاری با نام بهشت احمدی را با همه امکانات کفن‌ودفن به شیوه مدرن اعم از سردخانه مدرن و غسالخانه‌های مجهز و استقرار پزشکی قانونی و روحانی پاسخ‌گو به مسائل شرعی و کفن‌ودفن آماده کرده است و دفن اموات در آنجا انجام می‌شود. 
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه دارالرحمه در یک فضای تراکمی است و امکان دفن اموات در این مکان دیگر وجود ندارد، گفت: از ۱۴ آبان‌ماه جاری هیچ‌گونه کفن‌ودفن و خدماتی در دارالرحمه شیراز نخواهیم داشت و تمام مراحل کفن‌ودفن در بهشت احمدی صورت می‌گیرد. غلامی با تأکید بر این موضوع که شهروندان باید این موضوع را مدنظر داشته باشند، افزود: در حال حاضر در محل دارالرحمه شیراز حتی خیابان‌هایی که محل تردد آمبولانس، نیروهای امدادی و خدمات‌رسان است، به فضای دفن اموات تبدیل شده است. 
این مقام مدیریت شهری در حوزه خدمات شهری عنوان‌ کرد: شاهد قبور ۶طبقه در دارالرحمه شیراز تا عمق چندمتری زمین هستیم.
معاون شهردار شیراز در حوزه خدمات شهری و محیط زیست تأکید کرد: برای دفن اموات در آرامستان‌های خانوادگی کلیه مراحل غسل‌وکفن در محل بهشت احمدی انجام می‌شود و درصورتی‌که آرامگاه خانوادگی ظرفیت و جای کافی را داشته باشد، با استعلام متولیان دارالرحمه شیراز، متوفی انتقال داده می‌شود. 
غلامی خاطرنشان کرد: در تمام بیمارستان‌های سطح شیراز، حمل و انتقال کلیه متوفیان با خودروی حمل متوفی به بهشت احمدی خواهد بود.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: شهروندان شهر شیراز بدانند که فضای آرامستان بهشت احمدی یک فضای وسیع است و دریافت خدمات در این مکان سریع‌تر خواهد بود. 
غلامی عنوان کرد: با انجام این اقدام شهروندان دیگر شاهد ترافیک سنگین در بلوار رحمت برای حضور در دارالرحمه شیراز نخواهند بود. 
او اضافه کرد: با توجه به اینکه زمین آرامستان بهشت احمدی وقف نیست، خدمات حفر قبور و کفن‌ودفن بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر و با تأیید فرمانداری شهرستان شیراز تصویب شده است. 
او یادآور شد: در محل دارالرحمه شیراز تا سال ۱۴۰۱ تا میزان ظرفیتی که وجود داشت، دفن اموات صورت گرفت و این در حالی ا‌ست که امروز علاوه بر پرشدن معابر، دفن اموات به خیابان‌ها رسیده است و این اقدام از نظر فرهنگی ناپسند است؛ چراکه این محل یک مکان خاص مذهبی است و مردم اجازه نخواهند داد تا خودروها برای عبورومرور از روی قبور تردد داشته باشند. 
غلامی تأکید کرد: دیگر امکان دفن‌ اموات در دارالرحمه شیراز وجود ندارد و به دلیل ترافیک و سختی‌هایی که به‌خاطر عدم تردد خودروها وجود دارد، مشکلاتی را به‌وجود آورده است که در این راستا بهشت احمدی جایگزین این فضا شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی