[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

الزام سامان‌دهی خودروهای باری ، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز از الزام دریافت پروانه بهره‌برداری شرکت‌های حمل ونقل بار درون شهری و سامان‌دهی خودروهای باری تا قبل از اجرای طرح تردد زمانی و مکانی ناوگان بار در هفته حمل و نقل خبر داد. 
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز، آرش نعمتی ضمن اشاره به ضرورت سامان‌دهی خودروهای حمل و نقل بار شهری مبنی بر دستورالعمل وزارت کشور جهت تأمین سوخت و همچنین اجرای طرح تردد زمانی‌مکانی خودروهای باری از آذرماه امسال و هم‌زمان با هفته حمل و نقل گفت: مدیران عامل شرکت‌های حمل و نقل بار فعال در شهر شیراز می‌بایست نسبت به سامان‌دهی خودروهای باری خود و دریافت پروانه بهره برداری شرکت از سازمان مدیریت حمل و نقل بار و همچنین ثبت مجوز در سامانه مرکزی (utcms.ir) اقدام کنند. نعمتی در ادامه ضمن اشاره به این نکته که شرط ورود و خروج خودروهای باری در محدوده قرمز تردد زمانی و مکانی، دریافت پروانه فعالیت و اشتغال از سازمان مدیریت حمل ونقل بار شهرداری شیراز است، گفت: این طرح در هفته حمل و نقل (آذرماه امسال) و در گام نخست در محدوده قرمز معرفی شده اجرا خواهد شد و شیراز اولین کلان‌شهر کشور است که تردد ناوگان بار درون شهری را به‌صورت کاملاً مکانیزه و از طریق دوربین‌های پلاک‌خوان که در مبادی ورودی محدوده قرمز نصب شده است، پایش می‌کند. نعمتی درباره تأمین زیرساخت‌های این طرح در ادامه اضافه کرد: تعداد 64 نقطه ورود به محدوده قرمز شناسایی شده که تمام دوربین‌ها مجهز به سیستم پلاک‌خوان جهت کنترل ورود و خروج خودروهای باری می‌باشند. 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس شیوه نامه طرح تردد زمانی و مکانی (ابلاغی از شورای اسلامی شهر شیراز) خودروهای باری می‌بایست بر اساس ضوابط تعیین شده مندرج در شیوه‌نامه مذکور که در سایت سازمان به نشانی bar.shiraz.ir بارگزاری شده است، در سطح شهر تردد کنند. نعمتی با اشاره به اینکه شرط ورود و خروج خودروهای باری به محدوده طرح تردد مکانی و زمانی، سامان‌دهی و دریافت پروانه فعالیت و اشتغال می‌باشد، تأکید کرد: مالکان خودروهای باری می‌بایست تا قبل از اجرای طرح در آذرماه نسبت به سامان‌دهی و دریافت پروانه فعالیت و اشتغال اقدام کنند و آن دسته از کسبه و ساکنان محدوده قرمز که مالک خودروی باری هستند نیز حتماً جهت سهولت تردد نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری از طریق سامانه hamlebar.shiraz.ir اقدام نمایند. قابل توجه شهروندان گرامی، راه‌های دریافت اطلاعات بیشتر برای فعالان حوزه حمل ونقل بار در خصوص طرح تردد مکانی‌زمانی، سامانه 137 و شماره تماس 07137321000 یا مراجعه حضوری به سازمان مدیریت حمل و نقل بار واقع در میدان گلستان (کلبه) اعلام شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی