[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

استخدام ۵۰هزار معلم کم‌سابقه است، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، رضامراد صحرایی در جمع معلمان جدید آموزش و پرورش فارس افزود: امسال در فرایند جذب نخبگان، ۷۰ رشته و گرایش تحصیلی به آزمون آموزگاری وارد شدند، در حالی که پیش از این تنها ۱۴ رشته دانشگاهی می‌توانستند در این آزمون شرکت کنند. وی بیان کرد: آزمون آموزگاری امسال با حدود نیم‌میلیون داوطلب، پس از آزمون سراسری بزرگ‌ترین آزمون کشور بود و در مرحله گزینش نیز تعداد کانون‌های ارزیابی در جهان بی‌نظیر بود. وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در این فرایند انتخاب، ۲۸هزار نفر از بهترین داوطلبان به عنوان آموزگار پذیرفته و مشغول به کار شدند. صحرایی به معلمان تازه‌وارد فارس گفت: بزرگ‌ترین دشمن معلم تکرار است و می‌توان آن را «قاتل خاموش حرفه معلمی» دانست؛ تکرار به جای خلاقیت برای معلمان عادت می‌سازد و فرسودگی شغلی آنها را به دنبال دارد.
وی اذعان کرد: کتاب از تحولات عقب است، اما معلم باید پیشتاز تحولات باشد و جلوتر از کتاب درسی حرکت کند. صحرایی گفت: آموزش و پرورش وظیفه دارد نحوه تدریس و یادگیری را به معلمان آموزش دهد و دوره‌های ضمن و بدو خدمت بهترین فرصت برای یادگیری است. وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: امسال دشمن برنامه‌های زیادی برای بر هم زدن آرامش مدارس داشت، اما موفق شدیم با شعار «همه با هم ایران قوی مدرسه قوی» دشمن را ناکام کنیم.
وی ادامه داد: معلم در محوریت شتاب تحولات قرار دارد که فعالیت او نسل‌ها را به هم پیوند می‌دهد و در غیر این صورت گسست بین‌نسلی رخ می‌دهد.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی