[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

بازیکنان خارجی برای هماهنگی نیاز به زمان دارند ، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
نماینده شیراز در لیگ برتر بسکتبال کشور، امروز بازی سختی را در خانه یکی از مدعیان مسابقات خواهد داشت و سرمربی این تیم اعتقاد دارد که لیموندیس می‌تواند با حفظ روحیه و تمرکز، پیروزی هفته گذشته را تکرار کند. شیراز پس از چندین سال صاحب یک تیم در لیگ برتر بسکتبال شده است؛ از سال ۱۳۹۵ که تیم لوله آ.اس با مشقت فراوان در مسابقات لیگ برتر حاضر شد و تمامی دیدارها را به رقبایش واگذار کرد، دیگر تیمی از شیراز در بالاترین سطح بسکتبال کشور حضور نداشت، تا اینکه باشگاهی به نام لیموندیس شیراز با خرید امتیاز تیم دوم باشگاه مهرام تهران، وارد عرصه مسابقات لیگ برتر شد. لیموندیس، کارخانه‌ای در زمینه تولید مواد غذایی است که از سال ۱۳۹۱ در شهرک صنعتی تل بیضا شهرستان بیضا فعالیت می‌کند. انتظار علاقه‌مندان شیرازی بسکتبال، بالاخره در چهارم آبان‌ماه به سر رسید و نخستین دیدار لیموندیس، در زمین یکی از قدرتمندترین تیم‌های چندسال اخیر کشور برگزار شد. شهرداری گرگان، قهرمان سه دوره پیاپی لیگ برتر ایران میزبان لیموندیس بود و با حساب ۸۱ بر ۶۵ نماینده شیراز را مغلوب کرد. دومین مسابقه لیموندیس، دوشنبه، ۸ آبان در سالن دانشگاه آزاد شهر صدرا برگزار شد؛ مسابقه‌ای که گرچه با استقبال چندانی از سوی تماشاگران مواجه نشد، اما بسیار جذاب و تماشایی بود. 
سرمربی لیموندیس در گفت‌وگویی به سؤالات شیرازنوین پاسخ داده است:
*در خصوص مسابقه با مس کرمان صحبت کنید. به نظر بازی سنگینی می‌رسید و در آخرین صدم ثانیه‌ها پیروز شدید.
بله خوشبختانه به هر سختی که بود توانستیم اولین پیروزی را کسب کنیم؛ مس تیم بسیار خوبی است که معمولاً با ۴ بازیکن پیرامونی و یک بازیکن سنتر بازی می‌کند که این کار رقبا را سخت می‌کند؛ یعنی ما گاهی مجبور می‌شدیم که با ضرب‌آهنگ حریف بازی کنیم.
*با وجود اینکه بازی را خوب شروع کردیم، اما در ادامه کارتان گره خورد. علتش چه بود؟
خب وقتی نوع و سبک بازی تیم شما کلاسیک است و با یک تیم با ضرب‌آهنگ متفاوت بازی کنید، یک مقدار کار سخت می‌شود. در این بازی هم به نظر من تیم مس در لحظات حساس بازی خیلی خوب عمل کرد و تا آخرین لحظه جنگید. در بعضی دقایق نیز بازیکنان این تیم سعی داشتند که با انجام خطاهای متعدد، بازی را کنترل کنند و از اواسط هر کوارتر، محدودیت خطای تیمی آنها به اتمام می‌رسید و خطاهای بعد، منجر به پرتاب آزاد برای ما می‌شد. این یکی از حربه‌های تاکتیکی حریف بود که سعی کردند به این شیوه، جلوی بازی ما را بگیرند. بچه‌های ما همت کردند و جنگیدند و در لحظات حساس مسابقه، توانستند به بازی برگردند. ما در یک دقیقه پایانی مسابقه، چند امتیاز از حریف عقب بودیم، اما توانستیم بازی را برگردانیم و در آخرین لحظات، مسابقه را ببریم. خوشحالم که شروع خوبی در خانه داشتیم. اسلامی در خصوص بازیکنان خارجی تیمش نیز گفت: متأسفانه توباک، بازیکن صربستانی بلند قامت تیم ما دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه ساق پا شد و سعی کردیم در مسابقه با مس کرمان، کمتر او را به بازی بفرستیم؛ به همین دلیل او کارآیی لازم را نداشت. خوشحالم که سایر بچه‌ها جای خالی او را پر کردند؛ البته ما برای زیر سبد، بازیکن بلندقامتی که بتواند جای او را به خوبی پر کند، نداریم. بردلی، بازیکن آمریکایی ما هم هنوز صد در صد آماده نیست؛ او فقط یک هفته هست به جمع ما اضافه شده و هنوز از لحاظ تاکتیکی هم با سایر نفرات هماهنگ نیست. امیدواریم رفته‌رفته این هماهنگی‌ها شکل بگیرد و از بازیکنان خارجی‌مان هم بتوانیم نهایت استفاده را ببریم. سرمربی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز در پایان گفت: شیراز با وجود برخورداری از پیشینه خوب در بسکتبال و با داشتن آدم‌های بزرگ در عرصه این رشته، متأسفانه در چندسال اخیر تیمی در لیگ برتر نداشت؛ حالا این اتفاق افتاده و ما هم تلاش می‌کنیم قدر این فرصت را بدانیم. با پیروزی خوبی که هفته قبل رقم خورد، سعی می‌کنیم در هفته‌های بعدی با روحیه و تمرکز بیشتری به میدان برویم و به مرور شرایطمان را بهتر کنیم. تیم بسکتبال لیموندیس شیراز در هفته سوم رقابت‌ها امروز دوشنبه، ۱۵ آبان در آمل به مصاف کاله مازندران می‌رود و سپس روز دوشنبه ۲۲ آبان در شیراز میزبان مهرام تهران خواهد بود. در جدول رده‌بندی تیم شهرداری گرگان با چهار امتیاز و تفاضل گل بهتر صدرنشین است، تیم‌های مهرام تهران، طبعیت تهران و پالایش نفت آبادان هم چهارامتیازی هستند و به ترتیب در جایگاه دوم تا چهارم قرار دارند؛ همچنین تیم کاله مازندران حریف هفته سوم تیم لیموندیس با سه امتیاز در رده ششم قرار دارد و نماینده شیراز هم با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کمتر، هشتم است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی