[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

مقام برق منطقه‌ای فارس خبر داد: تکمیل رینگ حفاظتی فیبر نوری شبکه برق منطقه‌ای ، روزنامه شیراز نوین

مجری پروژه‌های فیبر نوری برق منطقه‌ای استان فارس از تکمیل رینگ حفاظتی فیبر نوری شبکه تحت پوشش برق منطقه‌ای فارس در کلان شهر شیراز خبر داد که با اعتباری بالغ بر 10میلیارد ریال توسط متخصصان داخلی اجرا شد و به بهره‌برداری رسید.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس، علیرضا سوخک مجری پروژه‌های فیبر نوری گفت: در هفته پدافند غیرعامل در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و دفاع در برابر هرگونه تهدید داخلی و خارجی، پروژه تکمیل رینگ حفاظتی فیبر نوری شبکه تحت پوشش برق منطقه‌ای فارس در کلان شهر شیراز به طور کامل توسط متخصصان داخلی اجرا شد و به بهره‌برداری رسید.
مجری پروژه‌های فیبر نوری برق منطقه‌ای استان فارس بیان داشت: از اهداف احداث این پروژه حذف نقاط آسیب‌پذیر و بهبود فرایند حفاظت، کنترل و قابلیت اطمینان شبکه می‌باشد که در مسیری به طول 5 کیلومتر و فی‌مابین ایستگاه‌های فوق توزیع شهری دانشگاه، نمازی و فلسطین طرح‌ریزی و اجرا شده است. 
سوخک همچنین اضافه کرد: با بهره‌برداری از این پروژه ضمن بالا بردن قابلیت اطمینان شبکه، حفاظت و کنترل مسیر برق‌دار به طور کامل میسر شد. 
وی خاطرنشان کرد: با اجرای رینگ حفاظتی فیبر نوری شبکه تحت پوشش برق منطقه‌ای فارس افزایش مسیر‌های موازی انتقال اطلاعات، امکان نفوذ، قطع یا ایجاد اختلال در عملکرد مرکز کنترل دیسپاچینگ به حداقل رسیده است. مجری پروژه‌های فیبر نوری برق منطقه‌ای استان فارس با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در زمان پیش‌بینی‌شده مقرر (کاهش پیک بار شبکه در فصل پاییز) در شیفت شب اجرا شده است، اضافه کرد: با این برنامه‌ریزی زمانی احتمال ایجاد خاموشی و بروز نارضایتی مشترکان برق در شهر شیراز در اوج پیک بار شبکه به حداقل کاهش یافت.
سوخک با بیان این نکته که اجرای شبکه فیبر نوری برق منطقه‌ای فارس توسط متخصصان این حوزه از شهر شیراز انجام شده است، خاطرنشان کرد: تمام مراحل طراحی، برنامه‌ریزی، نصب و راه‌اندازی تجهیزات پیچیده و به‌روز فیبر نوری از جدیدترین دانش فنی دنیا توسط متخصصان داخلی اجرا شده است تا علاوه بر به رخ کشیدن توانمندی‌های فنی و تکنولوژیک داخلی، احتمال هرگونه سرقت اطلاعات حیاتی شبکه برق کشور توسط بیگانگان به صفر برسد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی