[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

لای‌روبی رودخانه خشک و کانال‌های سطح منطقه ، روزنامه شیراز نوین

سرپرست شهرداری منطقه هفت گفت: به منظور پیشگیری از آب‌گرفتگی معابر، عملیات لای‌روبی و پاک‌سازی کانال‌ها و رودخانه خشک در سطح منطقه هفت شهرداری شیراز از مردادماه در سطح منطقه در حال انجام است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه هفت، امینی در خصوص لای‌روبی و پاک‌سازی جداول و کانال‌ها افزود: عملیات پاک‌سازی و لای‌روبی در ابتدا در کانال‌های اصلی در سطح منطقه و همچنین در کانال‌های معابر فرعی انجام شده است. این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام گرفته افزود: تعمیر و نصب دال بتونی، نصب دریچه بازدید کامپوزیت، تعویض دال‌های شکسته، تعمیر و نصب پل‌های فلزی و تعمیر و ساخت درچه منهول در سطح منطقه، دیوارگذاری و اصلاح شیب برخی از جداول و کف‌سازی و لبه‌گذاری جداول از جمله اقداماتی است که قبل از شروع فصل بارندگی به منظور هدایت آب‌های سطحی در سطح منطقه انجام شده است. امینی گفت: در سطح منطقه هفت، 8 کیلومتر عملیات لوله‌گذاری آب‌های سطحی در سطح منطقه در بولوار ولایت محله وزیرآباد، بولوار تخت جمشید، بولوار نصر شرقی، سهل‌آباد و بولوار اتحاد در جهت هدایت آب‌های سطحی انجام شده است که بی‌شک در نقاطی که در سنوات گذشته آب‌گرفتگی ایجاد شده بود، رفع خواهد شد.
وی در خصوص دیوارگذاری رودخانه خشک افزود: عملیات دیوارگذاری مسیر رودخانه خشک در سطح منطقه هفت نیز با هدف حفظ حریم رودخانه و ایمنی عابران پیاده، جلوگیری از رانش خاک و نشست زمین، جداسازی رودخانه از محیط شهری در جهت افزایش بهداشت عمومی و زیباسازی محیط به طول 250 متر در حال انجام است.
سرپرست شهرداری منطقه هفت ادامه داد: کف‌برداری کانال‌های روباز و حذف نیزار‌ها و روان‌سازی مسیر‌های آب‌های سطحی، تسطیح مسیر دسترسی کانال‌ها، ایجاد خاکریز ایمن مجاور کانال‌ها، تسطیح و ایجاد مسیر دسترسی حاشیه رودخانه خشک و احداث کانال جهت هدایت سریع آب‌های سطحی در سطح منطقه از دیگر اقدامات انجام گرفته در این خصوص است.
امینی با اشاره به لای‌روبی 5 کیلومتر از مسیر رودخانه خشک در سطح منطقه هفت، افزود: در راستای روان سازی آب باران در بستر رودخانه خشک در طول سال عملیات لای‌روبی 13 کیلیومتر از مسیر رودخانه خشک در سطح منطقه هفت به صورت مداوم انجام می‌گیرد و هم‌اکنون عملیات 5 کیلومتر از مسیر عملیات لای‌روبی و خاک‌برداری در حال انجام است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی