[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۷
  • دوره جدید

سقوط به لیگ یک در انتظار داوران پراشتباه!، روزنامه شیراز نوین

نشست فوق‌العاده روز سه‌شنبه اعضای کمیته داوران با رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال مصوبات مهم و جالب‌توجهی داشت. به گزارش فوتبال 360، لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیست‌وسوم در حالی به پایان کارش در یک‌سوم ابتدایی فصل نزدیک می‌شود، که آنچه در این دوره از رقابت‌ها بیش از پیش به چشم آمده، اشتباهات داوری بوده است. در هفته نهم، این اشتباهات به اوج خود رسید و اعتراضات مکرر مدیران، مربیان و بازیکنان نسبت به عملکرد داوران باعث شد تا جلسه‌ای فوق‌العاده در زمینه بررسی اشتباهات داوری در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی، میان اعضای کمیته داوران و رئیس فدراسیون فوتبال به انجام برسد.
اعضای کمیته داوران در حالی این هفته با تاج و ممبینی جلسه‌ای مشترک را برگزار کردند، که یکی از مصوبات مهم این جلسه، عدم استراحت به داوران موفق بود؛ به‌طوری‌که بعد از پایان جلسه، علی خسروی سخنگوی کمیته داوران در جمع خبرنگاران درباره این بند توضیح داد: «داورانی که خوب قضاوت می‌کنند، به صورت متوالی در هفته‌های متوالی قضاوت‌ می‌کنند. اگر در هفته چند داور داشتیم که به‌قدری خوب قضاوت کردند و نمرات‌ آنها خوب بوده، هفته بعد هم قضاوت می‌کنند و اگر باز هم خوب بودند، باز هم قضاوت می‌کنند. ما باید بین داورانی که خوب قضاوت می‌کنند و داورانی که قابل‌قبول نیستند، فرق قائل شویم.»
خسروی یکی دیگر از مصوبات جلسه مهم روز سه‌شنبه را درباره حقوق داوران و کمک‌داوران اعلام کرد و در این‌باره گفت: «خبر خوبی برای حق‌الزحمه داوران داریم‌. هم در جلسه تصویب شد و هم با سازمان لیگ هماهنگ شد که این موضوع در لیگ برتر به‌روزرسانی شود. با مصوبه جدیدی که کمیته داوران داشت، هر دو ماه یک ‌بار کل حق‌الزحمه‌ها تسویه شود و سال به سال نماند. در این مورد سازمان لیگ اعلام آمادگی کرد و آقای تاج هم خیلی اصرار کرد و به این نتیجه رسیدند که هر دو ماه یک ‌بار به‌روزرسانی شود که حق قضاوت و ایاب‌وذهاب داوران تصویب شود.» سخنگوی کمیته داوران در توضیح بند هفتم مصوبات جلسه فوق‌العاده اعضای کمیته داوران با رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «داورانی که در طول فصل اشتباه تأثیرگذار داشته باشند و نتیجه بازی را عوض کرده باشند، نمره‌شان کمتر از 7.4 می‌شود. برای مثال بازی باید 3 بر یک می‌شده اما با اشتباه داور 2 بر یک شده است؛ در این شرایط نمره داور 7.9 می‌شود؛ چون بالاخره آن تیم برده است. اما زمانی که نتیجه جابه‌جا می‌شود، 7.4 می‌شود. اگر داوری 3 بار نمره 7.4 را کسب کند، یا در نیم‌فصل یا در پایان فصل به لیگ یک سقوط می‌کند. تفاوتی نمی‌کند کدام داور با کدام درجه باشد.»

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی