[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

از رسانه‌ها انتظار بیان حقیقت داریم، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل مؤسسه خیریه مردمی نرجس شیراز خواستار بیان حقیقت از سوی رسانه‌ها شد و از اثبات حقایق در دستگاه قضایی استقبال کرد.
هدایت بهاءالدینی در جمع خبرنگاران با انتقاد از جوسازی‌هایی که علیه مؤسسه نرجس توسط برخی افراد صورت گرفته، اظهار داشت: بسیاری از خیران تحت‌تأثیر این سیاه‌نمایی‌ها و سم‌پاشی‌ها قرار نگرفته‌اند و بر اساس آمار و اسنادی که موجود است، میزان کمک‌های مردمی به مؤسسه مردمی نرجس شیراز افزایش داشته است.
او با قدردانی از نیکوکارانی که بیش از 27 سال به کودکان بی‌سرپرست و معلول در مؤسسه مردمی نرجس شیراز یاری می‌رسانند، اظهار داشت: امیدواریم با اثبات حقایق و واقعیت‌ها در مراجع قانونی شاهد بازگشت اعتماد عمومی به جامعه باشیم.
وی با تقدیر از روشنگری اصحاب رسانه در راستای تنویر افکار عمومی گفت: خبرنگاران همواره یار و یاور مؤسسه‌های خیریه در حوزه اطلاع‌رسانی بوده‌اند و از شمار اندکی که با اظهارات نادرست و جهت‌دار جامعه را به گمراهی کشانده و موجبات تردید خیران را پدید آورده‌اند، در مراجع قضایی شکایت کرده‌ایم. 
مدیرعامل مؤسسه خیریه مردمی نرجس شیراز رسانه‌ها درخواست کرد تا بر اساس مستندات و شواهد مستدل و قانونی نسبت به انتشار اخبار و گزارش‌ها اقدام کنند. 
بهاءالدینی در بخش دیگری از سخنانش رسالت خدمتگزاری به معلولان و نگهداری از کودکان بی‌سرپرست را فرصتی الهی قلمداد کرد و بیان داشت: مسئولان ارشد کشور و استان به همراه مهمانان خارجی بارها از مؤسسه مردمی نرجس شیراز بازدید کرده‌اند و این مرکز به عنوان مؤسسه‌ای خوش‌نام و موفق در سطح کشور شناخته می‌شود.
او این موفقیت‌ها را در پرتو الطاف پروردگار متعال، کمک‌های خیران و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان این مرکز ارزیابی کرد و افزود: در مدت 27 سالی که مؤسسه مردمی نرجس شیراز مشغول به خدمت‌رسانی است، بیش از 25هزار مترمربع فضا برای نگهداری و ارائه خدمات برای کودکان بی‌سرپرست و معلولان با حمایت‌های مردمی ساخته شده و بسیاری از خدماتی که در این مرکز ارائه می‌شود، بالاتر از سطح استانداردهای رایج است.
مدیرعامل مؤسسه خیریه مردمی نرجس شیراز، رضایتمندی کارشناسان و خانواده‌های معلولان را به عنوان یکی از دستاوردهای مهم این مؤسسه در حوزه ارائه خدمات ارزیابی کرد و افزود: انبوهی از کمک‌های مردمی نشانگر اعتماد اقشار عمومی جامعه به مؤسسه مردمی نرجس است. 
بهاءالدینی در ادامه اظهار داشت: هیئت‌امنای مؤسسه مردمی نرجس کاملاً مردمی و متشکل از اقشار و صنوف مختلف جامعه است و برای اولین بار در سطح کشور از خانواده توان‌خواهان در کرسی‌های هیئت‌مدیره بهره بردیم.
او با ابراز تأسف از نسبت‌هایی که پیرامون مؤسسه مردمی نرجس در برخی رسانه‌ها انتشار یافته، گفت: پرونده این مرکز در مرحله رسیدگی توسط کارشناسان رسمی قوه قضائیه قرار دارد و بازپرس در دادسرا با دقت و نگاهی تیزبین مشغول رسیدگی به ابعاد مختلف آن است و هنوز پرونده به دادگاه جهت صدور حکم قاضی ارسال نشده است. این در حالی است که گزارش‌های نادرستی مبنی بر صدور رأی محکومیت در برخی از رسانه به دروغ منتشر شده که کاملاً خلاف واقع بوده و از آنها به مراجع رسمی قانونی شکایت کرده‌ایم.
وی با تأکید بر این موضوع که در مقابل عدالت، قانون و نظر مراجع رسمی کاملاً مطیع هستیم، بیان داشت: به عدالت قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده کاملاً ایمان داریم و مستندات کافی برای رفع شبهات و ابهامات و اتهامات مطرح‌شده در اختیار است. در بایگانی مؤسسه مردمی نرجس تمامی مدارک و مستندات فعالیت‌ها به صورت کاملاً شفاف موجود است.
مدیرعامل مؤسسه خیریه مردمی نرجس شیراز با بیان اینکه اعتماد عمومی بزرگ‌ترین سرمایه مؤسسه مردمی نرجس است، اظهار داشت: بیش از 250 معلول در مؤسسه مردمی نرجس نگهداری می‌شوند و اگر هزینه نگهداری هر نفر را به طور متوسط ماهیانه 15میلیون تومان در نظر بگیریم، به اهمیت تداوم کمک‌های خیران پی می‌بریم.
بهاءالدینی سیاه‌نمایی و انتشار اخبار نادرست از سوی برخی از رسانه‌ها را ظلم بزرگی به افراد معلول و کودکان بی‌سرپرست خواند و گفت: با کاهش کمک‌های خیران به مراکز خیریه، آنها توانایی نگهداری و مراقبت از توان‌خواهان را نخواهند داشت.
او در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از تلاش‌های مجموعه بهزیستی گفت: مدیران و کارشناسان بهزیستی همواره نظارت پیوسته‌ای بر فعالیت مؤسسه مردمی نرجس دارند و از عموم جامعه نیز دعوت می‌کنیم تا از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کرده و از نزدیک در جریان امور قرار بگیرند.
مدیرعامل مؤسسه خیریه مردمی نرجس شیراز با تشریح برخی از خدماتی که در این مرکز به توان‌خواهان ارائه می‌شود، افزود: مواردی نظیر کاردرمانی، فیزیوتراپی، روان‌شناسی، آموزش‌های مختلف و بسیاری دیگر از نیازهای معلولان در این مرکز به توان‌خواهان ارائه می‌شود و این در حالی است که بهترین درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی به‌صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به آنهاست.
 بهاءالدینی افزود: نشر اکاذیب و تهمت ناروا باعث شیوع بی‌اعتمادی در جامعه می‌شود و از رسانه‌ها تقاضا داریم تا پایان زمان رسیدگی مراجع ذی‌صلاح و ابلاغ حکم دادگاه از انتشار اخبار نادرست پرهیز کنند.
وی در پایان اظهار داشت: همچنین از مقامات محترم قضایی تقاضا داریم تا به صورت دقیق و موشکافانه تمامی حساب‌ها و اموال من و خانواده‌ام را از ابتدای فعالیت تاکنون مورد بررسی قرار داده و چنانچه هرگونه شبهه‌ای وجود داشته باشد، آماده پاسخ‌گویی کامل هستیم. اطمینان داریم مقامات قضایی بدون هیچ‌گونه جهت‌گیری و پیش‌داوری حکم صادر خواهند کرد و در برابر قانون و عدالت مطیع و 
پاسخ‌گو هستیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی