[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

پتروشیمی شیراز بر مدار توسعه پایدار، روزنامه شیراز نوین

دکتر عبوری مدیرعامل محترم گروه سرمایه‌گذاری غدیر با تصریح بر اینکه بدون شک برنامه ما توسعه و احداث خط جدید مجموعه پتروشیمی شیراز است، خواستار اجرای طرح‌های جدید توسعه‌ای شد و گفت: البته مشکلاتی هم وجود دارد که باید وقت ویژه‌ای برای بررسی و مرتفع شدن آنها پیش‌بینی شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی شیراز، دکتر مهدی عبوری در حاشیه سفر به استان فارس و حضور در جمع مدیران شرکت پتروشیمی شیراز بیان کرد: از آنجا که پتروشیمی شیراز قدیمی‌ترین پتروشیمی خاورمیانه و ایران محسوب می‌شود و در سال ۱۳۳۸ تأسیس شده، ضرورت شکل‌گیری خطوط جدید و آغاز طرح‌های توسعه‌ای در شرایط فعلی آن بیش از گذشته احساس می‌شود.
وی ادامه داد: اگرچه بخشی از صنایع قدیمی در فاز نخست این شرکت با گذشت زمان در حال برچیده شدن و جایگزینی است، اما باید مجموعه‌ای مشابه آن احداث شود.
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر اضافه کرد: اسناد زمین ۲۰۰ هکتاری در مجاورت مجموعه فعلی پتروشیمی اخذ شده و اگر نگرانی از بابت تأمین آب وجود نداشته باشد، قطعاً برنامه ما توسعه این مجموعه است و اگر انتقال آب از خلیج فارس به زودی اتفاق نیفتد، پیشنهاد شده که فاز جدید این مجموعه در جنوب و در کنار دریا احداث شود که با تدوین طرح، این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی همچنین خطاب به مدیران حاضر در این جلسه تأکید کرد: با توجه به اینکه پتروشیمی شیراز قدمت‌دار است، باید پیشرو و پیشگام اقدامات جدید در کشور شود.
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر با بیان اینکه حدود ۱۴میلیون هکتار اراضی زراعی، باغی و کشاورزی در کشور داریم که قریب به سه‌میلیون تن کود اوره مصرف می‌کنند، گفت: نیازمند نوآوری جدید در بحث پوشش‌دار شدن کود اوره هستیم؛ چراکه با پوشش‌دار شدن کود اوره علاوه بر ارتقای امنیت غذایی و افزایش صادرات، ۳۰ درصد صرفه‌جویی در کشور ایجاد خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه باید نوآوری و خلاقیت در مجموعه خلاق، منسجم، جوان، متعهد و متخصص پتروشیمی شیراز ایجاد شود، خاطرنشان کرد: قطعاً با تیم مدیریتی فعلی این مهم محقق و بخشی از معضلات حل خواهد شد.
وی همچنین در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از مهندس احمدرضا حیدرنیا، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز، ایشان را از مدیران باسابقه، متخصص و پروژه‌محور صنعت پتروشیمی در کشور معرفی کرد و گفت: خوشبختانه شاهد رشد مطلوب در همه مجموعه پتروشیمی شیراز طی دوران فعالیت ایشان هستیم. مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر تصریح کرد: حضور مداوم در مجموعه هم‌‌افزایی در مجموعه ایجاد می‌کند که خوشبختانه این مهم در شرکت پتروشیمی شیراز حاکم است.
مهندس احمدرضا حیدرنیا، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت این شرکت، به تشریح وضعیت موجود این مجموعه پرداخت. وی بیان کرد: پتروشیمی شیراز جزو قدیمی‌ترین پتروشیمی‌های کشور به شمار می‌آید و دارای نیروهای متخصص، باتجربه و البته جوان است که در مسیر استمرار تولید جمهوری اسلامی در حال تلاش هستند. مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز به تنوع محصولات اوره و کیفیت بالای آنها در چرخه تولید اشاره و بیان کرد: از نظر فروش نیز صادرات خوبی به ویژه طی یک سال گذشته داشته‌ایم و در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ رشد فروش و سودآوری را شاهد خواهیم بود.
مهندس حیدرنیا ابراز امیدواری کرد که پتروشیمی شیراز عملکرد درخشانی در سال «رشد تولید و مهار تورم» داشته باشد.
وی همچنین به بخشی از فعالیت‌های این شرکت در حوزه تولید و بازاریابی محصولات، پروژه‌های در دست اجرا، تلاش‌های شرکت در زمینه حفظ محیط زیست و اقدامات در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز، کریستال ملامین و کیسه‌زنی را دو طرح شاخص و در دست اجرای این شرکت برشمرد و در این خصوص خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک، مناقصه پروژه کریستال ملامین اجرایی می‌شود و قرارداد پیمانکار نیز در حال تنظیم است.
مهندس حیدرنیا ادامه داد: واحد کیسه‌زنی در منطقه ویژه نیز در دست اجراست که حدود ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.
به گفته وی، یک واحد نیترات جدید هم در دستور کار آتی این شرکت قرار گرفته است. مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز همچنین خاطرنشان کرد: حدود ٢٨٠٠ نفر در شرکت پتروشیمی شیراز مشغول به کار هستند که بیش از ٩٩ درصد آنها بومی استان فارس به ویژه شهرستان‌های مرودشت، زرقان و روستاهای اطراف هستند. مهندس حیدرنیا با اشاره به سرمایه ثبتی و ارزش بازار این شرکت به میزان یک‌هزار و ۵۳۰میلیارد تومان و ۳۴هزار و ۹۴۵میلیارد تومان، از کسب درآمد یک‌هزار و ۹۲۵میلیارد تومانی حاصل فروش محصولات تولیدی در بازارهای داخلی و خارجی این شرکت در مهرماه امسال خبر داد. مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز همچنین اعلام کرد که اوره کشاورزی، بیشترین درآمدزایی این شرکت را به میزان ۶۷۰میلیارد تومان در مهرماه به خود اختصاص داده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ذکر این نکته ضروری است که با سیاست نرخ خوراک، افزایش مالیات بر ارزش افزوده از نیم درصد به ۲ درصد، تأمین نیازهای داخلی صنایع فعال پتروشیمی شیراز، تأمین بودجه طرح‌های مصوب و همچنین سیاست‌های مصوب کمیته فروش مبنی بر عدم ارزان‌فروشی، سالم نگه‌داشتن فضای رقابت مجموعه‌های اوره‌ساز و متانول‌ساز این کاهش فروش شش‌ماهه امری طبیعی است. مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز با تصریح بر این موضوع که فروش ‏محصولات پتروشیمی در شرایط تحریمی با توجه به شرایط فروش صادراتی قاعدتاً امری محدود و سخت است، گفت: علاوه بر شرایط تحریمی، نوسانات بازار و اتفاقات خاورمیانه بی‌تأثیر در فروش محصولات کشور نیست، اما در عین حال در صادرات و فروش یک‌ساله، این مهم معمولاً جبران می‌شود.‏ بنا بر این گزارش، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر در حاشیه این سفر، از پالایشگاه شیراز بازدید و طی جلسه‌ای با مدیران این شرکت دیدار و گفت‌وگو کردند. همچنین در جلسه پتروشیمی شیراز، همه مدیران ضمن معرفی خود، گزارش کوتاهی از روند کاری خود را بیان و مشکلات خود را مطرح کردند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی