[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

با این خوراکی‌ها از پوست خود محافظت کنید، روزنامه شیراز نوین

غلات سبوس‌دار در واقع حاوی ماده‌ معدنی ارزشمندی به نام سلنیوم هستند؛ سلنیوم یکی از ترکیباتی است که پوست را در برابر آسیب‌های سلولی ناشی از اشعه ماورای بنفش خورشیدی، التهاب و استرس اکسیداتیو مقاوم می‌کند.
به گزارش بهداشت نیوز، تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف منظم هویج به افزایش شادابی و جوانی پوست و همچنین جلوگیری از چین ‌و چروک‌های پوستی کمک می‌کند. هویج سرشار از کاروتنوئیدهایی است که پیش‌ساز ویتامین A در بدن هستند؛ تحقیقات ثابت کرده‌اند که کاروتنوئیدها به محافظت از پوست، بافت پوست و سلول‌های پوستی در برابر آلودگی‌هایم محیطی کمک می‌کنند و از آسیب‌های ناشی از افزایش استرس اکسیداتیو برای پوست جلوگیری خواهند کرد.
در ادامه این مطلب با سایر خوراکی‌هایی که می‌توانند به حفظ سلامت، جوانی و زیبایی پوست کمک کنند، آشنا خواهیم شد که به ترتیب عبارتند از: 
عدس
عدس سرشار از ویتامین‌های گروه B و مخصوصاً بیوتین است؛ دریافت بیوتین کافی از طریق رژیم غذایی به رشد سالم‌تر و بهتر موها و ناخن‌ها کمک می‌کند و تأثیر بسیاری در حفظ سلامت و زیبایی پوست دارد. اگر می‌خواهید که از شکل‌گیری چین ‌و چروک‌های پوستی پیشگیری کنید، به شما توصیه می‌کنیم که هفته‌ای حداقل 2 بار عدس پخته مصرف کنید. 
فلفل دلمه‌ای قرمز 
فلفل دلمه‌ای قرمز تقریباً 3 برابر بیشتر از پرتقال دارای ویتامین C است؛ دریافت ویتامین C از طریق مواد غذایی طبیعی به شکل‌گیری کلاژن در پوست کمک می‌کند و از آسیب‌های پوستی ناشی از فعالیت رادیکال‌های آزاد در بدن هم جلوگیری خواهد کرد. کلاژن درواقع نوعی پروتئین است که سلول‌ها و بافت‌های پوستی را به یکدیگر متصل می‌کند تا پوست ما سفت‌تر، صاف‌تر، شاداب‌تر و با انعطاف‌پذیری بالاتری به نظر برسد. محققان بر این باورند که هرچه سطح دریافت ویتامین C از طریق مواد غذایی بیشتر باشد، احتمال بروز چین‌ و چروک‌های پوستی هم کمتر خواهد شد. 
چای سبز 
یکی از دلایل زیبایی پوست مردمان آسیای جنوب شرقی، مصرف میوه‌ها و سبزی‌های فراوان، حبوبات زیاد و استفاده روزانه از چای سبز است؛ مصرف 1 تا 2 فنجان چای سبز در طول روز تا حد مناسبی از آسیب‌های پوستی مرتبط با تماس پوست با پرتوهای فرابنفش خورشیدی پیشگیری خواهد کرد. پلی‌فنول‌های موجود در چای سبز هم با آب‌رسانی مناسب به بافت پوست، انعطاف‌پذیری پوست را بیشتر می‌کنند و باعث می‌شوند که پوست شما شاداب‌تر به نظر برسد. 
غلات سبوس‌دار 
از دیگر مواد غذایی که مصرف منظم آنها به حفظ جوانی و شادابی پوست کمک می‌کند، غلات کامل یا سبوس‌دار است. 
غلات سبوس‌دار درواقع حاوی ماده‌ معدنی ارزشمندی به نام سلنیوم هستند؛ سلنیوم یکی از ترکیباتی است که پوست را در برابر آسیب‌های سلولی ناشی از اشعه ماورای بنفش خورشیدی، التهاب و استرس اکسیداتیو مقاوم می‌کند. از طرف دیگر، سلنیوم در واقع رادیکال‌های آزاد را قبل از این‌که باعث شکل‌گیری چین‌ و چروک‌های پوستی شوند، خنثی خواهد کرد؛ به همین دلیل هم مصرف مواد غذایی سرشار از سلنیوم مانند غلات سبوس‌دار، گوشت مرغ یا گوشت سینه بوقلمون، نقش مثبتی در بهبودبخشی به سلامت پوست دارد. 
دانه آفتابگردان 
یکی از مغزدانه‌های ارزشمند برای محافظت از سلامت و جوانی پوست، دانه آفتابگردان است؛ دانه آفتابگردان، منبع بسیار خوبی برای دریافت ویتامین E محسوب می‌شود. این ویتامین مهم همیشه نقش برجسته‌ای در حفظ رطوبت طبیعی پوست، پیشگیری از خشکی پوست، جلوگیری از التهاب پوستی و پیشگیری از آسیب‌های پوستی ناشی از تماس با نور خورشید دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی