[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

کباب عربی گوشت و سبزیجات، روزنامه شیراز نوین

کباب عربی گوشت و سبزیجات یکی از انواع غذاهای سنتی و خوش‌مزه عربی است که با مواد بسیار متنوعی درست می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه کباب عربی گوشت و سبزیجات در ادامه با ما همراه باشید:
 
 مواد لازم برای 4 نفر
گوشت چرخ‌کرده: ۴۰۰ گرم
پیاز: ۱ عدد
گوجه‌فرنگی: ۲ عدد
بادمجان: ۲ عدد
فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد
سیر: ۳ حبه
رب گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
آب: یک‌دوم لیوان
روغن زیتون:    ۱ قاشق چای‌خوری
نمک و  فلفل‌سیاه: به مقدار کافی
زردچوبه و آویشن: به مقدار کافی
فلفل قرمز: یک‌دوم قاشق چای‌خوری 

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه کباب گوشت و سبزیجات عربی در ابتدای کار یکی از گوجه‌فرنگی‌ها را پوست گرفته و به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم. در ادامه پیاز را رنده کرده و به همراه گوجه‌فرنگی خردشده و گوشت چرخ‌کرده، درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم.
 مرحله دوم
در این مرحله پوست بادمجان‌ها را جدا می‌کنیم، سپس آنها را به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم؛ در صورتی که بادمجان‌ها تلخ هستند، باید آنها را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون آب نمک قرار دهیم تا تلخی‌شان گرفته شود.
 مرحله سوم
حالا فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه بادمجان به کاسه اضافه می‌کنیم. در ادامه آب را به همراه روغن زیتون و مقداری نمک، فلفل‌سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه و آویشن به کاسه اضافه کرده و مواد را مخلوط می‌کنیم.
 مرحله چهارم
پس از اینکه مواد به خوبی یک‌دست شدند، یک ظرف مناسب فر انتخاب می‌کنیم و مایه کباب را به صورت یک‌دست در کف ظرف پهن می‌کنیم؛ گوجه‌فرنگی باقی‌مانده را به صورت اسلایس‌شده خرد می‌کنیم و روی کباب می‌چینیم.
 مرحله پنجم
در این مرحله فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه روشن می‌کنیم و اجازه  می‌دهیم به طور کامل گرم شود. پس از اینکه فر به خوبی گرم شد، ظرف را درون فر قرار داده و سپس یک کاغذ روغنی ضخیم را به خوبی خیس کرده و روی ظرف قرار می‌دهیم.
 مرحله ششم
در نهایت اجازه می‌دهیم کباب به مدت یک ساعت به همین صورت بپزد؛ سپس کاغذ روغنی را بر می‌داریم و اجازه می‌دهیم به مدت ۲۰ دقیقه دیگر درون فر بماند تا برشته شود. در نهایت کباب را به همراه برنج یا نان سرو می‌کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی