[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

دانش‌آموزان دختر عازم مناطق جنگی شدند ، روزنامه شیراز نوین

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه‌الله(عج) شیراز:
دانش‌آموزان دختر عازم مناطق جنگی شدند 

سرهنگ جعفری: دانش‌آموزان در این سفر چهارروزه در مناطق جنگی دفاع مقدس و یادمان‌های دهلاویه، ‌شلمچه، فتح‌المبین، طلائیه، معراج‌الشهدا و اروند حضور خواهند یافت

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه‌الله(عج) شیراز گفت: به منظور آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، ۳۰۰ دانش‌آموز دختر مقطع متوسعه دوم از شیراز به مناطق عملیاتی جنگی هشت سال دفاع مقدس جنوب کشور اعزام شدند. سرهنگ پاسدار احمد جعفری، سه‌شنبه در حاشیه اعزام این کاروان در جمع خبرنگاران افزود: دانش‌آموزان در این سفر چهارروزه در مناطق جنگی دفاع مقدس و یادمان‌های دهلاویه، ‌شلمچه، فتح‌المبین، طلائیه، معراج‌الشهدا و اروند حضور خواهند یافت. او ادامه داد: اردوی راهیان ‌نور با محوریت تربیتی، ‌اعتقادی و آموزشی برگزار می‌شود و دانش‌آموزان با حضور در یادمان‌های دفاع مقدس از برنامه‌های فرهنگی و معنوی بهره‌مند خواهند شد و در طول مسیر از حضور مربیان تربیتی، ‌راویان دفاع مقدس و مبلغان دینی بهره خواهند برد.
وی، اردوهای راهیان نور را یکی از روش‌های مؤثر تربیتی و کار فرهنگی مشترک بین آموزش و پرورش و سپاه دانست و افزود: در ماه‌های آتی دانش‌آموزان پسر نیز به این اردوی ارزشمند اعزام خواهند شد.
پیوند دانش‌آموزان با حماسه‌آفرینی‌های دفاع مقدس در راهیان نور
مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز نیز، راهیان‌نور را از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و تربیتی کشور دانست و گفت: اصلی‌ترین هدفی که از اجرای این برنامه دنبال می‌شود، آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های دفاع مقدس و پیوند دادن آنها با حماسه‌آفرینی‌های جنگ تحمیلی است. سید عبدالصمد موسوی افزود: دانش‌آموزان پس از بازگشت، فرهنگ بزرگ دفاع مقدس را به خانواده‌ها و هم‌‌کلاسی‌های خود منتقل می‌کنند و به همت اولیای دانش‌آموزان، مدیران و کادر اجرایی مدرسه، دانش‌آموزانی قوی و تمدن‌ساز برای آینده تربیت خواهند شد.
وی ادامه داد: این اردوی ارزشمند تنها یک سفر معمولی نیست و دانش‌آموزان در کنار بازدید از مناطق و یادمان‌های دفاع مقدس از برنامه‌های متنوع فرهنگی و تربیتی نیز بهره خواهند برد.
او اظهار کرد: ضرورت دارد که دستاوردهای دفاع مقدس و کشورمان به نسل جدید منتقل شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی