[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

کودکان دچار سوءتغذیه شناسایی شدند، روزنامه شیراز نوین

 محمد شبیری- گروه خبر 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۸هزار و ۴۴۳ کودک دچار سوءتغذیه در فارس خبر داد و گفت: از این تعداد برای ۶هزار کودک بن‌کارت تهیه و به گروه بهبود تغذیه دانشگاه معرفی شده است.
عباس رضاییان‌زاده با اعلام اینکه به منظور اجرای برنامه حمایت تغذیه‌ای کودکان و با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امسال هشت‌هزار و ۴۴۳ کودک ۶ تا ۵۹ماهه مبتلا به سوءتغذیه مربوط به خانوار‌های نیازمند در فارس شناسایی شدند، اظهار داشت: قرار است این برنامه با هدف کاهش سوءتغذیه در کودکان ۶ تا ۵۹ماهه و همچنین بهبود وضعیت تغذیه آنان اجرایی شود.
به عقیده وی، فقر، ناامنی غذایی، بی‌سوادی، بیکاری، ناآگاهی‌های تغذیه‌ای و عدم الگوی تغذیه نامناسب از جمله دلایل بروز سوء تغذیه در کودکان است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأکید کرد: مقرر شده برای خانوار‌های واجد شرایط، بودجه مورد نیاز از سوی سازمان برنامه و بودجه به صورت اعتبار خرید کالا از طرح کالابرگ الکترونیکی، مبتنی بر ارائه سبد مطلوب غذایی رفع سوءتغذیه (کوتاه‌قدی، لاغری و لاغری شدید) به حساب سرپرستان خانوار تخصیص یابد.
این مقام مسئول افزود: مراقبان سلامت و بهورزان به صورت ماهیانه، مراقبت کودکان و پایش رشد آنها را انجام داده و کارشناسان تغذیه نیز بر حسن انجام مراقبت‌ها و پیگیری کودکان نظارت می‌کنند و در صورت عدم بهبودی یا عدم همکاری سرپرست خانوار در انجام مراقبت‌های روتین، کودک از لیست افراد تحت‌پوشش برنامه حمایتی حذف و کودکان جدید جایگزین می‌شوند.
رضاییان‌زاده اظهار کرد: تمامی کودکان تحت پوشش این برنامه، از خدمات مشاوره تغذیه به صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند و کارشناسان تغذیه و مراقبان سلامت باید جلسات آموزش گروهی را به صورت ماهیانه برای مادران کودکان تحت پوشش برنامه برگزار کنند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: توانمندسازی خانوار با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و کمک به افزایش درآمد خانوار به منظور استفاده بهینه از منابع غذایی توانمند‌سازی مادران و همچنین کمک‌های غذایی که با جلب همکاری بخش‌های مختلف باید به اجرا گذاشته شود، از مهم‌ترین مداخلاتی است که برای پیشگیری از سوءتغذیه در گروه‌های آسیب‌پذیر تغذیه‌ای باید به کار گرفته شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی