[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

شوک به تیم شگفتی‌ساز در دقیقه ۹۰، روزنامه شیراز نوین

تیم فوتبال نوجوانان ایران که نخستین دیدار خود در جام جهانی را با پیروزی برابر برزیل پشت سر گذاشته بود در دومین دیدار خود برابر انگلیس تن به شکست در ثانیه‌های پایانی بازی داد.
به گزارش مهر، دیدار تیم‌های فوتبال نوجوانان ایران و انگلیس از ساعت ۱۵:۳۰ امروز سه‌شنبه از گروه C جام جهانی زیر ۱۷ سال در ورزشگاه بین‌المللی شهر جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار شد که این دیدار با پیروزی ۲ بر یک انگلیس به پایان رسید. دنی (۶۳) و اندالا (۹۰) برای زیر ۱۷ سال‌های انگلیس و زمانی (۳۱) برای نوجوانان ایران گلزنی کردند.
آرشا شکوری، عرفان درویش عالی، حسام نفری، نیما اندرز، ابوالفضل ذلیخایی، امیر محمد رزاق نیا، ابوالفضل زمانی، اسماعیل قلی زاده، یعقوب براجعه، ماهان صادقی و ابوالفضل موردی ۱۱ بازیکن ایران در شروع دیدار با انگلیس بودند.
حسین عبدی بدون ترس از اسم نوجوانان انگلیس و تاریخچه موفق آنها در رده نوجوانان بازی منطقی بدون اینکه تیمش را کاملاً برای بازی تدافعی بچیند وارد میدان کرد. نوجوانان انگلیس قصد داشتند با نفوذ از جناحین راهی برای لرزش تور دروازه شکوری پیدا کنند، اما بازی بدون اشتباه مدافعان ایران و خروج‌های موفق دروازه‌بان مانع از این امر شد.
هرچند از زمان بازی گذشت نبردهای نفر به نفر به سود ایرانی‌ها تمام شد تا کمترین نفوذ از عمق به دروازه ایران شود، اما بیشترین ضدحمله‌ها در نیمه اول برای ایران محقق شد.
این تیم روی یکی از همین ضدحملات توانست صاحب کرنر شده و نیما اندرز پشت توپ بایستد تا با سانتر مطلوب خود و رفت و ضربه سر مدافع ایران با پای «کریس رید» برخورد کرده و ابوالفضل زمانی بتواند تور دروازه انگلیس را به لرزه در آورد.
پس از این گل هم موقعیت‌هایی برای هر دو تیم ایجاد شد، اما پایان نیمه نخست با همان تک‌گل به پایان رسید.
نیمه دوم این دیدار با استراتژی متفاوت شاگردان عبدی همراه بود؛ آنها در این نیمه لایه‌های دفاعی پر تعداد ایجاد کردند تا با نگاه به ضدحمله بتوانند سه امتیاز کامل بازی را کسب کنند، اما این روند با تغییراتی در ترکیب انگلیس همراه بود تا آنها با حداکثر نفرات در یک‌سوم دفاعی ایران حاضر شوند و بتوانند گل تساوی را به ثمر برسانند.
راسل دنی(۶۳) گل تساوی را شوت دقیق خود به گوشه دروازه ایران به ثمر رساند که از دستان شکوری فاصله داشت؛ بعد از این گل باز هم انگلیسی‌ها حملات پر دامنه‌ای را ایجاد کردند تا بالاخره گل دوم و پیروزی بخش خود را توسط «ژول اندالا» در دقیقه ۹۰ روی دفع ناموفق شکوری از دروازه بزند.
نوجوانان ایران با این شکست سه‌امتیازی ماندند و انگلیسی‌ها ۶ امتیازی شدند تا همه‌چیز به بازی پایانی در گروه C بکشد. تیم نوجوانان ایران در بازی بعدی مقابل نیوکالدونیا قرار می‌گیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی