[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

سرمایه‌گذار به سرزمین بدون زیرساخت نمی‌آید، روزنامه شیراز نوین

 شهرام شاهد- گروه خبر 
 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: امروز بسیاری از کشورهای قدرتمند در حوزه اقتصاد جهانی به دنبال چابک کردن بدنه دولت هستند؛ در حالی که در کشور ما دولت بسیار گران اداره می‌شود و درآمد مالیاتی که باید صرف توسعه و ارائه خدمات به مردم شود، صرف اداره کشور می‌شود. 
حمیدیان ادامه داد: این روند مطلوبی نیست که دولت خودش را بزرگ‌تر کند و فشار این نقص بر بخش خصوصی و مالیات‌دهنده در جامعه وارد شود؛ در حالی که بخش خصوصی باید مالیات را برای توسعه و خدماتی که دریافت می‌کند و نه برای گران اداره شدن دولت بپردازد. وی گفت: امروز فارس در حوزه زیرساخت‌ها دچار مشکلات اساسی است و انتظار ما از نمایندگان مجلس این بود که در خصوص بازنگری سرمایه‌گذاری بخش دولتی در زیرساخت‌های صنعتی شدن استان و به ویژه در جریان بررسی برنامه هفتم اهتمام بیشتری داشته باشند. وی در ادامه با اشاره به توان فارس در تمامی ابعاد اقتصادی خاطرنشان کرد: این استان به رغم اینکه هفت درصد سرزمین و بیش از ۶ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده، اما فقط در چهار و نیم درصد تولید ناخالص داخلی کشور سهم دارد که این عدد بیانگر عقب‌ماندگی ۵۰درصدی این استان در حوزه اقتصاد زیرساخت‌های صنعتی است.
آب را فدای خوشه‌های گندم کردیم 
محمدصادق حمیدیان افزود: به رغم اینکه استان فارس سال‌ها با از بین بردن منابع آب زیرزمینی سکان‌دار استقلال گندم در کشور بود، اما امروز کشور پاسخ‌گوی آنچه بر این استان تحمیل شده، نیست. وی ادامه داد: امروز فارس در حوزه زیرساخت‌ها دچار مشکلات اساسی است و انتظار ما از نمایندگان مجلس این بود که در خصوص بازنگری سرمایه‌گذاری بخش دولتی در زیرساخت‌های صنعتی شدن استان و به ویژه در جریان بررسی برنامه هفتم اهتمام بیشتری داشته باشند. او اظهار کرد: تا زمانی که در زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری تحول مطلوبی صورت نگیرد، نمی‌توان هدف و نتیجه تعیین شده که صنعتی شدن استان است را محقق کرد. ئیس اتاق بازرگانی فارس، با اشاره به بالا بودن قیمت تمام شده تولید ملی گفت: این مسئله سبب شده که امروز بخش خصوصی در کشور دچار بحران قیمت تمام‌شده شود. حمیدیان افزود: در چنین شرایطی دولت درخواست حذف معافیت‌ها و معافیت‌های مالیاتی را در برنامه هفتم ارائه می‌دهد و نمایندگان مجلس هم چراغ سبز نشان می‌دهند. وی ادامه داد: از آنجا که امروز اقتصاد ما در وضعیت نونهالی است، اگر این معافیت‌ها به واحدهای تولیدی کمک نکند، تأثیرات منفی جبران‌ناپذیر بر بخش تولید و بنگاه‌ها وارد خواهد شد که دستاورد و بازخورد حذف این معافیت‌ها به آحاد جامعه منتقل می‌شود و در بلندمدت نارضایتی عمومی را به دنبال خواهد داشت. او اظهار کرد: انتظار داریم در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور قبل از نهایی شدن این‌چنین موضوعات، به ویژه در قانون بودجه سال آینده توجه ویژه‌ای به بحث حذف معافیت‌ها و مالیات‌ها و تأثیرگذاری آن بر بخش صنعت و اقتصاد شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی