[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

زوج طلایی، طلایی‌تر از همیشه، روزنامه شیراز نوین

مهدی طارمی و سردار آزمون بهترین گلزنان تیم ملی در زمان سرمربیگری امیر قلعه‌نویی هستند. به گزارش فوتبال ۳۶۰، تیم ملی در شرایطی برابر هنگ‌کنگ با ۴ گل به پیروزی رسید که باز هم زوج خط حمله تیم ملی نقش پررنگی در این گل‌ها داشتند. آزمون ۲ گل زد و یک پاس گل داد؛ طارمی هم با پاس گل آزمون به گل رسید و یک پاس گل به آزمون داد. زوج طارمی - آزمون با ۱۵ گل و پاس گل با یکدیگر با اختلاف بهترین زوج تاریخ تیم ملی به‌ شمار می‌آیند.
*طارمی و آزمون رکوردداران گل زده برای قلعه‌نویی
مهدی طارمی با گلی که مقابل هنگ‌کنگ زد با ۹ گل موقعیت خود را در رده نخست بهترین گلزنان دوران مربیگری قلعه‌نویی بهبود بخشید. سردار آزمون با ۲ گلی که زد، ۸گُله شد و در رتبه دوم بهترین گلزنان دوران مربیگری قلعه‌نویی قرار گرفت. آزمون از جواد نکونام عبور کرد که در مقطع اول مربیگری قلعه‌نویی بهترین گلزن بود و ۶ بار توانسته بود دروازه حریفان را باز کند. در بین بازیکنان حال حاضر تیم ملی، علی‌رضا جهانبخش و محمدحسین کنعانی‌زادگان تنها بازیکنانی هستند که ۲ گل به‌ثمر رسانده‌اند. تیم ملی در بازگشت قلعه‌نویی در تمام مسابقات گل زده و در مجموع ۳۱ بار دروازه حریفان را باز کرده که ۵۵ درصد این گل‌ها را طارمی و آزمون به ثمر رسانده‌اند.
*موتور توقف‌ناپذیر سردار
سردار آزمون از زمان مربیگری قلعه‌نویی در تمام مسابقات تیم ملی را همراهی نکرده و برخی از بازی‌ها را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داده است؛ این بازیکن اما هر بار که به میدان رفته یا گل زده یا پاس گل داده است. اولین بازی آزمون زیر نظر قلعه‌نویی برابر افغانستان بود که یک گل زد و ۲ پاس گل داد. این بازیکن در ۲ بازی بعدی تورنمنت کافا به ترتیب ۲ و یک‌بار دروازه قرقیزستان و ازبکستان را گشود. آزمون در هر ۲ بازی تورنمت اردن برابر اردن و قطر موفق به گلزنی شد و این کار را برابر هنگ‌کنگ هم تکرار کرد. آزمون که قبلاً یک گل به این تیم زده بود، با ۳ گل در کنار غفور جهانی، بهترین گلزن تقابل ایران با هنگ‌کنگ است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی