[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

بسیــج پرچــم‌دار اقتـــدار، روزنامه شیراز نوین

اشاره: بسیج لشکر مخلص خداست؛ در میان بسیجیان همه اقشار وجود دارند؛ از پزشکان و مهندسان و افرادی که دارای عالی‌ترین مدارج عالی تحصیلی هستند تا افراد بی‌بضاعتی که در دورافتاده‌ترین مناطق محروم عزم خدمت به هم‌وطنان خود می‌کنند. وقتی که دشمنان قصد تجاوز به ایران اسلامی می‌کنند، این لشکر طیبه بسیج است که راه را بر دژخیمان می‌بندد و در کشاکش سیل و زلزله هم آسیب‌دیدگان را تنها نمی‌گذارند. در روزهای عافیت هم به روستاهای محروم و دورافتاده می‌روند و با جهاد خدمت‌رسانی نسبت به بازسازی منازل معلولان و از کارافتادگان همت می‌گمارند. هفته بسیج فرصت مغتنی است تا با تنی چند از فرماندهان نواحی شیراز به گفت‌وگو نشسته و برنامه‌های آنها را برای تداوم خدمت‌رسانی به جامعه مرور کنیم.
 
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس از برگزاری بیش از ۱۳ هزار برنامه برای بزرگداشت هفته بسیج در فارس خبر داد و گفت: رزمایش سراسری اقتدار بسیجیان، ۵ آذر در شهرستان‌های فارس برگزار می‌شود. هاشم جمالی در گفت‌وگو باشیرازنوین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۵ هزار شهید استان فارس، فرا رسیدن هفته بسیج را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: ۱۲ هزار و ۸۰۴ عنوان برنامه شاخص و عمومی توسط بسیج استان فارس اجرا خواهد شد و از ۲۹ آبان‌ماه با عنوان «بسیج، جهاد و خدمت‌رسانی» برنامه‌های هفته بسیجی در استان فارس آغاز می‌شود و تا ۵ آذرماه ادامه دارد. وی از اعزام پزشکان و متخصصان به مناطق محروم استان در قالب جهاد پزشکی خبر داد و گفت: جشنواره ورزشی پایگاه‌های مقاومت بسیج استان در هفته بسیج کار خودش را آغاز خواهد کرد؛ همچنین رونمایی‌ از تولیدات فرهنگی هنری بسیج فارس، رزمایش سراسری خدمت‌رسانی در مناطق عشایری، افتتاح پویش جمع‌آوری آثار و اسناد شهدا، گردهمایی هنرمندان بسیجی در استان، آزادسازی زندانیان معسر و جرائم غیرعمد و نشست اساتید نخبه با فرمانده سپاه فجر فارس از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است. جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس شعار هفته بسیج در اول آذرماه را «بسیج؛ ولایت‌باور و انقلابی» عنوان کرد و ادامه داد: نشست فعالان رسانه‌ای جبهه انقلاب در فارس، اختتامیه مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج، همایش تجلیل از قهرمانان ورزشی بسیج، همایش تجلیل از کارآفرینان برتر بسیجی و نشست‌های بصیرتی تبیینی راهیان قدس در این روز برگزار می‌شود. وی اضافه کرد: در روز پنج‌شنبه، ۲ آذرماه با شعار «بسیج؛ مقاومت، ایثار و شهادت»، قبور مطهر شهدا در شهرستان‌های استان فارس گل‌باران می‌شود و اجتماع بزرگ طلاب و دانش با عنوان سربازان روح‌الله، سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، برپایی مراسم یادواره شهدا به صورت محله‌محور در خصوص آبروی محله و همایش راویان جوان از دیگر برنامه‌های این روز است. وی یادآور شد: امام خمینی(ره) برای حفظ انقلاب به تفکر مردمی و بسیجی ساختار بخشیدند و فرمودند که اگر تفکر بسیجی در کشوری وجود داشته باشد، چشم طمع جهان‌خواران از آن قطع خواهد شد. عده‌ای تصور داشتند که با پایان دفاع مقدس بسیج در کشور به پایان خواهد رسید، اما یکی از برکات کلیدی بسیج، نقش‌آفرینی در زمان جنگ تحمیلی بود و از زمان تشکیل بسیج تاکنون شاهد خدمات بی‌نظیر این نهاد مردمی در تمامی عرصه‌های متعددی نظیر امدادرسانی در بلایای طبیعی، سازندگی، محرومیت زدایی، امنیت و … بودیم. جانشین فرماندهی سپاه فجر با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب فرمودند بسیج نیروی کارآمد نظام در تمامی عرصه‌ها است، بیان کرد: هر جا که نظام اسلامی نیاز دارد، بسیجیان بدون منت و چشم‌داشتی در خدمت مردم هستند؛ چراکه بسیج عصاره فضائل ملت و قدرت مردمی نظام اسلامی است و بسیجیان در هر جایی که حضور داشتند با خدمت صادقانه کارنامه خوبی از خود ارائه کردند.


در همین زمینه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه‌الله(عج) شیراز گفت: در هفته بسیج یک‌هزار و ۲۷۴ عنوان برنامه با محوریت پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج این ناحیه از سپاه در شیراز برگزار خواهد شد. سرهنگ احمد جعفری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه‌الله(عج) شیراز در پاسخ به شیرازنوین به تشریح برنامه‌های هفته بسیج توسط سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) در شهر شیراز پرداخت و گفت: نقش‌آفرینی بسیج در گام اول انقلاب بسیار محسوس و ارزشمند بود و اکنون در گام دوم انقلاب و مجموعه بسیج نقشی مؤثر برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) و تمدن نوین ایرانی اسلامی ایفا می‌کند.فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه‌الله(عج) شیراز با بیان اینکه برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج از ۲۹ آبان شروع می‌شود و تا ۵ آذرماه ادامه دارد، اظهار کرد: از ۲۷ آبان برنامه‌های هفته بسیج با جشن‌های میلاد حضرت زینب(س) و سرکشی به خانواده‌های معظم شهدا در شهر شیراز آغاز شد و طی این هفته یک‌هزار و ۲۷۴ عنوان برنامه با محوریت پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج این ناحیه از سپاه در شیراز برگزار خواهد شد. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه‌الله(عج) شیراز همچنین، برگزاری جشنواره مالک اشتر به منظور تجلیل از برترین بسیجیان این ناحیه، برگزاری نشست «الگوی سوم زن» با سخنرانی حجت‌الاسلام فخریان در تالار حافظ با حضور گسترده بانوان و گل‌باران قبور شهدا به صورت متمرکز در گلزار شهدای شیراز با محوریت ناحیه بقیه‌الله(عج) را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج اعلام کرد. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه‌الله(عج) شیراز دیگر برنامه‌های هفته بسیج را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: افتتاح ۲۰ منزل مرمت‌شده محرومان توسط جهادگران بسیجی، اجرای اردوی جهادی پزشکی به صورت گسترده در مناطق نیازمند، رزمایش جهاد تبییین برای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب، برپایی نشست بصیرتی و روشنگری در مساجد، آبروی محله و یادواره شهدا، مسابقات کتابخوانی مجازی و حضوری و مسابقات جشنواره ورزشی بسیج از دیگر برنامه‌هایی هستند که با محوریت پایگاه‌های ناحیه بقیه‌الله(عج) در شیراز برگزار خواهند شد. وی با بیان اینکه ۳۳۵ زندانی جرائم غیرعمد با همت بسیجیان و خیران این ناحیه به آغوش خانواده برگشتند، اظهار کرد: در هفته بسیج پیش‌بینی می‌کنیم با همت بسیجیان و خیران ۳۰ زندانی جرائم غیرعمد دیگر آزاد شوند. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه‌الله(عج) شیراز تصریح کرد: با تلاش و همت فرماندهان پایگاه‌های مقاومت امیدواریم شاهد جهاد امیدآفرینی، خدمت‌رسانی و اجرای برنامه‌های گسترده درمحدوده جغرافیایی ناحیه بقیه‌الله(عج) باشیم.


در همین زمینه فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز از اجرای ۶۰۰ برنامه هم‌زمان با هفته بسیج خبر داد. سرهنگ مسلم محمدی در پاسخ به شیرازنوین با اشاره به اتفاقات غزه و فلسطین و کشتار کودکان فلسطینی توسط رژیم غاصب صهیونیست گفت: اسرائیل پس از طوفان‌الاقصی روحیه خود را از دست داد تا جایی که رئیس جمهور آمریکا و وزرای کشورهای دیگر برای روحیه دادن به سران اسرائیل در یک صحنه جنگی در کنار آنها حاضر شدند. وی ادامه داد: مردم با پرچم فلسطین مقابل کاخ بایدن تجمع می‌کنند تا امید را به مردم غزه تزریق کنند. فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز در ادامه با اشاره به برگزاری ۶۰۰ برنامه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، تربیتی و ... در هفته بسیج در بازه زمانی ۲۹ آبان الی پنجم آذرماه گفت: رزمایش جهادگران فاطمی امسال در هفته بسیج برگزار خواهد شد، همچنین افتتاح ۵ باب منزل محرومان، برگزاری ۱۷ میز خدمت، افتتاح پنج پروژه اقتصاد مقاومتی، افتتاح آسفالت روستایی در منطقه ارژن و خان‌زنیان، آزادسازی ۱۵ زندانی جرائم غیرعمد و ... نیز را خواهیم داشت.


فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز هم از اجرای بیش از ۳۵۰ برنامه توسط این ناحیه از سپاه در منطقه شرق شیراز طی هفته بسیج خبر داد. سرهنگ عباس قره‌خانی در پاسخ به شیرازنوین با اشاره به پیش‌ رو بودن هفته بسیج بیان کرد: سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز در هفته بسیج امسال بیش از ۳۵۰ برنامه را در سطح شرق شیراز اجرا می‌کند. 
وی در تشریح این برنامه‌ها تصریح کرد: اجرای مسابقه مجازی بسیج خدمت‌گذار ملت، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در مدارس دخترانه و نمایشگاه غیرت و عزت در مدارس پسرانه، برگزاری همایش بررسی آسیب‌های ماهواره و فضای مجازی نامناسب در خانواده و جامعه، اجرای دومین دوره مسابقات قرآنی، تجلیل از مربیان قرآنی، شب شعر بسیج با حضور شاعران، مسابقات ورزشی در پایگاه‌های مقاومت، برگزاری یادواره‌های شهدا و اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی مناطق از جمله برنامه‌های هفته بسیج این ناحیه هستند. فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز، از فعالیت ۲۰۰ گروه جهادی ذیل این ناحیه از سپاه خبر داد و افزود: این گروه‌های جهادی طی سال جاری توانستند قریب به ۵۰ باب منزل محرومان را مرمت و یا احداث کنند. 
قره‌خانی با بیان اینکه به ‌همت بسیج سازندگی این ناحیه از سپاه تاکنون ۲۴هزار متر مربع آسفالت روستایی را با همکاری بنیاد مسکن انجام داده‌ایم، ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در سال آینده تمام روستاهای حاشیه‌های شهر شیراز حتی یک متر جاده خاکی نداشته باشند. 
وی همچنین به سخن مقام معظم رهبری که در بیانات خود بسیج را نیروی کارآمد کشور برای همه میدان‌ها توصیف کردند، اشاره کرد و افزود: بسیج به معنای واقعی برای همه میدان‌ها در عرصه خدمت‌رسانی به مردم و انقلاب اسلامی و کشور حضور داشته است و در سیل و زلزله به‌عنوان امدادگر و در عرصه اقتصاد مقاومتی هم اقدامات خوبی را انجام داده است. 
فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز در پایان یادآور شد: در عرصه محرومیت‌زدایی اقداماتی نظیر ساخت و مرمت منازل محرومان و در عرصه فضای مجازی و آگاه‌سازی مردم، مجموعه بسیج اقدامات خوبی را انجام داده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی