[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

آینده‌ای درخشان برای منطقه دو متصور هستم، روزنامه شیراز نوین

عضو ناظر ‌شورا در منطقه دو شهرداری شیراز معتقد است که اجرای پروژه‌های متعددی که در سطح منطقه دست اجراست، نوید آینده ای درخشان را برای شهروندان منطقه دو می‌دهد.
محمدتقی تذروی با بیان اینکه یکی از توفیقات عضو شورا این است که بتواند خدمتی را به مردم ارائه دهد، اظهار کرد: به عنوان یک عضو شورا که در سه دوره حضور داشته ام، با افتخار عرض می‌کنم که می‌توانم به شهروندان منطقه دو خدمتی ارائه دهم.
وی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه دو در بین دیگر مناطق شهرداری دارای وضعیت خاصی است، این منطقه دارای واحد‌های تجاری خوبی است اما در کنار آن 13 محله کم برخوردار وجود دارد که برخی از محلات آن از گذشته‌های دور با مشکلات و کمبودهایی روبه‌رو بوده اند، افزود: خوشبختانه در دوره ششم شورای شهر به مسئله محرومیت زدایی توجه خاصی شده است که در این راستا در مرحله اول مشکلات 7 محله را شناسایی و بودجه خوبی را برای آنان در نظر گرفته ایم تا این محلات را از این وضعیت نجات دهیم و در کنار این اقدامات تیم خوبی نیز در شهرداری منطقه حاکم شده است و از شخص شهردار تا دیگر اعضای این مجموعه فعالیت خوبی را شاهد هستیم و بر این نکته تأکید دارم که عملکرد گروهی ساختارمند می‌تواند بهره‌های خوبی را نصیب شهروندان نماید. عضو ناظر ‌‌شورا در شهرداری منطقه دو با اشاره به بودجه خوبی که برای منطقه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در تخصیص بودجه تملک برای منطقه پیش بینی خوبی ‌‌شده است؛ زیرا برخی از محلات مانند شهرک بهار، قلعه شاهزاده بیگم و محله شیخ علی چوپان نیاز به تملک مسیر دارد و این نوید و قول را به مردم می‌دهیم که در سال آینده نیز بودجه خوبی برای تملک در سطح منطقه در نظر بگیریم تا مشکلات محلات رفع ‌شود.
تذروی در ادامه به فضای سبز منطقه اشاره کرد و گفت: احداث فضاهای سبز در منطقه دو از اهمیت خاصی برخوردار است که در این راستا احداث فضای سبز ورودی به همراه میدان‌های مجاور شهر شیراز از سمت شرق مورد توجه قرار گرفته است؛ زیرا این محدوده از یک سمت به محور خلیج فارس و از سمت دیگر به کمربندی شیراز منتهی می‌گردد؛ بنابراین احداث فضای سبز در این محدوده در اولویت قرار گرفته است. وی با بیان اینکه بهسازی پارک‌هایی که در محدوده قرار دارند، در دستور کار ویژه قرار گرفته است، عنوان نمود: مسائلی مانند تأمین روشنایی، امنیت و رسیدگی به مبلمان آنان موردتوجه است.
تذروی با اشاره به حضور جوانان و نوجوانان در سطح منطقه دو اظهار کرد: این جوانان و نوجوانان نیاز به فضاهای ورزشی و تفریحی دارند؛ بنابراین اعلام کردیم هر زمینی که متعلق به شهرداری باشد، در صورت امکان به فضای ورزشی تبدیل شود.
این عضو شورا با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات منطقه مربوط به زمین‌های رهاشده متعلق به اداره اوقاف است، گفت: بارها از اداره اوقاف درخواست شده تا این زمین‌ها را در اختیار شهرداری قرار دهد تا آنان را به فضاهای ورزشی و تفریحی تبدیل نماییم، اما در این زمینه موفق نبوده ایم.
تذروی با اشاره به اجرای پروژه‌های کوچک و بزرگ مقیاس در سطح منطقه نیز عنوان نمود: پروژه‌های کوچک مقیاس در سطح محلات در حال اجراست و پروژه‌های بزرگ مقیاس مانند احداث پردیس سینمایی جوان نیز در میدان کوزه گری در حال اجراست که چهره منطقه را به کلی دگرگون می‌نماید.
آینده‌ای درخشان در انتظار شهروندان منطقه دو است
تذروی با بیان اینکه تجربه نشان می‌دهد که هرجا شهرداری پروژه‌ای را اجرا می‌نماید موجب ارزش افزوده املاک و همچنین تغییر فرهنگ در آن منطقه می‌شود، گفت: بنابراین با توجه به حجم و گسترش پروژه‌های متعدد در سطح منطقه دو، این نوید را به شهروندان می‌دهیم که آینده ای درخشان در انتظار آنان است. وی با بیان اینکه احداث بلوار ۴۵متری محراب، احداث بوستان حاشیه‌ای محراب، احداث فضای شهری آیت‌الله قشقایی، احداث مجموعه ورزشی محله شاهزاده بیگم، احداث پیاده‌راه سلامت ورزش ضلع غربی بلوار احمد بن موسی(ع)، لوله‌گذاری بلوار سیبویه، لوله‌گذاری خیابان کارگران، لوله‌گذاری بلوار مدرس و… بخشی از پروژه‌های عمرانی منطقه دو است، افزود: اجرای عملیات زیرسازی، کانیواگذاری و آسفالت در سطح منطقه عملیات تکمیلی پیاده‌راه سلامت (جنب پل مدافعان سلامت)، بهسازی محل عابر پیاده چهارراه خیرات، عملیات نقشه‌برداری در سطح منطقه، بهسازی و مرمت جداره‌ها و دیواره‌های محله دباغی و بهسازی پیاده‌روی کوی الزهرا بخش دیگری از اقدامات عمرانی واقع در شهرداری منطقه دو است.
به‌جد پیگیر مطالبات مردم هستم
عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه به جد پیگیر مطالبات مردم هستم، اظهار کرد: منطقه دو برنامه‌محور است و بر اساس برنامه‌ریزی کار می‌کند و در این راستا توسعه متوازن خدمات در تمام سطح منطقه مورد توجه است. وی افزود: پروژه‌ها بر اساس نیازسنجی مردمی است و از توان یاوران و معتمدان محلی، ائمه جماعت، پایگاه مقاومت محلات با رویکرد علمی اجرا می‌شود و حتی از ظرفیت آنان در حوزه نظارتی و مطالبه‌گری به جهت تسریع پروژه‌ها و فرایندها استفاده می‌شود. تذروی با اشاره به این مطلب که یکی از دغدغه‌هایم در این منطقه توجه به خدمات زیرساختی بوده، گفت: با انتخاب و حضور دکتر تولایی در این منطقه و اجرای پروژه‌های زیرساختی، دغدغه‌ام رفع شده و مطمئن هستم که پروژه‌های لازم در این زمینه تعریف شده است. وی افزود: هم‌اکنون شاهد اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی نیز هستم و این اطمینان را به شهروندان ساکن در منطقه می‌دهم که روزهای خوبی را پیش رو خواهند داشت. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی