[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

اهدای ۱۰هزار جلد کتاب به کتابخانه‌ زندان‌های فارس، روزنامه شیراز نوین

در اجرای طرح «نقطه رهایی» و استمرار «نذر کتاب»، ۱۰هزار جلد کتاب تهیه و به کتابخانه‌های زندان‌های استان فارس اهدا شد. در آیینی با حضور مدیران کل زندان‌ها و کتابخانه‌های استان فارس، توزیع ۱۰هزار جلد کتاب با عناوین مختلف به کتابخانه‌های ۲۰ مؤسسه کیفری این استان انجام و از تابلوی یادبود این طرح با عنوان «نقطه رهایی» پرده‌برداری شد. مدیرکل کتابخانه‌های استان فارس در بازدیدی که به‌ همین مناسبت از مجتمع فرهنگی و تربیتی زندان مرکزی شیراز و کتابخانه مرکزی این مؤسسه کیفری داشت، گفت: برابر قانون، ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی از جمله برنامه‌های ترویجی نهاد کتابخانه‌های عمومی است.
محمدحسین فیروزی اظهار کرد: در برنامه‌ریزی و افقی که با مدیرکل زندان‌های استان فارس طراحی شد، مقوله توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و استفاده از ظرفیت کتاب در غنی‌سازی زمان فراغت زندانیان مورد تأکید قرار گرفت. بر این مبنا، در طرح «نقطه رهایی» که پویش نذر کتاب را ویژه امور زندان‌ها تعیین کرد، در مرحله اول شاهد تأمین کتب اهدایی به تعداد ۱۰هزار جلد و توزیع آنها بین کتابخانه‌های عمومی زندان‌ها و مراکز تأمینی و تربیتی استان بودیم. کتابخانه مشارکتی امام خمینی(ره) زندان عادل‌آباد هم دوهزار جلد کتاب گرفت. وی رویدادهای متنوعی از جمله مسابقه‌های کتاب‌خوانی، تألیف کتب، خلاصه‌نویسی، محافل توضیح جمعی موضوعی کتب و... را به‌عنوان اتفاق‌های خوب حوزه کتاب در زندان‌ها دانست و افزود: ما امروز شاهد دوره تحولی در امور کتابخانه‌های زندان‌ها هستیم. بر اساس تصمیم‌های گرفته‌شده، تا پایان سال رویدادهای متنوعی خواهیم داشت.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی فارس از حمایت‌های رئیس‌کل دادگستری استان برای استفاده از ظرفیت احکام جایگزین حبس با انتفاع امور کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد و اظهار کرد: از همه ظرفیت‌ها برای توسعه فعالیت‌های کتاب و برخورداری زندانیان و گروه‌های هدف از ره‌آوردهای فرهنگی، غنی‌سازی زمان فراغت زندانیان و برنامه‌های اصلاحی و تربیتی آن استفاده خواهیم کرد.
مدیرکل زندان‌های فارس هم در این مراسم گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و استفاده از ظرفیتی که کتاب می‌تواند در راستای اهداف اصلاحی و تربیتی و غنی‌سازی زمان فراغت زندانیان داشته باشد، شاهد بستن تفاهم‌نامه‌های همکاری و فعالیت‌های میدانی اداره‌ کل کتابخانه‌ها، محافل کتاب‌خوانی، استانداردسازی فرایندها، توسعه کتابخانه‌های عمومی و... و تزریق کتب جدید و مناسب گروه هدف به کتابخانه‌های زندان‌ها هستیم.
اسحاق ابراهیمی با بیان اینکه نزدیک به ۱۵٠هزار جلد کتاب در ۱۹ کتابخانه مشارکتی زندان‌ها برای گروه‌های هدف وجود دارد، افزود: بیش از ۷٠ درصد زندانی‌ها عضو فعال کتابخانه‌ها هستند. خدمات کتابخانه‌ها در تمام اندرزگاه‌ها و خوابگاه‌ها در دسترس تمام زندانیان قرار دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی